2017-12-26, 15:11
Medlem
Jag hör alltid folk säga "Köp guld, de går ej ner i värde etc". Men går man in hos en guldsmed så är priserna så otroligt höga att, om du köper en guldring för 5000 kr så får du max 3000 när du säljer den.

I vilket fall som helst, jag är ute efter en armband och kollade runt lite på nätet och priserna var ju rätt dyra. Tänkte att jag frågar här ifall någon har lite erfarenhet och olika ställen att rekommendera en att köpa på ?
Citera
2017-12-26, 15:15
Medlem
revodnebs avatar
Jag tror de menar investeringsguld, smycken har inte samma värde. Investeringsguld hittar du på tavex.se till exempel.
Citera
2017-12-26, 15:26
Medlem
Menē.com
Citera
2017-12-26, 16:27
Medlem
Ska du köpa ett armband så är det nog fiffigast att göra det utomlands på en ort med låg moms.
Citera
2017-12-26, 16:40
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hornstull86
Menē.com

Japp, men har de kommit igång ännu? Tror inte någonting finns i lager.

24 karat smycken ser verkligen mycket trevligare ut än 18 karat dessutom, en helt annan glans.
Citera
2017-12-26, 17:59
Medlem
Liberty silver om du inte åker till typ dubai
Citera
2017-12-26, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Japp, men har de kommit igång ännu? Tror inte någonting finns i lager.

24 karat smycken ser verkligen mycket trevligare ut än 18 karat dessutom, en helt annan glans.

Aha ok men riktigt feta smycken med rent jävla guld, inget hopkok. Ska beställa när jag ser att leverantören kan leverera.

Fortfarande GM ägare? Fin uppgång på aktien senaste tiden
Citera
2017-12-26, 22:02
Medlem
Jag beställde två 100 gram guldtackor igår från Libertsilver.se som triglycerider rekommenderade (https://www.libertysilver.se/kopa/pr...heraeus100gram) Heraeus. Premier-priset är inte så mycket på de större tackorna. Jag har köpt 10 gram tackor i sådana guldmaskiner i Dubai, men jag ser ingen större skillnad på priset. Priset på guldmaskinerna följde ju priset på guld precis som libertysilver. Bäst är att beställa när priset är lägst, men det spelar ingen större roll om du ska göra smycken eller om du bara beställer några gram.

Förväntar mig att få paketet nästa vecka, inte denna alltså, även om det står 1-3 veckodagar.

Apmex är också bra, men det tar längre tid och då måste du också beställa från USA
Citera
2017-12-26, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hornstull86
Aha ok men riktigt feta smycken med rent jävla guld, inget hopkok. Ska beställa när jag ser att leverantören kan leverera.

Om du ska hålla på med guld måste du lära dig vad guld är - lära dig vad begreppet karat betyder och lära dig hur guldhandeln funkar i Sverige och världen.
Citera
2017-12-26, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geminiclipper
Jag beställde två 100 gram guldtackor igår från Libertsilver.se...
Ts vill köpa armband.
Citat:
Ursprungligen postat av Destinyye
I vilket fall som helst, jag är ute efter en armband...
Citera
2017-12-27, 05:13
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holgerett
Ts vill köpa armband.

Räcker ~170 gram? https://mene.com/jewelry/bracelets/roman-cuff-gold
Citera
2017-12-27, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HgF
Om du ska hålla på med guld måste du lära dig vad guld är - lära dig vad begreppet karat betyder och lära dig hur guldhandeln funkar i Sverige och världen.

Tack för tipset men vad exakt menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in