2017-12-24, 20:46
Medlem
encephalizations avatar
Hon verkar inte varit aktiv på twitter på ett par dagar nu. Inte för att jag förespråkar drev mot någon men jag hoppas verkligen inte att det här faller i glömska. Man kan ju önska att det här får fler konsekvenser än bara hatkommentarer på sociala medier, jag hoppas hon blir inskriven på Arbetsförmedlingen efter nyår.
Citera
2017-12-24, 20:55
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeboxo42
Det diskuteras om lärares arbetsvillkor. En lärare, som går under aliaset Lärarjävel på twitter lägger sig i debatten, denna "journalist" frågar direkt om det är rimligt att heta så.

Lärarjävel: Är den här Berghé utsänd av SKL?

"Journalist": Det är väl ändå så att ni som anställda måste ha en viss profil? Ni representerar ju er arbetsgivare. I alla fall om ni yttrar i er yrkesfrågor.

Lärarjävel: Och då skulle Lärarjävel vara ett hinder?

"Journalist": Som sagt, vilken skola jobbar du på?

Lärarjävel: Det kan jag svara på om du förklara varför du undrar? Förutom nyfikenhet då.

"Journalist": Mest för att jag vill kolla med din rektor om det är okej att personalen agerar i sitt yrke i vilket namn som helst.

Lärarjävel: Jaha. Daltorpskolan i Borås. Det hade nog vart enklare om du googlade iof. Min chef heter NN NN NN.

Dessa jävla "journalister"...

"Mest för att jag vill kolla med din rektor"

Man tar sig för pannan. Låt oss hoppas att 2018 blir året då hybrisen börjar bankas ut ur kroppen på den den här gravt överskattade yrkesgruppen.
Citera
2017-12-24, 21:51
Medlem
Ankdammsmans avatar
Otroligt vilka rövhål det finns. Men bra att journalistmentaliteten ställs ut till allmänt beskådande.
Citera
2017-12-25, 08:22
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Journalistyrkets sönderfall går ju hand i hand med att det har allt mer blivit ett kvinnoyrke. Precis som lärare eller polis eller sjukvården. Ju fler kärringar på en arbetsplats desto mer ologiskt, hämndlystet, oförsonligt och elakt blir det. Det är bara att vänja sig tills fler inser detta och tröttnar.

Man blir ju fan mörkrädd när man läser ditt inlägg.
Man blir ju fanimig ännu räddare när man ser att du har följt orsak-verkan och har rätt.
Man blir skrämd över din klarsynthet.

Arma, ARMA djävla Sverige!
Citera
2017-12-25, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finkan
Då har ytterligare en indoktrinerad "journalist" varit på bag-in-boxen lite väl intensivt och börjat hota en lärare. Hon hotar med att ringa lärarens chef och gnälla. Läraren delade gladeligen med sig av kontaktuppgifterna och många Twitter-kändisar har hängt på.

Anledningen ska vara något så banalt som att läraren kallar sig själv för "lärarjävel" på twitter.

https://twitter.com/pernillaberghe/s...26236571643904

Journalisten heter:

P*rnilla B*rghe
Bl*sius Königsg*tan 30 D lgh 1002
372 35 Ronneby

Telefon: 0457-778 7*

Är detta den nya standarden inom svensk journalistik? Att man hotar och med Stasi-metoder försöker göra sig av med folk enbart pga namn?

Vem är denna journalist och varför är hon så antagonistiskt inställd till det fria ordet och rätten att få uttrycka sig?

Hon beskriver sig som "glesbygdsbo" på Twitter trots att hon bor i en lägenhet i en småstad. Det verkar vara den typen av journalist som hittar på, snarare än undersöker verkligheten
Citera
2017-12-25, 10:19
Bannlyst
Ur FN’s deklaration för mänskliga rättigheter, artikel 19:
”Var och en har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet att utan ingripande hysa åsikter samt söka, ta emot och sprida information och idéer med hjälp av alla uttrycksmedel och oberoende av gränser.”
Citera
2017-12-25, 10:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Lådvinstanten skulle alltså hämnas på "Lärarjävel" & få honom avskedad för att denne inte ville släta över problemen i skolan. Klassisk Stasi-metod.

Hon verkar inte helt nykter när hon senare påstår att det råder brist på journalister i Sverige.
Citat:
Och sen jämförde jag med min egen bransch där vi lagt varsel på varsel i flera år, och plötsligt är det brist på journalister.
https://twitter.com/pernillaberghe/s...62829698322432
Citera
2017-12-25, 11:02
Medlem
Det råder redan akut brist på journalister i det här landet. Politiska agenter som utger sig för att vara journalister finns det däremot gott om.
Citera
2017-12-25, 12:11
Medlem
"Absolut inte. Ni mår nog som folk får mest. Själv får jag mer att göra hela tiden, och tvingas backa från sådant jag helst hade velat göra."
https://mobile.twitter.com/pernillab...99984364146689

Att tvingas backa från uppgifter till förmån för andra, gör väl inte att man får MER att göra utan att man tvingas prioritera? Det hade väl varit värre att, som t.ex lärare och vårdpersonal tvingas till, att få mer att göra UTAN att kunna bortprioritera annat...?
Och ändock har hon tid att söka upp en lärares rektor för att kolla om det är ok att denna kallar sig "lärarjävel" på twitter..? Som sagt.. prioriteringar.. 😒

Och vad fan betyder "Ni mår nog som folk får mest"??
Citera
2017-12-25, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av encephalization
Hon verkar inte varit aktiv på twitter på ett par dagar nu. Inte för att jag förespråkar drev mot någon men jag hoppas verkligen inte att det här faller i glömska. Man kan ju önska att det här får fler konsekvenser än bara hatkommentarer på sociala medier, jag hoppas hon blir inskriven på Arbetsförmedlingen efter nyår.

Hon verkar ha blivit trött..

"Ni kan sluta hacka på mig nu. Jag är trött på att höra hur puckad jag är och hur lite jag förstår, och att jag minsann inte ska yttra mig om jag inte själv jobbar som lärare. Jag har nu avföljt alla lärare i mitt flöde, och tänker inte yttra mig i frågan mer."
https://mobile.twitter.com/pernillab...60996183494656

Gnäller hon över att hennes chef fått ta del av detta..?

"Och min chef har tydligen fått ta del av diskussionen också. "
https://mobile.twitter.com/pernillab...63820585881601

Var det inte.. lixom det hon själv sade att hon skulle göra från första början..?
Citera
2017-12-25, 12:56
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
"Absolut inte. Ni mår nog som folk får mest. Själv får jag mer att göra hela tiden, och tvingas backa från sådant jag helst hade velat göra."
https://mobile.twitter.com/pernillab...99984364146689

Att tvingas backa från uppgifter till förmån för andra, gör väl inte att man får MER att göra utan att man tvingas prioritera? Det hade väl varit värre att, som t.ex lärare och vårdpersonal tvingas till, att få mer att göra UTAN att kunna bortprioritera annat...?
Och ändock har hon tid att söka upp en lärares rektor för att kolla om det är ok att denna kallar sig "lärarjävel" på twitter..? Som sagt.. prioriteringar.. 😒

Ok, gick in och läste lite. Den här sk "journalisten" verkar uppriktigt sagt inte ha alla hästar i hagen. Vilket i och för sig gör henne till en utmärkt representant för vår totalt värdelösa svenska sk "journalistkår".

Här går hon alltså ut och attackerar lärare som diskuterar sin yrkessituation med argumentet att de bör hålla käften eftersom ungdomar kanske inte vill söka till läraryrket om de råkar läsa det som lärarna diskuterar. Jisses!

Och så ska hon alltså aktivt söka upp rektorn för att försöka få en av dessa lärare sparkad.

Våra värdelösa sk "journalister" går från klarhet till klarhet.

Vad är det för fel i huvudet på den här yrkesgruppen?

Blir man sjuk huvudet av att vara journalist, eller blir man journalist för att man är sjuk i huvudet?

Citat:

När det kommer till det svenska språket är sk "journalister" oftast helt värdelösa. Dagens tidningar är så fyllda med stavfel och syftningsfel att de ofta är näst intill oläsbara.

Deras obegåvning doldes länge av korrekturläsaren, men när denne avskaffades på tidningarna så avslöjas "journalisterna" som de odugliga klåpare de är.
Citera
2017-12-25, 13:09
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Lådvinstanten skulle alltså hämnas på "Lärarjävel" & få honom avskedad för att denne inte ville släta över problemen i skolan. Klassisk Stasi-metod.

Hon verkar inte helt nykter när hon senare påstår att det råder brist på journalister i Sverige.

https://twitter.com/pernillaberghe/s...62829698322432
Ja, hon verkar inte riktigt fatta hur det där hänger ihop, kan det finnas ett samband mellan avsked av journalister och övertal av dessa? Näää...
Citat:
Hon verkar ha blivit trött..

"Ni kan sluta hacka på mig nu. Jag är trött på att höra hur puckad jag är och hur lite jag förstår, och att jag minsann inte ska yttra mig om jag inte själv jobbar som lärare. Jag har nu avföljt alla lärare i mitt flöde, och tänker inte yttra mig i frågan mer."
https://mobile.twitter.com/pernillab...60996183494656

Gnäller hon över att hennes chef fått ta del av detta..?

"Och min chef har tydligen fått ta del av diskussionen också. "
https://mobile.twitter.com/pernillab...63820585881601

Var det inte.. lixom det hon själv sade att hon skulle göra från första början..?
Det är ju lite så, det är inte så kul när man själv drabbas av hatet. Ungefär som med Virre och Soran. Kul att hata och hota men sedan åker man på det själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in