2006-01-19, 10:31
Bannlyst
Jag är medveten om att det finns en annan pågående tråd som handlar om trådlåsningar, men den hade en annan angreppspunkt.

Något som jag kan störa mig på är att man låser en tråd på grund av att någon går in och tramsar i den.

Borde inte moderatorns plikt vara att rensa dessa inlägg istället? Varför ska trådstartaren drabbas av andras beteende?

Konsekvensen kan ju bli att detta kan utnyttjas. Om någon stör sig på en pågående tråd så kan ju denne kasta in en massa OT och trams för att provocera moderatorn att stänga tråden.

Jag anser att man får ta sig tid att rensa i trådar istället för att helt sonika låsa dom när sådant sker. Det vore att respektera trådskaparens intentioner på ett bättre sätt.
Citera
2006-01-19, 16:59
Medlem
ojns avatar
Håller med.
Passa även på att ösa tillsägelser och varningar över tramsarna.
Citera
2006-01-19, 17:20
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Håller med.

Detta görs väldigt ofta faktiskt.
Citera
2006-01-22, 11:37
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Detta görs väldigt ofta faktiskt.
Nuförtiden, ja. Det blev mycket bättre efter jul.

Modsen hade tydligen en lång diskussion med admin om hur OT, one-liners & trams skulle hanteras. Jag själv är mycket nöjd.

/Cody
Citera
2006-01-22, 13:48
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Håller med.
Jag ser också i din signatur att du måste vara en ganska knepig människa.

Jag tycker inte att ni ska ta bort något. Man stör sig mer på en tramsande moderator och undrar vad som försvann, än att ett inlägg får stå kvar med en smiley eller vad det nu kan vara som måste censureras. (Tyvärr tror jag att det är där som mycket av njutningen ligger för vissa moderatorer)

Styr hellre upp en diskussion som håller på att gå för mycket OT, som RB var bra på.
Citera
2006-01-22, 13:57
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
Jag ser också i din signatur att du måste vara en ganska knepig människa.

Jag tycker inte att ni ska ta bort något. Man stör sig mer på en tramsande moderator och undrar vad som försvann, än att ett inlägg får stå kvar med en smiley eller vad det nu kan vara som måste censureras. (Tyvärr tror jag att det är där som mycket av njutningen ligger för vissa moderatorer)

Styr hellre upp en diskussion som håller på att gå för mycket OT, som RB var bra på.

Man ser i ditt inlägg att du måste vara en ganska knepig människa.

Jag tycket man ska ta bort allt tramsande, man stör sig på det och det är befriande när en mod kommer och styr upp en tråd. Tyvärr tror jag mycket av njutningen för merparten av Flashbackarna är just att tramsa.

Mer varningar och tillsägelser för trams!
Citera
2006-01-22, 14:06
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Man ser i ditt inlägg att du måste vara en ganska knepig människa.

Jag tycket man ska ta bort allt tramsande, man stör sig på det och det är befriande när en mod kommer och styr upp en tråd. Tyvärr tror jag mycket av njutningen för merparten av Flashbackarna är just att tramsa.

Mer varningar och tillsägelser för trams!
Nej det gör man inte.

Man ser på ditt inlägg att din högsta önskan är att få njuta så som vissa moderatorer njuter.
Citera
2006-01-22, 15:12
Medlem
Tribals avatar
På ALLA ställen på internet där det finns folk med mer makt än vad den vanlige användaren har kommer det också finns de som njuter av att visa sin mat, fast på ett lite diskret sätt som tex att radera inlägg som dom anser sig ha full rätt att radera!

Som Schaffer säger:
Citat:
"Jag tycker inte att ni ska ta bort något. Man stör sig mer på en tramsande moderator och undrar vad som försvann, än att ett inlägg får stå kvar med en smiley eller vad det nu kan vara som måste censureras. (Tyvärr tror jag att det är där som mycket av njutningen ligger för vissa moderatorer)"

Kan inget annat än hålla med, säger inte att moderatorer gör det här men inte heller att dom inte gör det. Att vara för petig vad gäller små OT inlägg stör många sig på, låt skiten bara vara istället! Mycket smidigare om moderatorn kan gå in och få diskussionen på rätt köl igen genom att PRATA med folket, inte säga 'lägg ner eller så låser jag, PUNKT'

Sånt kallas översittarfasoner och sånt gillar vi inte
Citera
2006-01-22, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN
Nuförtiden, ja. Det blev mycket bättre efter jul.

Modsen hade tydligen en lång diskussion med admin om hur OT, one-liners & trams skulle hanteras. Jag själv är mycket nöjd.

/Cody

Ja när du säger det så kanske det är så....ett bra initiativ i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in