2017-12-23, 18:27
Medlem
Nygardss avatar
Hej, har inte tradeat någonting i kryptovalutor än så tänkte höra här för lite råd först.

Jag tänkte köpa BTC eller ETH för en mindre summa på Coinbase för att sedan föra över till GDAX och sedan vidare till Binance för att växla till andra coins. (Läste det på forumet).

Undrar om Binance är en bra sida för att växla coins eller om någon har något annat alternativ.

Funderade på att köpa Ripple (XRP) och möjligtvis IOTA, synpunkter på det?
Citera
2017-12-23, 18:38
Bannlyst
IOTA är ett jävla piss, XRP likaså. Jag tänker inte motivera varför utan någon annan får förklara eller så glömmer vi mina påståenden.

Sedan är ditt tillvägagångssätt inte optimalt. Det kostar multum att skicka Bitcoins, ca 150:- minst om du vill att det ska komma fram inom 1-72 timmar. Ska du då skicka från en plattform till en annan, till en annan, så har du jävligt lite kvar av den där "lilla summan". En liten summa för mig är 1000:- (1000:- är MYCKET pengar för mig, men om vi snackar kryptovalutor), och ska jag göra som dig så har jag ca 500:- plus minus en hundrig kvar när dom når Binance.

Idag så köper jag Bitcoins via Swish på localbitcoins. Jag köpte 5000:- senast igår (löning) och fick 4400:-, som jag sedan skickade till Binance och hade kanske 4300:- över.

Binance är för övrigt enligt mig oslagbar. Den är inte oslagbar övht, men enligt mig så är den det för just mina ändamål.
Citera
2017-12-23, 18:50
Medlem
Nygardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majaa
IOTA är ett jävla piss, XRP likaså. Jag tänker inte motivera varför utan någon annan får förklara eller så glömmer vi mina påståenden.

Sedan är ditt tillvägagångssätt inte optimalt. Det kostar multum att skicka Bitcoins, ca 150:- minst om du vill att det ska komma fram inom 1-72 timmar. Ska du då skicka från en plattform till en annan, till en annan, så har du jävligt lite kvar av den där "lilla summan". En liten summa för mig är 1000:- (1000:- är MYCKET pengar för mig, men om vi snackar kryptovalutor), och ska jag göra som dig så har jag ca 500:- plus minus en hundrig kvar när dom når Binance.

Idag så köper jag Bitcoins via Swish på localbitcoins. Jag köpte 5000:- senast igår (löning) och fick 4400:-, som jag sedan skickade till Binance och hade kanske 4300:- över.

Binance är för övrigt enligt mig oslagbar. Den är inte oslagbar övht, men enligt mig så är den det för just mina ändamål.

Det verkar som att överförningen mellan Coinbase och GDAX är gratis men då kanske det är lika bra att föra över direkt till Binance istället. Är det inte bättre att då köpa ETH som verkar ha en betydligt mindre transfer fee's och sedan växla till andra mynt på Binance? Transfer feen verkade ligga på runt 1-1.5 dollar på den sidan jag kollade.
Citera
2017-12-23, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nygards
Det verkar som att överförningen mellan Coinbase och GDAX är gratis men då kanske det är lika bra att föra över direkt till Binance istället. Är det inte bättre att då köpa ETH som verkar ha en betydligt mindre transfer fee's och sedan växla till andra mynt på Binance? Transfer feen verkade ligga på runt 1-1.5 dollar på den sidan jag kollade.
Det... Är det verkligen... Hur köper du ETH då?
Citera
2017-12-23, 18:57
Medlem
Nygardss avatar
Citat:
Det... Är det verkligen... Hur köper du ETH då?

Har inte köpt än men funderar på att köpa via Coinbase om ingen vet någon bättre sida...
Citera
2017-12-23, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nygards
Har inte köpt än men funderar på att köpa via Coinbase om ingen vet någon bättre sida...
Jag vet inte hur coinbase fungerar. Kan man köpa Ethereum via t.ex. kreditkort eller banköverföring där? För isåfall ska jag gå över till det och skita helt i localbitcoins.

Edit: Eftersom på Binance, så kan du sätta in ditt innehav i Ethereum. Sedan kan du köpa en kryptovaluta, t.ex. IOTA, för ethereum. Sedan om du helst vill ha Bitcoin så kan du sälja IOTA för Bitcoin, d.v.s.:

Ethereum -> IOTA -> Bitcoin

:O
Citera
2017-12-23, 19:05
Medlem
Nygardss avatar
Citat:
Jag vet inte hur coinbase fungerar. Kan man köpa Ethereum via t.ex. kreditkort eller banköverföring där? För isåfall ska jag gå över till det och skita helt i localbitcoins.

Edit: Eftersom på Binance, så kan du sätta in ditt innehav i Ethereum. Sedan kan du köpa en kryptovaluta, t.ex. IOTA, för ethereum. Sedan om du helst vill ha Bitcoin så kan du sälja IOTA för Bitcoin, d.v.s.:

Ethereum -> IOTA -> Bitcoin

:O

Coinbase verkar vara väldigt populärt men supporten verkar vara obefintlig så om det strular kan det bli jobbigt. Det fungerar med banköverförning och kreditkort.
Citera
2017-12-23, 19:29
Medlem
Oldberrys avatar
Förstår inte poängen med iota och ripple. Varför vill du ha detta istället för typ bitcoin ?
Citera
2017-12-23, 19:54
Medlem
Beroende på hur mycket du tänker handla för, men jag rekommenderar följande uppdelning:

ETH,
XRP,
ETN,
XMR,
QTUM,
QSP,
REQ,
IOTA,
ADA,
XLM,
XRB(satsa stort på denna istället för på IOTA).

Där har du en stabil grund för kommande året. Ingen BTC alls.

Köp ethereum via sidor folk förslagit och överför till binance/bittrex/cryptopia(endast för ETN). Se sedan till att skapa paper wallets till ovanstående coins (en hel del wallets så denna processen kan verka extremt jobbig men går relativt fort).
Citera
2017-12-23, 21:01
Medlem
Nygardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Förstår inte poängen med iota och ripple. Varför vill du ha detta istället för typ bitcoin ?

Känns som det finns större möjlighet att göra en vinst än på BTC som redan ligger så högt.
Citera
2017-12-23, 21:08
Medlem
Nygardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvedinElvis
Beroende på hur mycket du tänker handla för, men jag rekommenderar följande uppdelning:

ETH,
XRP,
ETN,
XMR,
QTUM,
QSP,
REQ,
IOTA,
ADA,
XLM,
XRB(satsa stort på denna istället för på IOTA).

Där har du en stabil grund för kommande året. Ingen BTC alls.

Köp ethereum via sidor folk förslagit och överför till binance/bittrex/cryptopia(endast för ETN). Se sedan till att skapa paper wallets till ovanstående coins (en hel del wallets så denna processen kan verka extremt jobbig men går relativt fort).

Menar du att jag ska satsa på mynten i den ordningen eller ungefär lika mycket på alla?
Varför köpa XRB istället för IOTA? Och köper du XRB på cryptopia?
Citera
2017-12-23, 22:17
Medlem
Karlitoz2s avatar
Jag gör på det sättet. Coinbase till GDAX är gratis eftersom att Coinbase äger GDAX. För att slippa feta "fees" så överför du från GDAX till Binance. T.ex. så tar Coinbase 30$ om du vill köpa BTC för 100$ och överföra direkt till Binance från Coinbase.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in