2018-01-11, 23:31
Medlem
200ms avatar
Skandal att Manne blev vald, nån av skvallerkärringarna borde blivit vald istället
Citera
2018-01-11, 23:40
Medlem
Klotas avatar
Ann kanske stack för att hon är ledamot för SD? Föraktet hon sväljer tog till slut musten på henne.

Bra representation btw, haha
Citera
2018-01-11, 23:43
Citat:
Ursprungligen postat av st3fan91
JA du har helt rätt! Jag kan inte förstå vad många verkar ser hos JP? Hans påklistrade leende äcklar mig mer och mer för varje avsnitt. Får rysningar över hela kroppen av såna där personer.

Frågor till er som kollat på flera säsonger av Farmen:

1. Vad var speciellt med Linneá? Något måste det varit eftersom en person kallas för Linnea 2.0 (vem syftar ni på då?)

2. Har det hänt att storbonden samlar alla och drar lott om vem som ska bli förstekämpe? Det känns som ett rimligt alternativ om man känner att alla är så goa och man inte vet vem man ska välja.
Inte mig veterligen, men det hade varit bta om nån hade synat Mulles bluff och bett honom köra lottning eftersom han inte ville välja någon. Nu blev ju motiveringen ungefär som en lottning: "Manny satt närmast".
Citera
2018-01-11, 23:46
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Vore konstigt om det är allt som krävs (i mitt tycke). Hon drog inte tallriken och psykiskt våld är också våld (och det tolereras ju; samt bajskletande osv tidigare säsonger).

Tycker felet ligger hos Mulle som inte satte stopp för den religiösa skiten direkt. Resten också som bara låter Kristi köra med dem. Med det sagt tycker jag inte reaktionen att trycka mat i bakhuvudet på henne är rimlig.

Edit: sett om det. Kristi framstår ju inte som medgörlig precis. "JAG tänker be en bordsbön och den som inte gillar det behöver inte joina[sic!] OSS". Översättning: "jag tänker dra upp min tro på en låtsaskompis för vuxna innan varje måltid och den som inte vill lyssna på det vid matbordet kan dra åt helvete medan jag sitter kvar ihop med de som inte pallar gå".

Det är inte snyggt och har hon varit på Louise tidigare kan jag förstå att det brister.

Ork-Ann ja vad ska man säga? Sämsta ursäkten att lämna någonsin?
Det där är en klockren härskarteknik, som taget ur handboken för mobbare. Att skapa ett "Vi" och ett "Du ensam" är en psykning. Och den människan jobbar inom vården, med sköra individer? Jag blir mörkrädd.
Citera
2018-01-12, 00:54
Bannlyst
Tycker inte det är så konstigt om någon åker hem p.g.a. att det är bristande hygien. Handdukar hade man redan på 1800-talet så varför skulle dom inte kunna ha det? Hur fan är det att som kvinna sköta sin mens på den gården utan tvål och rent vatten? Köra upp fingrar som varit bland kospenar eller potatisland rakt upp i snippan och sätta in en tampong. Jag blir äcklad av bara tanken...
Citera
2018-01-12, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celtico
Kriminella Mulle bulle är inte så dum, han vet från sin värld att kaosblattar som JP, Dee, Stella och araben kommer hålla ihop, så bäst att bryta detta så tidigt så möjligt.
Det var det jag tänkte. Man såg att araben (kommer ej ihåg hans namn) hänger efter JP hela tiden. Med tanke på reaktionen från blattebrudarna, så var det rätt val. Det kommer bli svårt att få ut någon som JP om han har vänner runt sig.
Citera
2018-01-12, 06:11
Medlem
st3fan91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Inte mig veterligen, men det hade varit bta om nån hade synat Mulles bluff och bett honom köra lottning eftersom han inte ville välja någon. Nu blev ju motiveringen ungefär som en lottning: "Manny satt närmast".

Okej intressant ändå att ingen vågat göra den grejen. Men hans resonemang var lite motsägesfullt; "Jag vet inte vem jag ska ta, jag går på magkänsla" och pekar ut någon. För mig betyder det att man vet man ska välja, ens magkänsla är det man vill göra.
Citera
2018-01-12, 07:12
Bannlyst
Det värmde i hela kroppen att se vänstertokarna gråta floder över sin inkvoterade ensamkommande Mansoor. Jag tror att Mansoor kommer välja Rocco och även åka ut mot gubben. Vem skulle han annars välja? Han är chanslös, undermålig genetik, dåligt utvecklad muskulatur samt lågintelligent.
Citera
2018-01-12, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eminent-dietist
Det värmde i hela kroppen att se vänstertokarna gråta floder över sin inkvoterade ensamkommande Mansoor. Jag tror att Mansoor kommer välja Rocco och även åka ut mot gubben. Vem skulle han annars välja? Han är chanslös, undermålig genetik, dåligt utvecklad muskulatur samt lågintelligent.

Hur är han lågt intelligent? Snubben är snart färdigutbildad civilingenjör från Lund
Citera
2018-01-12, 08:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mansnothot
Hur är han lågt intelligent? Snubben är snart färdigutbildad civilingenjör från Lund

Ja och han kan knappt svenska så han har väl fått räkmackan som många andra ensamkommande.
Citera
2018-01-12, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eminent-dietist
Ja och han kan knappt svenska så han har väl fått räkmackan som många andra ensamkommande.

Märks att du aldrig lagt din fot i ett universitet? Svenska är inget krav när du pluggar till civilingenjör, kravet är att du kan tänka med hjärnan vilket Mansoor verkar kunna
Citera
2018-01-12, 10:04
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mansnothot
Märks att du aldrig lagt din fot i ett universitet? Svenska är inget krav när du pluggar till civilingenjör, kravet är att du kan tänka med hjärnan vilket Mansoor verkar kunna
Lite svårt hänga med på föreläsningar om man inte kan Svenska språket kanske dock. Många böcker är nog mest på engelska men själva utbildningen kräver givetvis man behärskar svenska i tal och skrift. Labrapporter och andra redovisningar sker på svenska. Nu verkar han ju dock kunna svenska så jag ser inte problemet. Tror verkligen inte han har åkt räckmacka för klara utbildning i Lund, då måste man ha lite mellan öronen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in