Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-11, 20:30
  #685
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omxs
Finns det någon anledning att hon skrivit "eco" istället för "echo" som originalcitatet faktiskt säger?

https://i.imgur.com/9mQivOK.jpg
Tydligen ett medvetet felstavat citat från just Miss Eco Portugal 2016, Carolina Liquito. Konstigt att tatuera in en sån specifik sak, aldrig hört talas om.

Det är väl alternativt bara ett stavfel, men det känns galet onödigt i en tatuering.
Citera
2018-01-11, 20:30
  #686
Medlem
Louise kommer nog få stanna. Brukar inte hända så mycket när en tjej använder våld. Hade det varit en kille så hade han rykt direkt.
Citera
2018-01-11, 20:33
  #687
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Nåja allvarlig nackskada som följd av övervåldet

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...keras-med-grot
Enligt artikeln har Kirsi bytt namn till Siri Savelius. Typiskt galenpannor.
Citera
2018-01-11, 20:36
  #688
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farlig850
Tror inte det är många som diggar Kirsti heller men chipsätaren vet inte hur man beter sig bland folk.

Louise borde ha valt:
1. Lämna platsen utan ord.
2. Påtala att man inte klarar av sånt där med böner och att man inte vill delta.
3. Ignorera och låta Kirsti skämma ut sig på egen hand.
4. Skratta åt saken och förstå hur larvigt det är med bordsböner.

Louise valde:
5. Låta som ett djur, bete sig som ett djur och handla som ett djur.

Summering: Personen kan inte bete sig och lider ev av psykiska problem, kanske från branden hon hade råkat ut för tidigare i livet.

JP är lika äcklig som han ser ut också, såna där fjäskare är bland det värsta jag vet i livet.
Louise borde
6. Ha ätit med ljudliga smaskningar och "Oh vad gott!" under psykfallets bordsbön. Det hade varit den enda rimliga reaktionen, var och en gör som den vill.

Nu brast hon, pga psykfallets ständiga terror.
Citera
2018-01-11, 20:38
  #689
Medlem
1. Kirsti försöker få ut pengar genom att utnyttja en gammal bilskada...

2. Konsekvenser för Louise att vänta, vilken?

Citat:
”Har gått på rehabilitering”
Årets säsong av ”Farmen” spelades in under sommaren 2017. Enligt Savelius har hon haft smärtor i nacken även efter det att inspelningarna tagit slut.

– Jag har ont än i dag till och från.
Men det är bättre. Jag har gått på rehabilitering. Vården säger att jag måste hålla igång. Enligt läkarna blev det muskelbristningar i nacken. Jag får inte ha flera huvudtrauman. Året innan blev jag påkörd av en bil vid ett rödlyse.

Enligt Olsson är hon inte medveten om att Savelius fortfarande ska lida av smärtor orsakade av slaget.

– Nej. Det var ju inte meningen att skada någon, säger Olsson.

TV4: ”Kommer bli konsekvenser”
Båda deltagarna bekräftar att relationen mellan dem fortfarande är ansträngd.

– Louise är väldigt frostig emot mig. Jag är öppen för ett samtal. Men jag gör inga nya försök. Det får vara som det är, säger Savelius.

Inte heller Olsson har några planer på ett samtal.

– Jag har försökt prata med henne och frågat om vi kan lösa detta. Men det var hon inte intresserad av. Nu undviker jag henne så mycket som möjligt.

På TV4 påpekar man att våld inte är tillåtet i ”Farmen”.
– Det är högt i tak på Farmen men alla former av våld är helt oacceptabelt och det kommer också bli konsekvenser för Louise, vilket man får se i programmet på söndag,
säger Anders Edholm, pressansvarig för ”Farmen”.
Hur ser ni på att Siri Savelius ska ha tvingats uppsöka vård och gå på rehab efter incidenten?

– Vi har läkare på plats regelbundet under produktionen och vi följer givetvis upp händelser så länge det behövs. Att Siri behövt rehab efter detta var nytt för oss, men vi ska givetvis kontakta henne och se om vi kan hjälpa till.
Citera
2018-01-11, 20:40
  #690
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Nåja allvarlig nackskada som följd av övervåldet

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...keras-med-grot

Intressant nog väntade skadan på att Farmen skulle ta slut för att uppstå:

Citat:
Hur ser ni på att Siri Savelius ska ha tvingats uppsöka vård och gå på rehab efter incidenten?

– Vi har läkare på plats regelbundet under produktionen och vi följer givetvis upp händelser så länge det behövs. Att Siri behövt rehab efter detta var nytt för oss,

Men hon lyckades väl mjölka samhället på sjukskrivningspengar.
Citera
2018-01-11, 20:41
  #691
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saften83
Louise kommer nog få stanna. Brukar inte hända så mycket när en tjej använder våld. Hade det varit en kille så hade han rykt direkt.

Louise kan dra hem, Kristi köksbrud också, Stella Tutt-tutt kan packa sina väskor med ....å rosa faran..
__________________
Senast redigerad av IQpizzasallad 2018-01-11 kl. 20:42. Anledning: Felstavat
Citera
2018-01-11, 20:42
  #692
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Nåja allvarlig nackskada som följd av övervåldet

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...keras-med-grot

Finns ett intressant citat inför söndagen i den artikeln:
Det är högt i tak på Farmen men alla former av våld är helt oacceptabelt och det kommer också bli konsekvenser för Louise, vilket man får se i programmet på söndag, säger Anders Edholm, pressansvarig för ”Farmen”.
Det är väl lika med att hon åker ut?

Tycker förövrigt att Rocco visade vilken ledare han är i den situationen. Han har nog varit med om liknande på planen.
Citera
2018-01-11, 20:43
  #693
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Är på Kirsis sida faktiskt. Hon visar gång på gång att hennes nivå är högre.

Våld lär väl vara förbjudet? Hoppas Louise får åka hem.
Kirsi kanske utnyttjar sin yrkeserfarenhet för att trigga sina med/motspelare.
Styr spelet i lönndom medan Mulle o JP tror att dom har greppet.
Citera
2018-01-11, 20:45
  #694
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farlig850
1. Kirsti försöker få ut pengar genom att utnyttja en gammal bilskada...

2. Konsekvenser för Louise att vänta, vilken?
Då var det konfirmerat.

Den naturliga konsekvensen är ju att kasta ut Louise från Farmen. Vad kan det annars vara? Hon har ju inte fått några amuletter eller liknande att ta ifrån henne.

Man kanske låter henne bli Kirsis personliga betjänt. Eller gårdens piga. Eller så får hon flytta ut i svinstian.
Citera
2018-01-11, 20:46
  #695
Avstängd
eminent-dietists avatar
Jag tycker att det var kul att se tjockisen spåra ur på bästa sändningstid. Keep it up Kristi köksbrud!

Mulle sköt sig själv i foten, han skulle sparat mr no show Mansoor och valt JP eller hårdrockaren.

Synd att skinnfotöljen drog.
Citera
2018-01-11, 20:47
  #696
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Finns ett intressant citat inför söndagen i den artikeln:
Det är högt i tak på Farmen men alla former av våld är helt oacceptabelt och det kommer också bli konsekvenser för Louise, vilket man får se i programmet på söndag, säger Anders Edholm, pressansvarig för ”Farmen”.
Det är väl lika med att hon åker ut?

Tycker förövrigt att Rocco visade vilken ledare han är i den situationen. Han har nog varit med om liknande på planen.
Ja Rocco växer han kanske också är en mild manlig motsvarighet till Kirsi som spelar ett psykologiskt spel i lönndom men när det krävs går han ur rollen och visar han sin verkliga kapacitet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback