2017-12-22, 18:16
Medlem
olasvenssons avatar
Hej.

Jag kan dricka alkohol överlag men när det kommer till alkohol cider blir det stopp. Oavsett vilken cider med alkohol som jag dricker så får jag ont i magen. Varför är det så?
Citera
2017-12-22, 18:20
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Sluta drick Cider kanske är lösningen på ditt problem
Citera
2017-12-22, 18:30
Medlem
Cider är en vidrig dryck med en jävla massa sötma i. Går inte dricka skiten utan magont.
Citera
2017-12-22, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Sluta drick Cider kanske är lösningen på ditt problem

Skulle precis skriva det.
Det är den enda och logiska lösningen på problemet.
Citera
2017-12-22, 18:38
Medlem
Sunimods avatar
Människan är ett dumt djur som inte ens fattar kroppens signaler.

Får du ont så sluta drick det.
Hur svårt kan det vara
Citera
2017-12-22, 19:02
Medlem
lejongaddens avatar
Sura uppstötningar är det, räcker med en sen är risken att man få sura uppstötningar
Citera
2017-12-22, 21:09
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Hej.

Jag kan dricka alkohol överlag men när det kommer till alkohol cider blir det stopp. Oavsett vilken cider med alkohol som jag dricker så får jag ont i magen. Varför är det så?
Du är förmodligen litet "Sur" i magen och kanske även litet överkänslig mot citronsyra. Hade litet samma problem som dig när jag var yngre och då hjälpte det att dricka ett glas vatten berikat med Samarin.
Citera
2017-12-23, 09:04
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultra24
Cider är en vidrig dryck med en jävla massa sötma i. Går inte dricka skiten utan magont.

Kanske är sockret som är problemet, samtidigt kan jag dricka coca-cola utan att få ont i magen.
Citera
2017-12-23, 09:06
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Människan är ett dumt djur som inte ens fattar kroppens signaler.

Får du ont så sluta drick det.
Hur svårt kan det vara

Jag frågade varför jag får ont? (Jag har inte dryckit alkoholcider på många år på grund av att jag får ont).
Citera
2017-12-23, 09:08
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Du är förmodligen litet "Sur" i magen och kanske även litet överkänslig mot citronsyra. Hade litet samma problem som dig när jag var yngre och då hjälpte det att dricka ett glas vatten berikat med Samarin.

Så kan det vara. Kanske magen behöver neutraliseras. Ska testa att ta en samarin en halvtimme före alkoholcider och se om det hjälper. Tack.
Citera
2017-12-23, 09:15
Medlem
heriks avatar
Extraktet som används vid cider tillverkning är både giftigt och brandfarligt.....
Citera
2017-12-23, 10:03
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag frågade varför jag får ont? (Jag har inte dryckit alkoholcider på många år på grund av att jag får ont).

Nej, du frågade "varför är det så?".

"Jag kan dricka alkohol överlag men när det kommer till alkohol cider blir det stopp. Oavsett vilken cider med alkohol som jag dricker så får jag ont i magen. Varför är det så?"

Alltså är det så att du inte fattar kroppens signaler om vad som den inte tycker är lämpligt för din kropp.
Man måste inte tränga in i allt utan bara inse att det är så.

Sluta drick cider för din kropp reagerar mot det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in