2017-12-22, 14:10
Medlem
sluskjohans avatar
Hej, har kpt ett hus fr ca ett r sedan till ett riktigt bra pris, allt r i princip nymlat, nytapetsert och nya golv i varje rum.

Badrummet r extremt fult och det sitter idag vtrumstapet i badrummet. Har precis kpt en Duschkabin dit.

Jag kommer renovera och bygga ut badrummet om ca ett till tv r. Min frga r hur det blir im jag lgger in vinyltapet och mlar om s det ser fint ut fram tills renoveringen. Har god ventilation i badrummet. Ska jag stta den nya tapeten direkt p den gamla eller ska jag ta bort den gamla frst? Ganska litet badrum samt s har jag tapet redan, detta r ju bara tillfllig iom att jag ska bygga ut och renovera badrummet.
Citera
2017-12-22, 14:13
Medlem
killawifes avatar
Vinyltapet r inte vtsker, s det bsta r att lta den gamla vtrumstapeten sitta kvar, prima ytan och sen stta vinyltapeten ovanp den. Det brukar g bra men var frsiktig s att du inte skr igenom ttskiktet nr du tapetserar.
Citera
2017-12-22, 15:03
Medlem
sluskjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Vinyltapet r inte vtsker, s det bsta r att lta den gamla vtrumstapeten sitta kvar, prima ytan och sen stta vinyltapeten ovanp den. Det brukar g bra men var frsiktig s att du inte skr igenom ttskiktet nr du tapetserar.
Tackar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in