Flashback bygger pepparkakshus!
2006-01-19, 02:46
Medlem
PiLLerILLers avatar
Kan någon förklara för mig varför trådar i stil med "vem är mördaren i Fagersta?" flyttas till kriminologi? I mina ögon är det rena skvallertrådar, som inte har ett smack med kriminologi att göra.
Citera
2006-01-19, 03:01
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Det finns en policy angående vilken typ av trådar som hör hemma i vilken typ av forum. Den står som sticky i "medier & journalistik".

Citat:
Handlar tråden om media eller om det är en mediavinkel på innehållet = Medier & Journalistik.

Handlar tråden om en kändis = Skvaller.

Handlar tråden om invandrare som begår brott -> Integration & Invandring

Handlar tråden om helt vanliga männskor som begår brott som varken är invandrare eller kändisar, eller gud förbjude, invandrade kändisar -> Kriminologi & Juridik.

Poängen är att särskilja dom diskussioner som handlar om kändisar mot dom trådar som handlar om brott som begås mot helt vanliga privatpersoner.

Vad är den huvudsakliga topicen?

1. Att en kändis är inblandad i precis vadsomhelst?
2. Att en person är inblandad i ett brott?

I fall nummer 1 så är kändisen topic, i fall 2 är det brottet som är den huvudsakliga topicen.

Om detta kan man tycka olika saker, men jag tycker det fungerar ganska bra från att skilja kändisskvallret mot sånt som behandlar vanliga helt okända människor.
Citera
2006-01-19, 03:58
Medlem
PiLLerILLers avatar
Tack för utförligt svar. Jag föreslår att ett underforum skapas för skurkskvaller. Ämnet kriminologi är intressant, men forumet känns grötigt oseriöst som det ser ut nu.
Citera
2006-01-19, 05:43
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiLLerILLer
Tack för utförligt svar. Jag föreslår att ett underforum skapas för skurkskvaller. Ämnet kriminologi är intressant, men forumet känns grötigt oseriöst som det ser ut nu.

Jo, men är det inte enklare att diskutera all form av brottslighet i ett och samma forum?

Eller ska man diskutera ekonomisk brottslighet i ekonomiforumet? Alkoholrelaterade fylleslagsmål i Alkoholforumet? Osv osv.
Citera
2006-01-19, 08:14
Nej:

"Kriminologi
underforum: skurkskvaller/vem är...."
Citera
2006-01-20, 16:56
Medlem
illums avatar
Det känns lite onödigt med ytterligare uppdelning. Kriminologi-delen kan nog inte fyllas med tillräckligt mycket konkret, faktabaserad kriminologi utan hamnar snarare som "diskussion om brott som inte är av direkt juridiskt frågande natur"...

Det kanske hamnar hyfsat nära underground iofs men det känns redan som om folk (överlag) har bra koll på skillnaderna.
Citera
2006-01-20, 22:47
Medlem
Citat:
Vissa användare känns grötiga och oseriösa som det ser ut nu!
Citera
2006-01-20, 23:00
LA: ja, hela mobb-drevet känns överspelat in absurdum.
Citera
2006-01-21, 05:39
Medlem
PiLLerILLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Vissa användare känns grötiga och oseriösa som det ser ut nu!

Innan jag ens funderar över det bullshit du just skrev, skulle jag gärna vilja se prov på att du ens kan kommentera och spekulera kring reella ämnen. Hittills har jag enbart sett dig kommentera andra användare, och det ger dig en fin bottenplats bland resterande förvirrade avskum som verkar ha vigt sitt liv att kommentera andra användare.
Citera
2006-01-21, 06:40
Medlem
Citat:
Innan jag ens funderar över det bullshit du just skrev, skulle jag gärna vilja se prov på att du ens kan kommentera och spekulera kring reella ämnen. Hittills har jag enbart sett dig kommentera andra användare, och det ger dig en fin bottenplats bland resterande förvirrade avskum som verkar ha vigt sitt liv att kommentera andra användare.
Tillförde du något nu??? eller ville du som vanligt bara kommentera och spekulera kring andra användare???
Citera
2006-01-21, 19:45
Medlem
PiLLerILLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Tillförde du något nu??? eller ville du som vanligt bara kommentera och spekulera kring andra användare???

Nu var det inte jag som skrev inlägget ovan. Det var fest här igår och någon passade på medan jag var inloggad. Hur som helst skulle jag förmodligen uttryckt mig liknande angående dig. Vill du vara vänlig och utveckla hur mitt inlägg om kriminologiforumet präglas av oseriositet, grötighet och handlar om andra användare. Eller blir det för svårt för dig att sätta ihop mer än en mening och dessutom lägga lite substans bakom?
Citera
2006-01-21, 20:09
Medlem
Du skrev att jag bara kommenterar andra användare. Jag noterar att av oss två så leder du med hästlängder den ligan. Sten och glashus vettu...

Ditt startinlägg, liksom dina övriga inlägg, var otydligt och du fick svar på tal ganska omgående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in