2017-12-25, 08:26
Medlem
Nuck-Chorriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Maggan har insett att det inte ens går att mörka sanningen för de allra dummaste i samhället - socialdemokratiska kärnväljare.
Vissa kan man alltid lura.
Ibland kan man lura alla.
Alla socialdemokratiska kärnväljare kan man alltid lura.
Citera
2017-12-25, 09:19
Medlem
Som prästen sa "sent ska syndaren vakna". Börjar bli lite obekvämt nu
Citera
2017-12-25, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Nu när S och M har vaknat så kanske vi slipper SD i riksdagen. Nice!
Var inte så säker på det du, jag kommer att rösta SD om så Jimmie kommer ut som lustmördare. Inget kan stoppa mig. Tror inte jag är ensam om den känslan.
Citera
2017-12-25, 09:27
Medlem
Inte ens varannan nyanländ som börjat på snabbspår sysselsatt.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nastan-varannan-nyanland-som-paborjat-snabbspar-har-jobb
Citera
2017-12-25, 09:33
Bannlyst
Kent Ekeroth har tagit upp den senaste tidens utspel och pekat på tex moderaterna som inte gått vidare med sina egna förslag. Det är förstås bara röstfiske det här.

Den stora bilden är att landet är helt kört. Sverige ska bli det nya Sydafrika. Propagandabilden känner vi igen från broschyrer från Jehovas Vittnen där rovdjur och människor av olika ursprung lever tillsammans i harmoni. Verkligheten: De kommer därför att deras egna länder är fattiga och korrumperade. Att leva där är rent skräp och det vet både de och vi svenskar att det är på det viset. De kommer inte med fred i sinnet och deras respekt för oss är låg och vi gillar inte att ha dem i närheten (de är för fula och pratar ett gutturalt språk).

Tråkigt med verkligheten men så här är det. Ingen säger ju heller emot.

All möjlig segregation borde uppmuntras.
Citera
2017-12-25, 10:00
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag tolkar Magdalena Anderssons uttalande som att regeringen håller på med ett paket av förändringar för att försöka få alla dessa bidragstagare i arbete. Hon fick bara uppgiften att förmedla detta då det skulle bli väl dramatiskt om Stefan Löfven skulle sagt det.

Dock är det misslyckat att tro att företagare skulle anställa folk som inte kan språket och inte fattar vad som ska göras. Även om företagare fick dem gratis så kommer de aldrig ut på arbetsmarknaden.

Det är stor skillnad på alla dessa "ekonomiska flyktingar" och de som på 60-70 talet kom hit från Finland och forna Jugoslavien. Även alla de som kom hit från kriget i Jugoslavien på 90-talet.
De vill jobba och integrerade sig frivilligt rätt så bra i svenska samhället.

De som kommit nu från Afrika och arabländer blir hopplösa att få in och idioterna i regeringen tror de ska söka sig till andra länder.

Det krävs rejäla krafttag för att lyckas med det som Magdalena Andersson pratar om. Något en regering med MP och V aldrig klarar av att hantera.

Det jag får en känsla av med all statsfeminism, kvoteringar av både lågintelligenta/kompetenssaknande individer av kvinnor och nu främst de enorma mängder oanställbara nytillskotten från kulturer som aldrig tillfört annat än kaos och krig historiskt sett.
Det är att staten skall få rätten/tolkningsföreträdet att anställa all personal till alla arbetsplatser oavsett privat eller statlig verksamhet.

För är det inte precis det vi får med den utvecklingen som vi nu har?

I framtiden är det den statskontrollerande makten som förser dig med de anställda som tilldelas dig och ditt företag varken du vill det eller ej. Och får du det inte att funka så blir det givetvis åtal.
Senast redigerad av Mes 2017-12-25 kl. 10:04.
Citera
2017-12-25, 10:18
Medlem
Det är inte så lätt att förstå vad S vill. Maggans uttalande om att asylsökande skall dra till andra länder är i grunden väldigt osolidariskt mot de länder som bestämt sig för att ha en vettig migrationspolitik.

Maggan borde ju göra en lista på vilka länder de borde flytta till. Säg att hon gör en lista på Polen, Ungern och Estland. Undra hur det skulle tas emot.
Citera
2017-12-25, 10:20
Medlem
Med tanke på sitt uppdrag som statssekreterare 2004-2007 och nuvarande uppdrag samt att hon fyllt 50 år så får hon statsrådspension på 85% av Statsrådspension tills hon fyller 65 år.

Detta var vad jag trodde, men jag hade fel. Hon måste ha sex år sammanhängande för att uppnå denna förmån, nu kommer hon endast få avgångsvederlag i tolv månader på X-kronor. Detta då jag anser det som mindre troligt att hon sitter kvar som minister efter nyår.
Citera
2017-12-25, 11:21
Medlem
Nuck-Chorriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Det är inte så lätt att förstå vad S vill. Maggans uttalande om att asylsökande skall dra till andra länder är i grunden väldigt osolidariskt mot de länder som bestämt sig för att ha en vettig migrationspolitik.

Maggan borde ju göra en lista på vilka länder de borde flytta till. Säg att hon gör en lista på Polen, Ungern och Estland. Undra hur det skulle tas emot.
Det hade tagits emot positivt av Polen, Ungern och Estland, om de hade haft lika odemokratiska och oansvariga politiker som Sverige.
Citera
2017-12-25, 11:23
Medlem
flygandeflaxs avatar
Mycket har gått fel. För många på en gång. För hög arbetslöshet. För stora skillnader i kultur. Men även en annan grej: Svensson har inte givits EN chans. Tvärtom har svenskar givits skulden så fort nåt gått fel. Pratade med en från Libanon som bort här i tjugo år. Han hävdar att svenskar är DE MINST RASISTISKA i hela världen. Jag tänker också på det. Sverige har varit ett bra land att invandra till. Svenskar är inte några ondsinta trångsynta människor i allmänhet. Jag har aldrig känt igen mej i detta när okvädesorden från högre nivå har haglat: vi måste bli bättre, vi måste vara mer öppna, vi kan inte vara så stela och inbundna.
Det blir väääldigt svårt att bli annat än förbannad när man ser hur vissa invandrar grupper beter sig. Detta har nog gemene man tröttnat på. Svenskarna blir mindre och mindre boven i dramat...
Citera
2017-12-25, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flygandeflax
Mycket har gått fel. För många på en gång. För hög arbetslöshet. För stora skillnader i kultur. Men även en annan grej: Svensson har inte givits EN chans. Tvärtom har svenskar givits skulden så fort nåt gått fel. Pratade med en från Libanon som bort här i tjugo år. Han hävdar att svenskar är DE MINST RASISTISKA i hela världen. Jag tänker också på det. Sverige har varit ett bra land att invandra till. Svenskar är inte några ondsinta trångsynta människor i allmänhet. Jag har aldrig känt igen mej i detta när okvädesorden från högre nivå har haglat: vi måste bli bättre, vi måste vara mer öppna, vi kan inte vara så stela och inbundna.
Det blir väääldigt svårt att bli annat än förbannad när man ser hur vissa invandrar grupper beter sig. Detta har nog gemene man tröttnat på. Svenskarna blir mindre och mindre boven i dramat...

I helvete heller. Svenskar betraktar sig som överlägsna i allt. Behandlar invandrare som om de vore förståndshandikappade och ska visa hur allt ska göras hela tiden. Det finns ingen integration, bara krav på att andra ska anpassa sig till oss. I Sverige är rasismen förklädd till omtanke.
Citera
2017-12-25, 11:31
Medlem
Nuck-Chorriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mes
Det jag får en känsla av med all statsfeminism, kvoteringar av både lågintelligenta/kompetenssaknande individer av kvinnor och nu främst de enorma mängder oanställbara nytillskotten från kulturer som aldrig tillfört annat än kaos och krig historiskt sett.
Det är att staten skall få rätten/tolkningsföreträdet att anställa all personal till alla arbetsplatser oavsett privat eller statlig verksamhet.

För är det inte precis det vi får med den utvecklingen som vi nu har?

I framtiden är det den statskontrollerande makten som förser dig med de anställda som tilldelas dig och ditt företag varken du vill det eller ej. Och får du det inte att funka så blir det givetvis åtal.
Det är ju redan så till stor del. Privata företag får skampåle om de inte har så kallad "mångfald", och böter om de inte väljer negrer och araber vid anställningar. Företag tvingas även till att ha kunder de inte vill ha, exempelvis hyra ut bilar till zigenare. Och sp har vi de så kallade "instegsjobben" exklusivt för invandrare.

Statliga verk tillämpar diskriminering mot svenskar genom att kvotera in invandrare. Staten konfiskerar och förstör många privata företag med extrema skatter och glöm inte de gamla så kallade "löntagarfonderna".

Det är inte bara integrationen som inte fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in