2017-12-23, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StupidMonkey
Men sossarna sa ju att multikulti var en strålande idé och en välfärdsvinst, jag är tämligen förvirrad av dessa blandade signaler. Vad ska jag tro på nu?
Japp..håller med dig..Dom sa bla att det handlar det om att rädda våra pensioner..nu lika förbannat så höjs åldern för pension..
Tidigare skulle vi byta till gasbilar..fiasko.
Sen till etanol..fiasko..
sen diesel..fiasko.
När dom tar sina beslut kan dom fan inte googla runt lite innan och ta till sig info som det finns massor av.
Citera
2017-12-23, 13:47
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzer
När dom tar sina beslut kan dom fan inte googla runt lite innan och ta till sig info som det finns massor av.
Ändå fortsätter den mentalt efterblivna massan att rösta på dem. Rätt åt dem att det går åt helvete.

Ska bli intressant att följa bemötandet av Anderssons uttalande.
Citera
2017-12-23, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-Korrekt
Finns bara en alliansblock som kan styra upp gamla svärje: SD/M/KD!
Helt rätt. Det gäller nu bara för M och KD att snyggt ta sig ur det hörn de målat in sig i beträffande SD.
Citera
2017-12-23, 13:54
Medlem
Lian.Vendls avatar
Nu är jag rätt långsint och lite cyniskt lagd, så:
1. Jag tror inte på att MA ”plötsligt” kommit till insikt utan man har vetat hela tiden och väljer nu att den politiska fördelen är större om man ”byter” inställning.
2. Jag har svårt att acceptera att de rabiata utspel MA gjort de senaste 3-4 åren mot de som berättade sanningen redan då, nu helt plötsligt är glömda och förlåtna.
3. Jag har för övrigt ingenting till övers alls för MA som framstår som en synnerligen falsk, manipulativ sociopat. Jag hoppas, för landets bästa, att hon blir överkörd av en lastbil. Jag vet, inget jag är stolt över...
Citera
2017-12-23, 13:57
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Citat:
Finns bara en alliansblock som kan styra upp gamla svärje: SD/M/KD!
Citat:
Ursprungligen postat av Vaff...
Helt rätt. Det gäller nu bara för M och KD att snyggt ta sig ur det hörn de målat in sig i beträffande SD.
"Gamla svärje" är passé, liksom det totalt genomruttna politiska etablissemangsdrägget. Inser man inte det är man helt enkelt en idiot. Frågan i närtid är hur Anderssons uttalande ska hanteras av media. Inte så mycket annat.
Citera
2017-12-23, 13:59
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Sossarna har gått in i full panic mode inför valet nästa höst när de insett att SD i regeringen inte bara är möjligt utan sannolikt.
Citera
2017-12-23, 13:59
Medlem
Apropå integrering, hur går det med integreringen av romerna så här efter lång tid?

Hur kommer det bli med aktuell integrering när de delar upp sig i klaner och inte lär sig språket?

Vi har tagit in så stor andel att hela världen är förbluffad över vansinnet.
Citera
2017-12-23, 14:05
Medlem
Ser man på!!

Enkel matematik - Sverigedemokraterna får igenom sin politik. Och socialdemokraterna 'pudlar' - (Med svansen mellan benen).
Citera
2017-12-23, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
"Gamla svärje" är passé, liksom det totalt genomruttna politiska etablissemangsdrägget. Inser man inte det är man helt enkelt en idiot
Sverige som det har varit en gång kan vi glömma. Utveckling, kallas det. Men vad är det realistiska och bästa alternativet till det "totalt genomruttna politiska etablissemangsdrägget"?
Citera
2017-12-23, 14:07
Medlem
pinger99s avatar
Citat:
Finns bara ett alliansblock som kan styra upp gamla svärje: SD/M/KD!

KD kommer att åka ut.
M som i Massinvandring har redan varit tydliga med att man inte vill samarbeta med SD på riksnivå.

Någon skillnad i politik blir det inte med M vid spakarna. (8 års regeringsinnehav har lärt oss att det blev markant mycket värre, och med en tiggarinvasion som grädde på moset)
M kommer möjligen att göra Dan Eliasson till skattedirektör, så får vi en ny rikspolis-politruk att klaga på.
Citera
2017-12-23, 14:08
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaff...
Sverige som det har varit en gång kan vi glömma. Utveckling, kallas det. Men vad är det realistiska och bästa alternativet till det "totalt genomruttna politiska etablissemangsdrägget"?
Att byta ut den havererade skiten, förstås. Tyvärr verkar dock utsikterna för detta högst begränsade, så snarare är det kanske mest en fråga om att hånskratta hela vägen mot helvetet...?

Låt oss inte glömma bort att det faktiskt är ganska underhållande att se de blekfeta svennarnas nackar krökas och knäckas. Alternativt gamla westernfilmer där elakingen tvingar mesen dansa inför hans skjutande revolver.

Beter man sig fegt förtjänar man att lida.
Senast redigerad av Condottieri 2017-12-23 kl. 14:25.
Citera
2017-12-23, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
Regeringen börjar darra inför valet. De menar inte på allvar. Röstfiske. Rösta på SD.

Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Att byta ut skiten, förstås
Ja, det förstår jag. "Byt ut skiten". Men det ska inte bli mot annan skit. Skit är och förblir alltid just skit.
Hur? Starta nya partier med mera klös i? Du ser ju hur det gått för SD. Paria, åtminstone officiellt. T.o.m. yttrandefriheten är hotad för att några "tycker fel". Det verkar inte särskilt vare sig smidigt eller genomgförbart inom en nära framtid - för nu börjar det att kännas lite bråttom.

Eller tänker du dig någon sorts statskupp/revolution? Hur smidigt är det?

Vad är ditt förslag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in