2017-12-23, 01:14
Medlem
Politik ? självklart, vi kommer att få se mer av den sortens uttalanden, vill inte skjuta på någon men " öppna era hjärtan " och noun affären har ödelagt vår land ( 500 000 flyktingar och 90 miljarder i förlust kostar på ) hur får vi in kompetenta politiker i systemet ? jag har inget svar men för guds skull, undvik de allra sämsta.
Citera
2017-12-23, 01:24
Medlem
Sam.Boyds avatar
Maggan är en sond. Här ska testas om det går att locka tillbaka LO väljarna som nu gått till SD.

Dessutom så ger den ekonomiska vinkeln en annan klang och tyngd än om Löfven plötsligt blir inhuman.

Men sakernas tillstånd i Sverige går väl inte längre att dölja. Med 9 månader till val så kan inte Socialdemokraterna låta ett extremistiskt 2% parti diktera politiken.

Så nu har spinndoktorer, PR och Reklamfolk kommit fram att man ska gå till val på: Ordning och Reda. Lag och Ordning. Vård och Omsorg. Skola med krav. Ett folkhem för framtiden. Ett SD utan (så mycket) rasism.

När det kom till flyktingstatus så var systemet tänkt för: politiker, medborgaraktivister, jurister, domare, författare, konstnärer, poeter, musiker, skådespelare, bankirer, fabrikörer och liknande som kunde bli förföljda vid statskupper, revulutioner och krig.
Citera
2017-12-23, 01:28
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Logiskt att S skickade fram M Andersson för att uttrycka dessa åsikter. Hon har förhållandevis rent mjöl i påsen. Har inte, som massa andra nötter i S, utlovat att arabiska/afrikanska analfabeter kommer bli storvinster för Sverige.

Glädjande att S kanske börjar komma till sans en smula. Taktik, ja visst, men det är ändå sanningen hon uttrycker. Behöver man ju inte bli så förbannad över.

Nu blir det ett otroligt spännande trekejsarslag i valrörelsen. S, M och SD. S och M har tagit kommandot, SD för passiva som vanligt men har trumfkort i rockärmen pga av alla MENA-relaterade massvåldtäkter och dödsskjutningar — Åkesson oskyldig, Reinfeldt och Löfvén borde i princip dömas för medhjälp till mord.
Citera
2017-12-23, 01:35
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mefa
Äntligen! Bra inledning på valrörelsen. Det är en naturlig utveckling i svängningen i sossarnas politik. Helt säkert har hon förankrat uttalandena i partiledningen (Stefan Löven). Visserligen var SD först med att inse problemet men det känns bra att både sossarna och moderaterna har anammat politiken, de är båda regeringsdugliga partier. SD känns inte alls regeringsdugligt men de har varit en nyttig väckarklocka och de kan gott ligga kvar på sina 10 - 15%.
Jag måste invända mot att S o M är "regeringsdugliga". De har ju varit helt regeringsodugliga o förslösat våra gemensamma medel för framtiden. Och förminskat Sverige genom världens dyraste invandringspolitik utan egentligt behov av den. Den s k asylpolitiken..är inte enbart en social fara..den kommer drenera hela Sverige socialt också. Jag skulle bli glad om S sjunker som en sten, likt i Holland. Om M inte återgår som konservativt parti med stopp för s k asylinvandring hoppas jag de sjunker i siffrorna igen.
Citera
2017-12-23, 01:42
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Logiskt att S skickade fram M Andersson för att uttrycka dessa åsikter. Hon har förhållandevis rent mjöl i påsen. Har inte, som massa andra nötter i S, utlovat att arabiska/afrikanska analfabeter kommer bli storvinster för Sverige.

Glädjande att S kanske börjar komma till sans en smula. Taktik, ja visst, men det är ändå sanningen hon uttrycker. Behöver man ju inte bli så förbannad över.

Nu blir det ett otroligt spännande trekejsarslag i valrörelsen. S, M och SD. S och M har tagit kommandot, SD för passiva som vanligt men har trumfkort i rockärmen pga av alla MENA-relaterade massvåldtäkter och dödsskjutningar — Åkesson oskyldig, Reinfeldt och Löfvén borde i princip dömas för medhjälp till mord.

Jag tror SD har valt en smart strategi i att ligga lite lågt.

Sista årets rubriker med: skjutningar, mord, rån, gruppvåldtäkter, terrordåd, stenkastning, mordbränder, skolprovlem, no-go, hedersvåld, muslimska maktdemonstrationer, hot o trakaserier mot judar. Samt vänsterns Facebook kampanjer om att SD är dumma i huvudet och rasister samt vattenkammade nazister. Har spelat SD i händerna.

SD har visat sig ha rätt på punkt efter punkt. Och Socialdemokraterna och Moderaterna omvänder sig i sista stund. I vart fall vill de ge sken av omvändelse.

Det kommer bli en intressant vår och sommar. Dels för att det tycks ”hända” mer av sånt som skapar otrygghet. Dels för att valkampanjen nu går in i ett mer aktivt läge.
Citera
2017-12-23, 01:51
Medlem
På tal om politik, den som lägger fram att du blir utvisad vid begånget brott oavsett ömkande omständigheter får min röst.
Citera
2017-12-23, 01:57
Medlem
Vintergrisens avatar
Frågan är väl vad "experten" Arnstad säger om detta. Tänker Magda vänta med koncentrationsläger tills efter nyår eller inte?
Citera
2017-12-23, 02:33
Medlem
JudisktOckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Frågan är väl vad "experten" Arnstad säger om detta. Tänker Magda vänta med koncentrationsläger tills efter nyår eller inte?

Det är nästan så att man skulle kunna tro att makthavarna i (s) helt plötsligt har beslutat sig för att inte längre lyssna till hovnarren Arnstad. Vem vet, vi kanske slipper pansargeneralen helt i kommande valrörelse?
Citera
2017-12-23, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
kommunerna har nog börjat inse att efter 2 år så får man stå för försörjningen och hålla med bostäder åt merparten av 2015 års påfyllning

polletten har så att säga trillat ned..

Precis. Det fascinerande var ju att de här stolpskotten inte förstod det. Ibland undrar jag hur hög kompetensen är bland kommunpolitiker.
Citera
2017-12-23, 03:48
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Precis. Det fascinerande var ju att de här stolpskotten inte förstod det. Ibland undrar jag hur hög kompetensen är bland kommunpolitiker.
Kanske ibland ett uns bättre än vår svetsminister som inte har någon formell kompetens alls.
Citera
2017-12-23, 04:44
Medlem
Det är val snart, ett tips är att Maggan försöker skaka av sig miljöpartiet.

Det sorgliga är att av alla partier i riksdagen så fungerar sossarnas ideologi och mål
sämst med massinvandring, välfärden bygger på hög sysselsättning, och befolkningens
vilja till ett solidariskt samhälle sätts på prov när de som inte bidrar med något
kan ta för sig så fort de kommit till Sverige
Citera
2017-12-23, 04:45
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Att integrationen inte fungerar behöver inte betyda att Sverige har tagit in för många, det betyder att mer resurser måste gå till integrationsprojekt.

Sant. Vi vet inte. Vi mpste ta reda på det här! Jag föreslår ett migrationsstopp på 3 år medann viutreder. Deal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in