2017-12-21, 14:06
Medlem
MyProteins avatar
Helst cider, öl och vodka.
Hur mycket i svenska kronor ligger ett flak öl / cider på? Och för en vodka flaska?

Mvh,
MyProtein
Citera
2017-12-21, 14:09
Medlem
HighwayDelights avatar
Finns ju "Drive in Bottleshop", har besökt stället en gång, en dansk pratade med mig, begrep inte ett skit..
Tur man hade tolk med sig.

Bordershopen i Tyskland landade nog på typ 135 spänn för ett flak cider om jag inte missminner mig, var ett tag sen förvisso, vet inte hur mycket det skiljer i pris mellan de olika ställena.
Citera
2017-12-21, 14:55
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Finns ju "Drive in Bottleshop", har besökt stället en gång, en dansk pratade med mig, begrep inte ett skit..
Tur man hade tolk med sig.

Bordershopen i Tyskland landade nog på typ 135 spänn för ett flak cider om jag inte missminner mig, var ett tag sen förvisso, vet inte hur mycket det skiljer i pris mellan de olika ställena.
Måste man inte betala pant i Danmark? medan man skriver på en exportförsäkran (och slipper panten) i tyskland.
Citera
2017-12-21, 15:06
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Måste man inte betala pant i Danmark? medan man skriver på en exportförsäkran (och slipper panten) i tyskland.

Ja justfan, det tror jag att man måste :/
Citera
2017-12-21, 15:19
Medlem
Svårt utan mer information av TS.

Om du bara vill ha billiga drycker kan du ju idag till och med beställa online via internet. Eftersom EU kräver fri handel kan inte Sverige göra så mycket åt det. Billigare än Systembolaget iaf.
Finns en stor tråd här på Flashback om olika nätbutiker i Danmark för detta.

Eller måste du själv köpa fysiskt? Är panten ett problem? Skall du starta business på smuggelsprit?

Rätt stort spann från att du vill ha några backar billig dryck till att du tänker starta en smuggelbusiness och då vill vända på varenda krona. Dock måste då transportpengar räknas in i kalkylen om du optimerar på pantnivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in