Citat:
Ursprungligen postat av
Glossus
Den tilltänkta förvaltaren bekräftar att flytten måste godkännas av arbetsgivaren, annars är det kört.
Klart irriterande, då det trots allt är mina pengar. Det är frågan om en engångsinsättning gjord för 10-12 år sen. En flytt skulle innebära att jag får bolån 0,4% billigare än jag kan få hos någon annan. Hmmm..
Du bör också syna försäkringsavgifter och fondavgifter. Blir det en höjning får du ju faktiskt räkna ned sänkningen av räntan. Det är inte alltid det blir en så bra affär som man initialt tror när banken börjar locka med ränta. Med tanke på att deras försäkringsavgifter är bland de högsta i branschen så är ju ränta ibland det enda dom har att komma med.
Ha i åtanke att dom ALLTID kan tumma på försäkringsavgiften, men är ofta väldigt ovilliga att göra det. Fondavgift kan ej rabatteras.
Bara som exempel kan jag genom befintliga upphandlingar teckna tjänstepensioner och privata pensionsförsäkringar helt utan försäkringsavgift. Är det tillräckligt stort kapital i din försäkring så kan det vara något att överväga.