2017-12-19, 20:58
Medlem
Miljöpartiet är liksom inte ett miljöpart det var länge sen. Jag tror inte de har fått igenom en enda stor miljögrej och de fokuserar bara på multikulti och hbtq
Citera
2017-12-19, 21:01
Medlem
En människa i ett kallt land som Sverige kostar otroligt mkt mer i naturresurser än i ett varmt tex Afrika. Så för varje invandrare som kommer hit ökar utsläppen. Så rent miljömässigt är det katastrof att dra hit folk.
Dessutom kommer de hit främst pga överbefolkningen som lett till konflikter och fattigdom. Det är det andra jättemiljö problemet som förvärras av migration
Citera
2017-12-19, 21:04
Medlem
En riktigt miljöpolitik är något riktigt svenskt och nordiskt, så tanten gör helt rätt haha
Citera
2017-12-19, 21:09
Medlem
Vintergrisens avatar
Hon kanske helt enkelt var mer intresserad av miljö än migranter och då är väl Miljöpartiet, namnet till trots, inte lägre särskilt aktuellt.
Citera
2017-12-19, 21:22
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Ja...jag vet inte om det är hela förklaringen? Vänsterpartiet är väl också kritiska till EU? Hon gick ju inte dit.

Så då är hon konservativ och inte vänster? var inte MP mer ett mittenparti när det grundades?

Men även V har blivit ganska EU-vänliga?
Citera
2017-12-19, 21:25
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Den som byter parti, särskilt till ett parti som ligger på motsatt sida i så många frågor, kan inte ha någon djupare tro på politisk ideologi. Jag tror inte för fem öre att EU-frågan avgjort. Få har haft den som käpphäst sedan 90-talet, och då borde hon ha bytt redan när mp för flera år sedan ändrade sin ståndpunkt.

Det finns ett seriöst parti som ligger mp betydligt närmare, nämligen v. Varför inte gå till detta EU-kritiska parti, om det nu inte bara är hatet mot mångkultur och rasismen som lockar? Att det skulle vara opportunism låter konstigt eftersom hon har 0 trovärdighet och inte lär klättra ens i Sd. Nej jag tror vi har att göra med en missnöjd människa som börjat skylla sina egna och samhällets tillkortakommanden på våra nya svenskar.

Du menar att hon är en rasist-populist-fascist?
Citera
2017-12-19, 22:18
Medlem
En gång i tiden stred (mp) för miljön. Nu strider de för att främlingar skall få en gräddfil som de övriga invånarna bara kan drömma om.
Mest strider (mp) för att få vara kvar vid köttgrytan.

Patetiskt!

Fanns det ett riktigt miljöparti skulle jag rösta på dem. Men nuvarande (mp) kan jag gott vara utan.
Citera
2017-12-19, 22:28
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
SD är inget nytt parti längre. Nu borde de ha kunnat locka till sig folk men icke.

SD har FÖRDUBBLAT sitt väljarstöd varje val. Om S blir 60% nästa val tror du på allvar att alla platser dom fyller kommer vara av kvalite?
Citera
2017-12-19, 22:32
Medlem
Citat:
Ändå kan ju steget från Miljöpartiet till Sverigedemokraterna tyckas ganska stort?

– Det beror på hur man tänker. Jag vill inte kommentera det mer, säger Helena Ekekihl.

Vill inte komentera??? Känns som vi har en haveristföljetång att se fram
emot.
Citera
2017-12-19, 23:08
Moderator
Siegfrids avatar
EU --> Politiker
/Moderator
Citera
2017-12-19, 23:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 314396
Damen är smart. Miljöpartiet åker ut kommande val och hon riskerar att stå utan hög politikerlön, chansen finns att Sverigedemokraterna behöver erfarna politiker för att fylla sina nya kommande mandat i Norrtälje.
Så är det givetvis. Hon ser sin chans att få plantera röven på någon av alla de stolar som kommer att bli lediga i kommun och region när bland andra hennes tidigare partikamrater får packa ihop och återgå till obskyriteten i medieskuggan. Kärringen är över 70 år gammal och har säkert färre incitament att bry sig om vad folk tycker än vad som skulle vara fallet om hon hade varit 35. Hennes försörjning är tryggad och om hon blir utkastad ur Gröna Seniorers bouleförening kan kvitta lika om hon i gengäld kan säkra en välarvoderad stol i exempelvis kommun- eller regionpolitiken. Hon kommer att skratta hela vägen till bankomaten.
Citera
2017-12-19, 23:18
Medlem
PenetreraMeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314396
Damen är smart. Miljöpartiet åker ut kommande val och hon riskerar att stå utan hög politikerlön, chansen finns att Sverigedemokraterna behöver erfarna politiker för att fylla sina nya kommande mandat i Norrtälje.
Hmmm...någon som varit miljöpartist kan knappast vara tillräknerlig? Verkar riskfyllt, det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in