Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-30, 22:45
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Hon vill att vi gifter oss annars "kan jag glömma att jag får träffa barnet".
Vilket jag inte vill då jag inte kan leva ihop med henne. Vårt förhållande är helt enkelt för infekterat för att det ska kunna fungera.. hade jag fått delad vårdnad kanske jag hade kunnat bita ihop ett tag.

Ska jag spela in samtalen när hon hotar mig och sen använda dem emot henne?

Det är inga problem, om du är far till barnet. Du har samma rättigheter som hon. Det kan vara bättre att leva själv och ha barnet varannan vecka. Bara sköt dej, ta inga droger, skaffa helst ett jobb. Du kan ev, få ekonomisk komplettering upp till levnadsnormen, du och barnet har rätt till skälig levnadsstandard. Var bara tydlig och rakt på sak med familjerätt , social eller försäkringskassa, ge aldrig med dej, de uppskattar att barnen får tillgång till båda föräldrarna.

Om hon ska ha barnet helt själv, så får hon betala allt själv, tills det bevisats ditt faderskap. Är hon bered på det? OM ni har 50 procent var betalar ingen till den andra, man betalar för sin egen tid så att säga. OM hon vill ha underhåll av dej, då erkänner hon ju att du är far till barnet, då kommer du bli erbjuden av samhället att ha barnet på halvtid.
__________________
Senast redigerad av johndoe7272 2017-12-30 kl. 22:52.
Citera
2017-12-31, 02:53
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Vad du än gör, börja spela in samtliga samtal du har med personer, speciellt kvinnan du har fått barn med. Använd din smartphone och var notorisk.

Detta gör att du själv skärper dig och håller god ton då du vet att det spelas in och flippar du ut är det helt utan värde.

Samt när man är 2 säger många jävligt dåliga saker i situationer som dessa. Lyckas du fånga någon sådan har du enormt bra ammunition om ni måste gå vidare och smutskastningen är ett faktum.

I mina vänskapskretsar när liknande situationer uppstått, att kvinnan börjar smutskasta mannen för att få vårdnaden helt själv, så har det varit helt avgörande med bevis att hon är den som är galen.
Annars går de mer på kvinnans ord än mannens.

Detta är ett område som är lååångt ifrån jämställd även om många tror det. Hos familjerätten jobbar många feminister vilket ligger dig i fatet och sannolikheten att man tar kvinnans parti är stor om hon börjar gasta om att du är dålig och har "knarkat" förut etc. Är det bara ord mot ord skall du förvänta dig att kvinnan vinner.
Annars har du tur.

Men spela inte på tur. Var smartare och förbered dig noggrant. Då kommer det bli det omvända och hon kommer få jobba för delad vårdnad.
Vårdnadstvister avgörs i tingsrätten, alltså genom jurister och nämndemän, och advokat för resp. part.

Familjerätten är socialtjänsten d.v.s socialsekreterare vilka helt saknar makten att avgöra i vårdnadstvister. De kan väl i princip bara förmedla i väntan på beslut, och kan på sin höjd bidra med en utredning om det nu är nödvändigt..

Ena partens dokumenterade drogfrihet (igen! av soc!) väger nog lite tyngre än ena partens anklagelser om pågående missbruk, by the way
__________________
Senast redigerad av Roxic 2017-12-31 kl. 03:10.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback