2017-12-17, 23:14
Medlem
Bestämt mig att gambla med 500k SEK. Ska shorta Bitcoin på onsdag då pengarna blir likvida.

Flipp eller flopp?
Citera
2017-12-17, 23:16
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2018-Aktiespanaren
Bestämt mig att gambla med 500k SEK. Ska shorta Bitcoin på onsdag då pengarna blir likvida.

Flipp eller flopp?

Krona eller klave?
Citera
2017-12-17, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Krona eller klave?

Tycker själv att möjligheterna är som att få AA som starthand i en HeadsUp i Holdem NL.

Trycker in degen till grymt bra odds. Läst hela j-a Reddit i helgen, känns det som. Retardsen är på väg att inse att de scammats men har chans att sälja på plus så det börjar spridas en ”jag vill nog ur nu”-feeling som växer. Om de får igenom sin säljorders vill säga. För: Enda anledningen till att coinen inte dippar mer ikväll är att allt är överbelastat pga oron. Många vill ur.
Senast redigerad av 2018-Aktiespanaren 2017-12-17 kl. 23:23.
Citera
2017-12-17, 23:21
Medlem
Ducken11s avatar
Knarka en jävla massa istället, då får du iallafall roligt för förlusten.
Citera
2017-12-17, 23:25
Medlem
Var och hur? Har kollat efter terminer på avanza och dom verkar inte ha kommit dit än iaf. Är inne på något liknande men inte riktigt så mycket i insats. När farsan ringer för å snacka cryptovalutor då vet man att det är dags...
Citera
2017-12-17, 23:27
Medlem
Ballsy move... Är det inte smartare att vänta på dippen och sedan köpa i botten istället? Shortar du bara hur som haver så kan du lika gärna sitta där och bita naglarna i veckor innan det händer något.. Eller så går det inte som planerat... Och pengarna dom rinner sakta bort.
Citera
2017-12-17, 23:27
Medlem
Jag citerar en annan användare som svarade på en av dina tidigare trådstarter som varit uppe på aktuella ämnen och som bevisar att du inte riktigt förstår det är med Bitcoin:

Citat:
Det är lite retard-varning över din post tbh.

Bevisa att du shortar för 500k SEK så skickar jag dig 5k SEK i BTC.
Citera
2017-12-17, 23:29
Medlem
Vad gör att du är så övertygad om att du har rätt? Är väl inte så många tunga investerare som blankat BTC-terminen, snarare har de väl långat. Vad småspekulanterna på reddit tror ska du nog inte tro allt för mycket på då de inte har samma påverkan som de har i små förhoppningsbolag. Risk finns att du blir squeezad av en stor drake och då kan du nog behöva lite av det där knarket som en postare ovan tipsade om.
Citera
2017-12-17, 23:31
Medlem
Mekanisms avatar
Hur och var shortar man BTC?
Citera
2017-12-17, 23:33
Medlem
Ducken11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2018-Aktiespanaren
Knark är nog det sämsta skithobbyn som finns. Noll värde.

Oavsett så är noll värde ett högre värde än vad förlust är, då bitcoin kommer dubbla igen närmaste kvartalet, och någon gång 2018 eller 2019 kommer folk inse nackdelarna med btc och går över till vettigare altcoin alternativ som Zcash, Dash, Etherium, Monero eller kommande Mobilecoin.
Kryptovalutor som är mer decentraliserade, säkrare, snabbare transaktioner och mer anonyma kommer så småningom gå om btc.
Citera
2017-12-18, 00:06
Medlem
tror nog att btc kan fortsätta gå upp en del. Tänkte som du vid 10k att det kommer krascha snart, och det kommer det nog så småningom.

Men nu är BTC nära 20k usd. När den gränsen är nådd väntar ännu en mediastorm med ny hype och då tror jag den kommer skjuta ännu mer i höjden.

Just nu bygger hela BTC-värdet på hype, och hypen verkar bara fortsätta och blir ju såklart bara större ju mer det går upp.

Till skillnad från vanliga bubblor baseras ju inte BTC på något verkligt, så det finns ingen naturlig spärr när folk börjar tänka "vänta nu, är det verkligen rimligt med 10 årslöner för en tulpanlök?". Så det kan nog hålla på ett tag till. Jag tror det krävs att något specifikt händer för att sätta igång ett ras, typ en ny mt.gox.
Citera
2017-12-18, 00:17
Medlem
Geordis avatar
Förmodligen flopp, att tajma när en bubbla spricker är nästan omöjligt. Varför just onsdag? Magkänsla?

Jag önskar dig lycka till dock och är rätt säker på att det rör sig om en bubbla och att den kommer spricka inom snar framtid. Håll oss uppdaterade!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in