• 1
  • 2
2017-12-17, 21:21
Medlem
Ocelots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yiy
vad menar ni med att känna skillnad? det är väl 8 mg/g nikotin i vanligt snus oavsett om det är General, Kaliber eller Göteborgs Rapé?
Japp... jag känner ingen... mer än att det är en enorm smakskillnad... så som jag ser det alla Swedish Match produkter är bra grejer...men så tänker jag så här angående dom billigare varianterna typ Kronan, Kaliber.. är det sämre snus på något sätt? Är det en sämre tobaks sort som används? Är det rester av av General/Grov/Ettan koket som dom piffar upp med diverse aromer? O sen säljer till en lägre kostnad...
Citera
2017-12-17, 21:29
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yiy
vad menar ni med att känna skillnad? det är väl 8 mg/g nikotin i vanligt snus oavsett om det är General, Kaliber eller Göteborgs Rapé?
Det var därför jag var försiktig med att påstå att dyr-snuset egentligen skulle vara starkare, men det känns annorlunda iaf för lågbudgetsnuset tycker jag rinner mer och blir liksom lite mer "slemmiga" efter någon timme under läppen så ifrågasätter dig inte om du nu läst dig till att nikotininnehållet är det samma.
Citera
2017-12-19, 16:21
Medlem
Mr.Nesss avatar
I mitt fall började det av en slump.
Jag började snusa Mustang, utan att veta att det var starkt. Nu kan jag inte gå tillbaka till vanligt, då jag skulle snusa dubbelt så mycket.
Citera
2017-12-21, 09:03
Medlem
Nikotinhalten är inte ensamt avgörande för nikotinupptaget. Fukthalt och pH har avgörande betydelse. Normalt har svenskt snus pH kring 8,5. De prillor som säljs som "dry" ligger lägre kring 7-7,5. Dry -prillor och white har också generellt lägre fukthalt, vilket medföljer lägre nikotinextraktion. Detta kompenseras med en högre nikotinhalt, men det innebär inte att produkten de facto ger en starkare nikotineffekt.

kort sagt; En gammal torr prilla levererar lägre nikotineffekt vs en ny färsk. Totalt extraheras sällan mer än mellan 10-20 procent av den totala mängden nikotin som finns i prillan.
Citera
2017-12-30, 20:23
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Stark känns ju som normal efter någon dosa när man byggd upp toleransen så jag tycker det är onödigt. Får dessutom starkare bieffekter av det, i.a.f. jag. Tänker då främst på hjärtklappningen och abstinensen.
Citera
2024-07-13, 19:22
Medlem
Indikation på manligdom. Klarar du av Cuba och de starkare utan att känna någonting så är du testo
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in