• 1
  • 2
2017-12-17, 21:21
Medlem
Ocelots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yiy
vad menar ni med att knna skillnad? det r vl 8 mg/g nikotin i vanligt snus oavsett om det r General, Kaliber eller Gteborgs Rap?
Japp... jag knner ingen... mer n att det r en enorm smakskillnad... s som jag ser det alla Swedish Match produkter r bra grejer...men s tnker jag s hr angende dom billigare varianterna typ Kronan, Kaliber.. r det smre snus p ngot stt? r det en smre tobaks sort som anvnds? r det rester av av General/Grov/Ettan koket som dom piffar upp med diverse aromer? O sen sljer till en lgre kostnad...
Citera
2017-12-17, 21:29
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yiy
vad menar ni med att knna skillnad? det r vl 8 mg/g nikotin i vanligt snus oavsett om det r General, Kaliber eller Gteborgs Rap?
Det var drfr jag var frsiktig med att pst att dyr-snuset egentligen skulle vara starkare, men det knns annorlunda iaf fr lgbudgetsnuset tycker jag rinner mer och blir liksom lite mer "slemmiga" efter ngon timme under lppen s ifrgastter dig inte om du nu lst dig till att nikotininnehllet r det samma.
Citera
2017-12-19, 16:21
Medlem
Mr.Nesss avatar
I mitt fall brjade det av en slump.
Jag brjade snusa Mustang, utan att veta att det var starkt. Nu kan jag inte g tillbaka till vanligt, d jag skulle snusa dubbelt s mycket.
Citera
2017-12-21, 09:03
Medlem
Nikotinhalten r inte ensamt avgrande fr nikotinupptaget. Fukthalt och pH har avgrande betydelse. Normalt har svenskt snus pH kring 8,5. De prillor som sljs som "dry" ligger lgre kring 7-7,5. Dry -prillor och white har ocks generellt lgre fukthalt, vilket medfljer lgre nikotinextraktion. Detta kompenseras med en hgre nikotinhalt, men det innebr inte att produkten de facto ger en starkare nikotineffekt.

kort sagt; En gammal torr prilla levererar lgre nikotineffekt vs en ny frsk. Totalt extraheras sllan mer n mellan 10-20 procent av den totala mngden nikotin som finns i prillan.
Citera
2017-12-30, 20:23
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Stark knns ju som normal efter ngon dosa nr man byggd upp toleransen s jag tycker det r ondigt. Fr dessutom starkare bieffekter av det, i.a.f. jag. Tnker d frmst p hjrtklappningen och abstinensen.
Citera
2024-07-13, 19:22
Medlem
Indikation p manligdom. Klarar du av Cuba och de starkare utan att knna ngonting s r du testo
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in