Citat:
Nix, tror inte de rusade iväg och snackade med inköpsavdelningen bara för att jag skrev till dem. Det hade gött mitt ego orimligt mycket om de hade gjort det. Jag tror däremot att de skulle tänka efter ifall fler personer skrev och frågade. Om det finns efterfrågan borde de förstå att det finns pengar att tjäna, men som det är nu tror jag många bara finner sig i att apoteken riktar in sig enbart på kvinnans sexlust. Det verkar vara vanligt: folk bryr sig inte om diskriminering såvida de själva inte är de som blir diskriminerade. Privata företag får välja vilka målgrupper de vill, men vad mycket gnäll det hade blivit ifall affärerna bara sålde rakhyvlar och rakgel "för män" (=blå) och inga "för kvinnor" (=rosa). Vågar nämligen chansa på att män är den starkare köpgruppen vad det gäller rakprodukter.Kudos att du frågade.
https://www.apotekhjartat.se/produkt...t/sexleksaker/
Jag ser fortfarande inga sexleksaker på deras hemsida som direkt är till för mannens njutning. Penisringar är väl först och främst till för att få hårdare erektion, precis som en penispump. Jag har inte direkt några problem med en slapp task men har prövat penisring med en tjej för många år sen och givetvis är det lite skönt för egot att ha en aningen hårdare kuk. Däremot ser jag inte riktigt hur det ger något nöje när man drar i snabeln själv. En fleshlight är däremot tusen gånger roligare än högerhanden.
Det är onekligen så att mannens sexualitet har ett avsevärt större tabu än kvinnans.
https://www.apotekhjartat.se/produkt...t/sexleksaker/
Jag ser fortfarande inga sexleksaker på deras hemsida som direkt är till för mannens njutning. Penisringar är väl först och främst till för att få hårdare erektion, precis som en penispump. Jag har inte direkt några problem med en slapp task men har prövat penisring med en tjej för många år sen och givetvis är det lite skönt för egot att ha en aningen hårdare kuk. Däremot ser jag inte riktigt hur det ger något nöje när man drar i snabeln själv. En fleshlight är däremot tusen gånger roligare än högerhanden.
Det är onekligen så att mannens sexualitet har ett avsevärt större tabu än kvinnans.
Jag funderar på hur mycket de får in på att sälja sina dildos överhuvudtaget. Tror inte direkt att det utgör en väsentlig del av deras intäkter, så då kunde de lika gärna testa att köpa in sexleksaker för män också. Misstänker att de skulle sälja ungefär lika mycket (det vill säga litet) av båda.