Citat:
Ursprungligen postat av Sonic2k5
Hej. skulle vilja veta lite om dessa droger.
Amfetamin
Cannabis
kokain
Ecstasy
Det jag vskulle vilja vet är, hur man ser ut när man är påverkad av drogen, vilka skador kroppen kan få och varför det är så lätt att skapa ett beroende.
Har kollat FAQarna samt lite på erowid. Skadorna som uppkommer kan jag kolla själv lite efter, skulle dock uppskatta om ni skrev lite iaf. Men det andra, hur man ser ut har jag inte hittat ngt om. Det jag vet hitilis är att av cb så får man oftast röda ögon och av XTC så blir pupilerna enorma.
Affe: Stora pupiller i mörker men dom ändras iaf efter ljus någorlunda, dock stirrig blick. du har ett yvigt och snabbt rörelse shema och pratar väldigt fort och osammanhängande. Efter några dagars användande har du rasat i vikt(oftast) och antagit en lätt grådaskig färg och du blir ganska skitig.Det e sjukt lätt (var det för mig iaf) att bli torsk, för det e en fiffig drog som gör att du mår bra och känner dig smart, du får energi samt att du faktiskt kan leva någorlunda bra typ äta med släkten å så. Tyvärr blir man extemt nojjig efter ett tags användande då du nästan uteslutande måste blanda in benso. Jag hade ångest och STORA sömnproblem när jag la av. Även njurar, lever, mjälte och hjärta tog mkt stryk. Psykiskt mådde jag skit, var rädd för allt.
XTC:Stora pupiller oavsett ljus. Du mår som en kung och känner dig kärleksfull. Du blir väldigt kramig och du får en stor lust att dansa. (gärna till techno, fast du eg hatar det) ett beronde e svårt att få eftersom det e en partydrog. har dock själv varit det men kunde inte "gå" på det för jag spydde när tog för många. (vet ej riktikt varför) Du blir efter mkt användade av E, seg, trött, något avmagrad, minnet försämras, seretonin i hjärnan försvinner gradvis.
Cannabis: Inga direkta farligheter med alls, dom använder det till medicin.När du rökt får du små pupiller(inte överdrivet dock) ser full ut typ..Inegn drog jag använt mkt.
Kola: Kan inte mkt om denna drog då jag inte brukat mkt koks alls. Men typ som på affe.