Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-15, 11:52
  #1
Medlem
JW12345s avatar
Idag har kursen på Ether (ethereum XBT) rasat ordentligt. Dessutom var det en rejäl nedgång även under gårdagen. Då jag har investerat hyggliga summor så skulle jag vilja veta hur övriga investera tänker om dagsläget och fortsatta utvecklingen av kursen.

Gällande Bitcoin så har den kursen varit mycket svajig, inte minst när den låg på samma nivåer som Ether under Maj/Juni i år. Som högst har Ether legat på 69 och nu i skrivande stund på 53.5 (Ethereum XBT).

Är det en svacka men som i dagarna kan rusa upp? Svara gärna vad ni tror
Citera
2017-12-15, 12:09
  #2
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Sälj
Citera
2017-12-15, 13:40
  #3
Medlem
Personligen tror jag att att det är ett simpelt återställ av kvoten ETH/BTC och att ETH inte lär se en betydlig uppstuds förrän cirka 560 USD/ETH kanske. Om BTC nu tar ut ATH idag, kommer ETH möjligtvis följa med. Så, har du lite is i magen kan du hålla, men är det en kortsiktig investering -> sälj.
Citera
2017-12-15, 13:41
  #4
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JW12345
Idag har kursen på Ether (ethereum XBT) rasat ordentligt. Dessutom var det en rejäl nedgång även under gårdagen. Då jag har investerat hyggliga summor så skulle jag vilja veta hur övriga investera tänker om dagsläget och fortsatta utvecklingen av kursen.

Gällande Bitcoin så har den kursen varit mycket svajig, inte minst när den låg på samma nivåer som Ether under Maj/Juni i år. Som högst har Ether legat på 69 och nu i skrivande stund på 53.5 (Ethereum XBT).

Är det en svacka men som i dagarna kan rusa upp? Svara gärna vad ni tror

Storspelarna plockar hem sina vinster nu.
Citera
2017-12-15, 13:48
  #5
Medlem
Jag försöker förklara detta för folk dagligen. Sälj inte, detta är en naturlig del av hur krypto fungerar.

1. Pumpa/pressa upp priset i en valuta, exempelvis bitcoin.
2. När du har tillräckligt med köp-orderdjup sälj av.
3. Köpt en alternativ valuta, pumpa/pressa upp priset i denna.
4. Sälj av och köp en annan valuta.
5. Rinse and repeat in infinity.

ETH kommer stiga till nya rekordnivåer igen, sen kommer samma sak hända efter det.. IGEN.. personerna som gör detta är mycket förmögna och sitter på stora tillgångar i bitcoin. Lyckas du pricka in när pumpen eller dumpen börjar... ja då kan du tjäna bra med pengar. Det är oftast jävligt vanskligt dock, man vet helt enkelt inte hur planen ser ut och när buys eller selloffs börjar.

Edit: Det dom också gör att placera sina ordrar långt ner och folk som får panik säljer in i deras "buy-walls". Dvs, folk köpte till ett högre pris än vad dom säljer för, ni kan ju räkna ut vem som får pengarna. Folk jag hör om som är nya på detta gör alla samma fel och de förlorar pengar.
__________________
Senast redigerad av joeykiller 2017-12-15 kl. 13:56.
Citera
2017-12-15, 13:56
  #6
Medlem
JW12345s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Jag försöker förklara detta för folk dagligen. Sälj inte, detta är en naturlig del av hur krypto fungerar.

1. Pumpa/pressa upp priset i en valuta, exempelvis bitcoin.
2. När du har tillräckligt med köp-orderdjup sälj av.
3. Köpt en alternativ valuta, pumpa/pressa upp priset i denna.
4. Sälj av och köp en annan valuta.
5. Rinse and repeat in infinity.

ETH kommer stiga till nya rekordnivåer igen, sen kommer samma sak hända efter det.. IGEN.. personerna som gör detta är mycket förmögna och sitter på stora tillgångar i bitcoin. Lyckas du pricka in när pumpen eller dumpen börjar... ja då kan du tjäna bra med pengar. Det är oftast jävligt vanskligt dock, man vet helt enkelt inte hur planen ser ut och när buys eller selloffs börjar.

Tack för det utförliga svaret. Emellertid funderar jag på varför jag bör välja olika valutor, just nu har jag endast Ether i mitt innehav bland valutor. Därtill kör jag på certifikat på. Avanza.

Går det i praktiken att tänka på samma sätt, dvs köpa/sälja, på endast Ether Certifikat? Ska jag sälja av allt idag fredag då Avanza bara är öppet börstid, eller ska jag ah kvar innehavet under helgen trots att jag ej har möjlighet att sälja av ifall kursen skulle rasa?
Citera
2017-12-15, 13:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JW12345
Tack för det utförliga svaret. Emellertid funderar jag på varför jag bör välja olika valutor, just nu har jag endast Ether i mitt innehav bland valutor. Därtill kör jag på certifikat på. Avanza.

Går det i praktiken att tänka på samma sätt, dvs köpa/sälja, på endast Ether Certifikat? Ska jag sälja av allt idag fredag då Avanza bara är öppet börstid, eller ska jag ah kvar innehavet under helgen trots att jag ej har möjlighet att sälja av ifall kursen skulle rasa?

Går du med vinst kan du sälja av, visst. Ha en långsiktig plan på 6 månader istället. Läs på jävligt ordentligt, tror du på något så låt skiten ligga. Att försöka pricka in när pumps/dumps börjar är rätt svårt.

Edit: man kan ju fråga sig varför jag inte exploaterar dessa faktum själv... jo därför att idioterna som playar marknaden förstör trovärdigheten hos kryptovalutor. Det är någon jag inte vill ska ske.

Ethics in crypto does not exists, its pure brutality.
__________________
Senast redigerad av joeykiller 2017-12-15 kl. 14:02.
Citera
2017-12-15, 14:06
  #8
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Jag försöker förklara detta för folk dagligen. Sälj inte, detta är en naturlig del av hur krypto fungerar.

1. Pumpa/pressa upp priset i en valuta, exempelvis bitcoin.
2. När du har tillräckligt med köp-orderdjup sälj av.
3. Köpt en alternativ valuta, pumpa/pressa upp priset i denna.
4. Sälj av och köp en annan valuta.
5. Rinse and repeat in infinity.

ETH kommer stiga till nya rekordnivåer igen, sen kommer samma sak hända efter det.. IGEN.. personerna som gör detta är mycket förmögna och sitter på stora tillgångar i bitcoin. Lyckas du pricka in när pumpen eller dumpen börjar... ja då kan du tjäna bra med pengar. Det är oftast jävligt vanskligt dock, man vet helt enkelt inte hur planen ser ut och när buys eller selloffs börjar.

Edit: Det dom också gör att placera sina ordrar långt ner och folk som får panik säljer in i deras "buy-walls". Dvs, folk köpte till ett högre pris än vad dom säljer för, ni kan ju räkna ut vem som får pengarna. Folk jag hör om som är nya på detta gör alla samma fel och de förlorar pengar.


Perfekt svar, det är just detta som händer och därmed är kryptos väldigt instabilt just nu och kommer vara ett bra tag framöver.

Det enda jag vet är att blockchain är framtiden och man ska tänka mer långsiktigt på kryptos. Visst, du kan göra bra med vinst att sitta varje dag och köpa/sälja .. men långsiktigt så kommer du bli rik.

Sälj INTE
Citera
2017-12-15, 16:37
  #9
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JW12345
Tack för det utförliga svaret. Emellertid funderar jag på varför jag bör välja olika valutor, just nu har jag endast Ether i mitt innehav bland valutor. Därtill kör jag på certifikat på. Avanza.

Går det i praktiken att tänka på samma sätt, dvs köpa/sälja, på endast Ether Certifikat? Ska jag sälja av allt idag fredag då Avanza bara är öppet börstid, eller ska jag ah kvar innehavet under helgen trots att jag ej har möjlighet att sälja av ifall kursen skulle rasa?

Du skall inte börja pumpa och dumpa om du är nybörjare. Köp ett coin av något slag där du tror på tekniken eller användningsområdet.

https://www.youtube.com/watch?v=6r04gfWfRkE
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback