Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-12, 21:48
  #1
Medlem
jipeesss avatar
hejsan

min fru har en 4 år gammal ipad mini som när den packades upp och började användas, registrerades med hela köret av apple-id, lösenord och den då aktuella emailadressen,

inga appar eller nåt som kräver inlogg har gjorts senaste 3 åren,

emailadressen upphörde för ett par år sedan, och lösen, inlogg och apple-id är bortglömt för länge sedan

hur bär man sig åt för att återställa det hela?
alla återställningsåtgärder kräver ju något av ovanstående
Citera
2017-12-13, 11:14
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jipeess
hejsan

min fru har en 4 år gammal ipad mini som när den packades upp och började användas, registrerades med hela köret av apple-id, lösenord och den då aktuella emailadressen,

inga appar eller nåt som kräver inlogg har gjorts senaste 3 åren,

emailadressen upphörde för ett par år sedan, och lösen, inlogg och apple-id är bortglömt för länge sedan

hur bär man sig åt för att återställa det hela?
alla återställningsåtgärder kräver ju något av ovanstående
Tyvärr, jag vet inte. Jag har samma problem. För mig är det mest ett skäl till att aldrig mer skaffa Apple-produkter men jag kan ju hoppas att någon kan ge ett bra svar i tråden.
Citera
2017-12-13, 11:37
  #3
Medlem
jipeesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentat57
Tyvärr, jag vet inte. Jag har samma problem. För mig är det mest ett skäl till att aldrig mer skaffa Apple-produkter men jag kan ju hoppas att någon kan ge ett bra svar i tråden.

japp,
ALDRIG mer apple..
Citera
2017-12-13, 14:21
  #4
Medlem
Tjena, hoppades oxå på att nån visste vad man kunde göra. Har både en ipad och en iphone 5 som jag fick tillbaka från polisen hittegodsavd men Apple Store vägrar att öppna dem fast jag har intyg ifrån polisen. Hoppas det finns nån som kan hjälpa oss annars är det bara att slänga skiten.
Citera
2017-12-14, 00:59
  #5
Medlem
Det är ju jättebra? har man nu "glömt" sin inloggning och lösen så får man ju stå sitt kast och köpa nya prylar. Det ska inte löna sig att sno andras saker....
Citera
2017-12-14, 02:40
  #6
Medlem
Jag förstår verkligen att det känns surt att inte kunna starta sina gamla grejor, eller installera om dem, för man glömt sina egna inloggningsuppgifter.

Men att bli sura på Apple för det är ju närmast korkat. Fatta att det är ert eget fel, för det är inte Apple som glömt det ni själva skall hålla koll på.

Och att det inte bara är att rensa och göra om installationen är ju ett bevis på hög säkerhet, för då kan inte heller tjuvar fixa igång stulna Appleprylar.
Citera
2017-12-14, 04:47
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jipeess
hejsan

min fru har en 4 år gammal ipad mini som när den packades upp och började användas, registrerades med hela köret av apple-id, lösenord och den då aktuella emailadressen,

inga appar eller nåt som kräver inlogg har gjorts senaste 3 åren,

emailadressen upphörde för ett par år sedan, och lösen, inlogg och apple-id är bortglömt för länge sedan

hur bär man sig åt för att återställa det hela?
alla återställningsåtgärder kräver ju något av ovanstående
ta bara kontakt med apple men dock först efter du hittat inköpskvittot
på ipaden. förklara läget.

har du inte det kan du kanske använda dig av diverse
ios 7 unlock trick. se tutorial på youtube.

1993-94 var sista gången jag använde "låst" epost, dvs en epost
som kan ändras när du byter operatör. sedan 1994 körde jag med
en och samma hotmail. 2004 bytte jag helt till gmail men har kvar
hotmail då den är knuten till microsoft.

vad ville jag säga med detta? skaffar du gmail och behåller det så
slipper du detta problem i framtiden.
Citera
2017-12-14, 04:55
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jipeess
japp,
ALDRIG mer apple..


ÖHH, det är ju du / ni som skapat problemet här!


jag har varit i kontakt med apple för egen del och
för andras när det gäller samma problem.

där i mot så ringde jag dem angående en ipad 3
som bara laddade 3-4 % den gick någon timme
eller så sedan dog den. de gjorde test och jag
skulle få byta batteriet för en dyr peng.

lämnade ipaden i laddaren en hel vecka. tog upp
den och den hade plötsligt laddat upp till 100%
igen. inga problem med batteritiden dock tar den
typ 8 timmar eller något för att ladda den.
Citera
2017-12-14, 12:07
  #9
Medlem
jipeesss avatar
grundproblemet är naturligrvis människors oärlighet som tvingar fram alla omständiga säkerhetslösningar..

hursomhelst,
med femtielva (minst) lösenord som snurrar brukar jag spara dem på stickor, lappar, i telefoner, email etc etc, men detta skapar nya säkerhetsbrister, samt att jag dessutom måste hålla koll på alla inlogg till diverse "inlogguppgiftsplatser"

med brorsans (applenörd) gick det till slut att registrera nytt id och email, men jag kan fortfarande inte hämta appar på applestore eftersom det gamla id poppar upp😣😲🤔
Citera
2017-12-22, 18:03
  #10
Medlem
ImTheMans avatar
https://www.safewiper.com/tutorials/...-apple-id.html
Citera
2018-02-16, 08:00
  #11
Medlem
Apple support brukar kunna lösa det mesta. Försök med dom.
Citera
2018-02-16, 08:03
  #12
Medlem
jipeesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 124minuten
Apple support brukar kunna lösa det mesta. Försök med dom.

japp,
nu funkar det äntligen...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback