Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-11, 17:54
  #1
Medlem
Hejsan!

Hoppas att jag postar i rätt forumdel, vänligen flytta annars!

Jag är ute efter ett bluetooth-armband, heter det så?
Jag har förstått att denna pryl har olika namn, men jag antar att det inte är en smart-klocka jag är ute efter (dock beror det på priset)?

Mina kriterier vad jag söker efter:
* Måste tåla vatten, att man kan simma med den
* Låta och vibrera vid samtal/email/sms, jävligt bra om man kan ta emot email med och alltså klicka på skärmen/svara på mailet
* Samt ska räckvidden vara minst 50 meter (bluetooth)

Jag har kikat runt lite men inte hittat något konkret, jag hittar förvisso massa "klockor" superbilligt hos Lightinthebox, men det verkar vara lite skam alt. massa olika säljare.
Jag föredrar en renodlad webbshop.

Tack på förhand flash!
Citera
2017-12-11, 18:12
  #2
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miraalex133
Hejsan!

Hoppas att jag postar i rätt forumdel, vänligen flytta annars!

Jag är ute efter ett bluetooth-armband, heter det så?
Jag har förstått att denna pryl har olika namn, men jag antar att det inte är en smart-klocka jag är ute efter (dock beror det på priset)?

Mina kriterier vad jag söker efter:
* Måste tåla vatten, att man kan simma med den
* Låta och vibrera vid samtal/email/sms, jävligt bra om man kan ta emot email med och alltså klicka på skärmen/svara på mailet
* Samt ska räckvidden vara minst 50 meter (bluetooth)

Jag har kikat runt lite men inte hittat något konkret, jag hittar förvisso massa "klockor" superbilligt hos Lightinthebox, men det verkar vara lite skam alt. massa olika säljare.
Jag föredrar en renodlad webbshop.

Tack på förhand flash!

Kanske en Garmin Vivosport? Sneglade åt en sån till sambon i julklapp, men sen blev det en Apple Watch i stället.

https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/p/574602#overview

Vattentät, pulsmätning, aktivitetsfunktioner, visning av inkommande mail, sms, mm.

Garmins klockor är rätt najs också om du kan tänka dig en sån istället, har själv en Forerunner 235 som suttit på handleden i ur och skur (och i simbassängen) i två år och fortfarande funkar klock(!)rent.
Citera
2017-12-11, 21:21
  #3
Medlem
Har du en iPhone är Apple Watch riktigt nice. Jag älskar min. Sover med den och får statistik över hur mycket sömn jag får och vilken puls jag har under hela dygnet. Laddar den när jag duschar på morgonen och ibland när jag spelar dataspel på kvällarna.

Man får notiser för det mesta man normalt får i iPhone.

Den nya modellen har LTE. Min har bara WIFI och Bluetooth. Men om jag glömmer min telefon hemma och har klockan på mig kan jag ändå ta emot SMS etc samt samtal om jag befinner mig på jobbets WIFI. Har inte testat detta dock, bara läst att det fungerar.

Köpte även en Apple Care+ till klockan så om jag drar i den i nån hantel på gymmet så den går sönder kostar det 500kr oavsett graden av förstörelse.

Och för den modemedvetna finns det MÄNGDER med snygga armband. Speciellt för tjejer finns det riktigt snygga customband, marknaden är löjligt stor.

Kolla här för ett litet smakprov:

https://www.apple.com/watch/interactive-gallery/#/42

http://mixyourwatch.com
Citera
2017-12-12, 12:58
  #4
Medlem
Tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback