• 1
  • 2
2018-04-26, 16:30
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Någon som vet något om/när någon mer bank får stöd för applepay? Är dödstyst om det.

Nordea stöder Apple Pay. Men fungerar bara i typ varannan terminal på stan. Underbart dock när det väl fungerar.
Citera
2018-05-04, 20:52
Medlem
1Partys avatar
Någon info när Apple Pay touchar hos Handelsbanken, SEB, Swedbank?

Varför bara Nordea? Tänker byta om två veckor om ingen uppdatering.
Citera
2018-05-06, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1Party
Någon info när Apple Pay touchar hos Handelsbanken, SEB, Swedbank?

Varför bara Nordea? Tänker byta om två veckor om ingen uppdatering.

Jag undrar samma sak. Dessvärre så kan vi nog utesluta att någon annan bank kommer att implementera Apple Pay i år, det lär dröja bra länge innan nåt sker så du bör byta bank om du vill använda dig av det.

Bankerna har varit otroligt sega och tröga vad gäller Apple Pay, att det är komplicerat och tar tid är bullshit. Istället för och säga ”nej, Apple Pay är inget vi satsar på” till kunderna så säger man ”i dagsläget har vi ingen information om det”.

Bara att säga grattis till Nordea.
Citera
2018-05-06, 23:59
Medlem
1Partys avatar
Citat:
Jag undrar samma sak. Dessvärre så kan vi nog utesluta att någon annan bank kommer att implementera Apple Pay i år, det lär dröja bra länge innan nåt sker så du bör byta bank om du vill använda dig av det.

Bankerna har varit otroligt sega och tröga vad gäller Apple Pay, att det är komplicerat och tar tid är bullshit. Istället för och säga ”nej, Apple Pay är inget vi satsar på” till kunderna så säger man ”i dagsläget har vi ingen information om det”.

Bara att säga grattis till Nordea.

Helt ärligt tänker faktiskt byta bank (till Nordea) i början av Juni.

Är inte Sverige den landet som får mest hype för att ha en "kontantlös samhälle"? Helt sjukt asså.
Citera
2018-05-07, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1Party
Helt ärligt tänker faktiskt byta bank (till Nordea) i början av Juni.

Är inte Sverige den landet som får mest hype för att ha en "kontantlös samhälle"? Helt sjukt asså.

Jag är inte överhuvud taget insatt gällande Apples lansering av Apple Pay i Sverige men med tanke på att Sverige är en extrem iphonenation så vore det extremt dumt av Apple att strunta i en så stor kundgrupp som faktiskt finns och enbart samarbeta med Nordea.

Jag hade gärna velat veta varför man har gjort som man gjort. Sverige ligger i framkant annars i arbetet mot ett kontantlöst samhälle som sagt men i bästa fall kommer väl Apple Pay till fler banker inom 1-2 år.
Citera
2018-05-08, 18:42
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Jag är inte överhuvud taget insatt gällande Apples lansering av Apple Pay i Sverige men med tanke på att Sverige är en extrem iphonenation så vore det extremt dumt av Apple att strunta i en så stor kundgrupp som faktiskt finns och enbart samarbeta med Nordea.

Jag hade gärna velat veta varför man har gjort som man gjort. Sverige ligger i framkant annars i arbetet mot ett kontantlöst samhälle som sagt men i bästa fall kommer väl Apple Pay till fler banker inom 1-2 år.

Om du inte orkar vänta finns alltid https://www.st1.se/apple-pay
Citera
2018-08-13, 20:40
Medlem
Citat:

Tycker INTE det stämmer att Sverige är en iphone-nation. Mer Samsung landet, varenda jävel man träffar har ju samsung. Jag önskar dock att mer folk hade iPhone för man njuter mer av tekniken på iPhone. Skaffade Nordea idag pga att jag vill njuta av Apple Pay
Citera
2019-03-26, 11:02
Medlem
Jag tycker det är mycket underligt agerande från bankerna. Än konstigare är att ingen journalist gräver lite i det, tar reda på varför, och skriver några jävla artiklar om det, upplever det som att ingen bryr sig och att det inte finns något skrivet om fenomentet.

Jag lär också byta till Nordea när de beter sig såhär.

Hoppas innerligt Apple Card kommer till Sverige så småningom. Hade brukat tjänsten direkt.
Citera
2019-06-26, 11:35
Medlem
rovmuns avatar
https://www.macrumors.com/2019/06/26...ean-countries/

Apple PAy lanserar i flera länder men fortfarande inga nya med på listan i Sverige.

Vad håller Handelsbanken, Swedbank, danske bank på med?
Citera
2019-06-26, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Vad är nyttan med Apple Pay? Egentligen?

Jag undrar detsamma. Vad är fördelen gentemot bankens Visa/Mastercardkort?
Citera
2019-06-26, 18:03
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Jag undrar detsamma. Vad är fördelen gentemot bankens Visa/Mastercardkort?

Är inte det uppenbart? Likt Google pay och Samsung pay innebär Apple pay att du i vardagen kan gå hemifrån utan plånbok - har du mobilen med dig så har du korten med dig.

Det kanske inte är att rekommendera att förlita sig enbart till detta på en längre resa men för det snabba besöket till affären fungerar det troligen utmärkt.
Citera
2019-06-26, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Är inte det uppenbart? Likt Google pay och Samsung pay innebär Apple pay att du i vardagen kan gå hemifrån utan plånbok - har du mobilen med dig så har du korten med dig.

Det kanske inte är att rekommendera att förlita sig enbart till detta på en längre resa men för det snabba besöket till affären fungerar det troligen utmärkt.

OK! Nu tycker jag i och för sig inte att mitt bankkort är särskilt jobbigt att bära på...

Jag läste på Wikipedia att i USA anses Apple Pay vara säkrare än debet- och kreditkort. Där är det tydligen vanligt att man inte behöver knappa in någon kod när man betalar med kort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in