Citat:
Ursprungligen postat av
Tusen
Må va hänt att han säger så, jag har ingen aning. Men jag kan ju tycka att det är tusen gånger värre när den alltid lika fantastiska T anklagar JA för våldtäkt och sexuellt övergrepp mot deras barn - och sen blir ihop med honom igen. Plus alla hot i andras namn. Med mer... Tycker inte att T ska kasta sten när hon sitter i glashus.
Ja, jag finner dessa omständigheter intressanta:
1) T anser sig vara en bra mamma och vill sina barns bästa.
2) Ändå blir T enligt hennes vänner alltid ihop med män som våldtar/misshandlar henne. En av dessa - barnens far - har även våldtagit henne så svårt att hon måste kissa var och varannan minut förutom under förhör. Samme man - alltså barnens fader - har också har tydligen förgripit sig sexuellt på barnen enligt T eller om det vara någon av hennes vänner som hon berättat det för. Hennes exmake (ej barnens far) har också misshandlat eller hotat henne så mycket att hon begärt kontaktförbud. Han har sedan tidigare misshandlat ett av ska barn.
3) Trots detta fortsätter hon vara ihop med båda dessa män om vart annat. Förhållanden som enligt T och hennes vänner är fyllda med grova våldtäkter, övergrepp mot barn och misshandel.
4) I dessa kaotiska familjeförhållanden med risk för övergrepp och misshandel av barnen och henne själv, så förväntar sig T att socialnämnden kommer att låta barnen bo med henne. Alla med en IQ över utvecklingsstörning förstår att det inte är en bra miljö för barn. Dessutom har T själv dömts för hot mot sina barns familjehem. Nu vet vi ju alla som läst denna tråd att det enligt henne själv och hennes vänner att det är männen i hennes liv alternativt hennes vänner som gjort detta. Alltså någon från den våldsamma och kriminella miljö hon lever i.
5) Så den sammanlagda bilden är ändock att Terese antingen är kriminell själv eller alltid blir ihop med kriminella. Så vad som än händer kommer T aldrig få tillbaka barnen. Hon är ena dagen ihop med en våldsam man som misshandlat en familjemedlem och T eller så är hon ihop med barnens far som enligt henne själv är en våldsam våldtäktsman och pedofil. Det är inte en trygg tillvaro för barn. Barnen har det bra i de familjer de bor i där de slipper leva bland kriminella och se sin mamma bli misshandlad och våldtagen.
Så varför väljer då T att gå fram och tillbaka mellan dessa män? En av hennes vänner har berättat en detalj som förklarar allt: T har bara sex i förhållanden. De har också tydligt berättat att andra kvinnor som har sex med hennes ex är horor. Men självklart inte T. För hon har ju bara sex i ett förhållande även om det förhållandet bara vara någon dag. Så varje gång hon blir kåt - och det är tydligen ofta - måste hon hitta någon att bli ihop med. Uppenbarligen vill inga andra män bli ihop med henne. De kanske vill ha sex med henne, men inte ett förhållande. Så då har hon bara två män att välja mellan - barnens far och exmannen. Två enligt henne själv våldsamma kriminella män. Men så kåt är hon att kukar är viktigare än att låta bli att ha sex och slippa bli misshandlad och våldtagen. Låter det som en trygg och stabil mamma som kan ta hand om 4 barn? Jag tror de flesta med en IQ över utvecklingsstörning skulle säga att det inte gör det.
Jag tycker verkligen synd om T som är så kåt att hon hellre väljer kriminella män som misshandlar henne samt att hon älskar kukar mer än sina barn. Tur att hon har många vänner som stöttar henne i jakten på kuk och förstår varför sex är viktigare för henne än att ge barnen en trygg tillvaro. Tänk om vi alla hade så förstående vänner. ❤️