2006-01-18, 08:33
Medlem
Soterns avatar
Frågan kan verka tramsig men hur kunde han göra en sådan succé med en sådan löjlig mustasch?
Det går inte att hänvisa till den tidens mode, för vitt som jag vet har den typen av mustasch aldrig varit på modet.
Om man vill vinna massornas sympatier spökar man väl inte ut sig som en pajas? (Jo, det lyckades ju ändå)

Aldrig blivit klok på den förbannade mustaschen.
Citera
2006-01-18, 11:46
Medlem
Solstolens avatar
Bara för att han gillade att smiska sig själv med en schnitzel..
Citera
2006-01-18, 11:49
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Frågan kan verka tramsig men hur kunde han göra en sådan succé med en sådan löjlig mustasch?
Det går inte att hänvisa till den tidens mode, för vitt som jag vet har den typen av mustasch aldrig varit på modet.
Om man vill vinna massornas sympatier spökar man väl inte ut sig som en pajas? (Jo, det lyckades ju ändå)

Han kände väl för det.
Citera
Medlem
Citat:

??
Den var faktiskt väldigt populär ett tag (innan han fick makten)'
Även Charlie Chaplin hade samma mustasch.
Citera
Medlem
curdmans avatar
De enda andra som jag kan komma på med åtminstånde liknande mustacher är Chaplin och Nils Poppe.
Vad nu det skulle betyda?
Citera
2006-01-18, 11:51
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortifer666
??
Den var faktiskt väldigt populär ett tag (innan han fick makten)'
Även Charlie Chaplin hade samma mustasch.

Men det var väl efter Hitler då han gjorde parodi på Hitler i Diktatorn" och Poppe bara imiterade Chaplin
Citera
2006-01-18, 11:53
Medlem
Citat:
Men det var väl efter Hitler då han gjorde parodi på Hitler i Diktatorn" och Poppe bara imiterade Chaplin

http://en.wikipedia.org/wiki/Toothbrush_moustache
Citera
2006-01-18, 14:29
Medlem
N0989s avatar
Personligen tycker jag mustaschen var fin. Den passade väldigt bra på Hitler, men kanske inte så bra på andra. Defenitivt inte på mig när jag för någon dag hade en likadan.
Citera
2006-01-18, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0989
Personligen tycker jag mustaschen var fin. Den passade väldigt bra på Hitler, men kanske inte så bra på andra. Defenitivt inte på mig när jag för någon dag hade en likadan.

Jag gillar den också Helan klarade av att ha den, Chaplin likaså. Nackdelen är att Hitler gav den något av ett dåligt namn.
Man vill ju inte bli nerslagen för att man rakat sig "fel".
Citera
2006-01-18, 15:17
Medlem
Nu kan man inte tolka det som en seriös källa, men i filmen "Rise of Evil" påstås han skaffa mustaschen för att han behöver ett signum, något som får honom att se karismatisk ut och extravagant.
Lenin hade ju sitt skägg, Hitler hade sin mustasch.
Citera
2006-01-18, 15:19
Medlem
curdmans avatar
Även Alexander Bard hade en kort sejour med sagda ansiktsprydnad för några år sedan.
Citera
2006-01-18, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curdman
Även Alexander Bard hade en kort sejour med sagda ansiktsprydnad för några år sedan.

Visst hade han. Jag har försökt hitta bilder men har misslyckats. Kommer någon ihåg när?
Vad jag minns så gjorde han inte mustaschen en god gärning. Inte heller med den valrossmustach han har nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in