2018-04-05, 17:23
Medlem
gato12s avatar
Hur har Djurgården det ställt med duktiga målisar? Eller kommer man jaga en ny utifrån?

Hållet Rami Shabaan fortfarande på?
Senast redigerad av gato12 2018-04-05 kl. 17:33.
2018-04-05, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Hur har Djurgården det ställt med duktiga målisar? Eller kommer man jaga en ny utifrån?

Hållet Rami Shabaan fortfarande på?
Rami Shaaban har lagt av för länge sedan vad jag vet. Vill bestämt minnas att jag hört honom som expertkommentator på Eurosport någon gång.
2018-04-05, 17:43
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Rami Shaaban har lagt av för länge sedan vad jag vet. Vill bestämt minnas att jag hört honom som expertkommentator på Eurosport någon gång.
Var väl lite med glimten i ögat som jag drog upp herrn ifråga. Speciellt som bajare så har man ju lite...delade känslor kring Shabaan

Är Oscar Jonsson nåt att ha?

Annars är väl inte norrmannen så tokig.
Senast redigerad av gato12 2018-04-05 kl. 17:46.
2018-04-05, 17:46
Medlem
Citat:
Var väl lite med glimten i ögat som jag drog upp herrn ifråga. Speciellt som bajare så har man ju lite...delade känslor kring Shabaan

Förstår det. Jag har aldrig varit någon fantast om Isaksson jag heller, men vi har mycket att tacka honom för i framförallt landslaget.
2018-04-05, 19:18
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Annars är väl inte norrmannen så tokig.

Nu är det ju ett tag kvar tills Isak slutar och givetvis slutar han inte utan ett till SM-guld, men det förstod nog alla.
2018-04-05, 19:24
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Nu är det ju ett tag kvar tills Isak slutar och givetvis slutar han inte utan ett till SM-guld, men det förstod nog alla.

Va, var det inte efter denna säsongen han skull sluta?
2018-04-05, 19:30
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Va, var det inte efter denna säsongen han skull sluta?
Givetvis
Förövrigt fantastiskt roligt att nån Centertomte börjar tjafsa ännu mer med Östersundsjönsen i Expressen.
2018-04-06, 19:34
Medlem
Vad har vi för roligt i omgången?

Malmö-AIK är förväntad stormatch, men kommer lite tidigt för att växla upp på. AIK har väl inte vunnit i Malmö sen '96? Vinner AIK mot förmodan är det kanske skräll?

Östersund behöver för sin självbild plocka 3p från Dalkurd på bortsplan. (men bryr sig någon söder om Åre?)

Kommer Häcken fortsätta smyga lite eller tar BPs spanska armada första poängen.

Mest definierande match är ändå kanske Göteborg-Bajen. Bägge plockade en trea i första. Bajen spelade med en man mer och fick två straffar med sig. Vinner de på bortaplan har de ngt som rullar? Göteborg har hemmapremiär och möter ett motstånd som inför har tippats i samma tabellsegment.

Kommer Jordan flippa/floppa i skymundan?
2018-04-06, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Mest definierande match är ändå kanske Göteborg-Bajen. Bägge plockade en trea i första. Bajen spelade med en man mer och fick två straffar med sig. Vinner de på bortaplan har de ngt som rullar? Göteborg har hemmapremiär och möter ett motstånd som inför har tippats i samma tabellsegment.
Blåvitt ändå hyfsat klara favoriter på tisdag. Vi är tradiotionellt väldigt dåliga utanför Stockholm och Blåvitt away har bara renderat i en pinne på de sex senaste försöken. Förvisso kom den förra säsongen där gbgarna kvitterade med matchens sista spark.

Är nöjd om vi tar en pinne för att sedan vinna de två kommande hemmamatcherna.
2018-04-07, 07:23
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Kommer Jordan flippa/floppa i skymundan?

Jordan hade jag inte räknat med första tio omgångarna. När spelade han sist fem sex matcher på raken? Känns iskall, just nu
2018-04-07, 09:11
Medlem
nabplayers avatar
Intressant match för Örebro som åkte mållöst hem från Sundsvall. Svartvitt kan vara laget som har mest identisk startelva från förra året. Har bara tappat Maic Sema till nyss nämnda Sundsvalls bänk. Örebro har alltså kvar ett anfallsmanskap som lyckades penetrera Norrköping fyra gånger i förra årets hemmamatch mot dito.

Fruktansvärt lamt att det bara spelas en allsvensk match idag btw.
2018-04-07, 09:27
Medlem
Joelfrogs avatar
Tror på en spännande match idag, IFK Norrköping har svårt att skapa målchanser men har mycket boll, gör det oftast bra i en halvlek men den andra halvleken är lite sämre, hoppas de kan hålla ihop båda idag och vinna derbyt, min första allsvenska match var mot Örebro 2016 När vi låg under med 1-0 och vände till 3-1, hoppas på nått liknande idag, tror tyvärr de slutar 1-1 idag då Peking har svårt att verkligen skapa jättefarliga lägen utan de blir mest långskott av vad jag såg första matchen de har dock bra kombinationer men verkar få de svårt när man kommer nära straffområdet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in