2018-11-04, 22:22
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
För jävla vacker hyllning idag. Helt klart den störste.

Sportsligt är det jävligt starkt av laget att vi fortfarande har chans till Europaspel inför sista omgången. Tvivlade starkt på det när både Wiland och Junior gick sönder. Två viktigaste spelarna. När dessutom Sandberg och Djurdjic var borta idag + att Fällman gick sönder, är det extra starkt.

Inte nog med att vi saknar Junior på centralt mittfält, nu är ju även Jeppe Andersen avstängd i sista matchen. Kennedy inte med(?) och Fällman kanske borta. Jävligt illa med så mycket frånvaro. Är både Sandberg och Fällman borta från backlinjen så kan inte Fenger lämna sin mittbackplats.

Alternativ att sätta som balansspelare bredvid Junes Barny är med andra ord att sätta ner Hamad eller Tankovic, alternativt att man kallar hem Dusan Jajic från Frej och att han helt enkelt får kliva rätt in i startelvan! Tror inte man vågar chansa med unge Halik Hudu i en sån här match..

Kan inte se annat än att Paulsen flyttas upp...om nu inte både Fällman och Sandberg är inkuranta igen. I så fall går nog Kennedy in (förstår inte varför han inte skulle vara med?)
2018-11-04, 22:37
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Jag var där, inte många som får uppleva att över 30000 människor stannar kvar efter slutsignalen för att hylla en spelare, framförallt inte i Sverige, har det någonsin hänt tidigare?

Vackert när dom släkte ner arenan och alla dessa ljus tändes upp från läktaren.
Tifot var bättre än världsklass, har det någonsin gjorts något bättre?

Vilken legend, det sista målet han gjorde i karriären var också världsklass med det firandet, det måste bli årets mål i allsvenskan.

När jag var liten berättade farsan historier om legenden Nacka och då var min farsa inte ens intresserad av fotboll, man kan ju undra hur legenden Kennedy kommer beskrivas. Kennedy var 100% på alla frisparkar och han drack alltid öl i sin sportdryck.

Tack för allt Kennedy...

Måste ju skriva några rader om matchen också, Bajen hade lekstuga och har inte spelat såhär bra sen efter sommaruppehållet, dom kommer vinna mot Östersund också.

Har inte sett avskedsfirandet av Hysen, jag hoppas det också blev fantastiskt.
2018-11-04, 22:43
Medlem
Värdig avtackning av den största i modern tid. Håller tummarna att den förste som bär tröja nr 10 igen blir Leo Bakircioglü.
2018-11-04, 23:40
Medlem
ZlatanManias avatar
Ikväll lämnar man arenan med ångest, så många chanser vi sumpade!

Det enda som kan kompensera för detta är ett SM-guld nästa vecka. Sumpa inte detta!
2018-11-04, 23:42
Medlem
Eldarn.s avatar
Ridå med AIK men kul att höra att Kennedy fick en fin och värdig avtackning. En spelare som alltid varit professionell rakt igenom och svår att ogilla. Allsvenskan blir två profiler fattigare.
2018-11-05, 00:12
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
För jävla vacker hyllning idag. Helt klart den störste.

Sportsligt är det jävligt starkt av laget att vi fortfarande har chans till Europaspel inför sista omgången. Tvivlade starkt på det när både Wiland och Junior gick sönder. Två viktigaste spelarna. När dessutom Sandberg och Djurdjic var borta idag + att Fällman gick sönder, är det extra starkt.

Inte nog med att vi saknar Junior på centralt mittfält, nu är ju även Jeppe Andersen avstängd i sista matchen. Kennedy inte med(?) och Fällman kanske borta. Jävligt illa med så mycket frånvaro. Är både Sandberg och Fällman borta från backlinjen så kan inte Fenger lämna sin mittbackplats.

Alternativ att sätta som balansspelare bredvid Junes Barny är med andra ord att sätta ner Hamad eller Tankovic, alternativt att man kallar hem Dusan Jajic från Frej och att han helt enkelt får kliva rätt in i startelvan! Tror inte man vågar chansa med unge Halik Hudu i en sån här match..
Nu har jag dålig koll, men är verkligen Jeppe avstängd mot Östersund?

Om Fällman är indisponibel kan jag i så fall inte se något annat än att Kungen får spela från start på innermitt med Barny, för då behövs Paulsen som mittlås med Fenger, samt Solheim och Neto på kanterna (nu räknar jag med att Sandberg är fortsatt skadad).

För övrigt måste man ge Davor en stor eloge; går in i Wilands ställe i säsongsupptakten och gör det med bravur! Skönt att veta att vi har en fullt duglig andramålvakt.
2018-11-05, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
17:30 på Nationalarenan i Solna. Lennart ska hem. Elva ska bli tolv.
Inte riktigt ännu
2018-11-05, 00:58
Medlem
Ace Venturas avatar
Finns det nån spelare i Allsvenskan som är så jävla bonnig som Simon Thern? Heller att vi skänker bucklan till Ullared än att den löken får vinna ett guld. Varje gång han öppnar det där hästgapet till käft så får man kväljningar. Verkligen en ruskigt osympatisk loser.

Den raka motsatsen till Thern måste vara Kennedy. Han framstår som en riktigt skön lirare. Såg att han fick en förstklassig hyllning idag. Inte för att jag unnar bajen något mer SM-guld i framtiden men jag instämmer gärna i hyllningarna till en av ert lags största profiler.
2018-11-05, 01:35
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godemannen
Inte riktigt ännu
Nästa söndag förhoppningsvis!
2018-11-05, 03:45
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Heller att vi skänker bucklan till Ullared än att den löken får vinna ett guld.
Han har redan vunnit guld med både MFF och HeIF, om han tar det med norpan också blir han historisk genom att vinna med 3 olika klubbar.
2018-11-05, 06:59
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Ridå med AIK men kul att höra att Kennedy fick en fin och värdig avtackning. En spelare som alltid varit professionell rakt igenom och svår att ogilla. Allsvenskan blir två profiler fattigare.

Snyggt skrivet och stort av dig, tack
2018-11-05, 07:03
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Finns det nån spelare i Allsvenskan som är så jävla bonnig som Simon Thern? Heller att vi skänker bucklan till Ullared än att den löken får vinna ett guld. Varje gång han öppnar det där hästgapet till käft så får man kväljningar. Verkligen en ruskigt osympatisk loser.

Den raka motsatsen till Thern måste vara Kennedy. Han framstår som en riktigt skön lirare. Såg att han fick en förstklassig hyllning idag. Inte för att jag unnar bajen något mer SM-guld i framtiden men jag instämmer gärna i hyllningarna till en av ert lags största profiler.

Så fint att läsa om den respekt som finns från motståndarfans gentemot Kennedy. Är genuint glad för det

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in