Citat:
Ursprungligen postat av
Bajenjeppe
För jävla vacker hyllning idag. Helt klart den störste.
Sportsligt är det jävligt starkt av laget att vi fortfarande har chans till Europaspel inför sista omgången. Tvivlade starkt på det när både Wiland och Junior gick sönder. Två viktigaste spelarna. När dessutom Sandberg och Djurdjic var borta idag + att Fällman gick sönder, är det extra starkt.
Inte nog med att vi saknar Junior på centralt mittfält, nu är ju även Jeppe Andersen avstängd i sista matchen. Kennedy inte med(?) och Fällman kanske borta. Jävligt illa med så mycket frånvaro. Är både Sandberg och Fällman borta från backlinjen så kan inte Fenger lämna sin mittbackplats.
Alternativ att sätta som balansspelare bredvid Junes Barny är med andra ord att sätta ner Hamad eller Tankovic, alternativt att man kallar hem Dusan Jajic från Frej och att han helt enkelt får kliva rätt in i startelvan! Tror inte man vågar chansa med unge Halik Hudu i en sån här match..
Nu har jag dålig koll, men är verkligen Jeppe avstängd mot Östersund?
Om Fällman är indisponibel kan jag i så fall inte se något annat än att Kungen får spela från start på innermitt med Barny, för då behövs Paulsen som mittlås med Fenger, samt Solheim och Neto på kanterna (nu räknar jag med att Sandberg är fortsatt skadad).
För övrigt måste man ge Davor en stor eloge; går in i Wilands ställe i säsongsupptakten och gör det med bravur! Skönt att veta att vi har en fullt duglig andramålvakt.