Citat:
Ursprungligen postat av
SthlmSthlm
Du citerar mig på att du har fel att det blir 18000 i Kennedys avslutningmatch och säger att jag inte har en aning 👍 Fortsätt kämpa!
Jag skiter i att du feltolkar mig i en annan tråd.
Citat:
Ursprungligen postat av
SthlmSthlm
Skrev att 646 var bra. Märkvärdigt är det inte. Enormt är det definitivt inte. Det är ingen åsikt, det är fakta och ett konstaterande. Nu låter jag er fortsätta klappa varandra på ryggen och lämnar er för eran klubb för inbördes beundran.
Är det någon som påstått att det var märkvärdigt eller enormt?
Om det nu är fakta, varför har du då så otroligt svårt att lägga fram just fakta som påvisar vad du säger?
Citat:
Ursprungligen postat av
SthlmSthlm
Sundsvall - Hammarby förra året. Totalt meningslös match mot meningslöst motstånd. Över 700 på plats. Det var på en söndag. 646 är verkligen inget speciellt, framförallt inte när majoriteten är exilare. Finns säkert mängder med exempel på AIK och DIF också men eftersom att dom inte tillhört botten lika ofta så tog jag Hammarbymatcher som exempel. Men du har säkert rätt i att mot BP på en måndag som bottenlag och 6 timmar enkel väg så är ni världsbäst. Grattis!
Ah, ja det är klart att en söndagsmatch med start 15:00 där man inte behöver ta ledigt, kan åka en vettig tid och vara hemma en vettig tid, är samma sak som en måndagsmatch med start 19:00. Vad dum jag är.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tiddlywank
Men nog har lägstanivån vad gäller bortaföljen höjts rejält. Åtminstone under de dryga 10 åren jag har följt Supporterscenen i Sverige.
Så är det absolut. För 11 år sedan var vi sjukt stolta över att vi var 1 800 på plats på Råsunda en måndag, näst sista matchen i guldstriden. För 3 år sedan var vi 5 000 i samma läge och har flera gånger varit runt 2 000 i Stockholm utan att det varit något "speciellt".
/feldgrau