2018-05-19, 16:06
Medlem
snurresnigels avatar
Havltidsbränningen cupfinalen
Citera
2018-05-19, 16:38
Medlem
Såg att gnaget har något som heter "bortaderby med Nisse" där man får lunch, tävla med Nisse (i vad?) och matchbiljett.

Utöver att priset är lika hiskeligt dyrt som giffarnas brudkampanj (1195 kr) så undrar jag om detta är något som gnaget kör ofta?
Citera
2018-05-19, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Såg att gnaget har något som heter "bortaderby med Nisse" där man får lunch, tävla med Nisse (i vad?) och matchbiljett.

Utöver att priset är lika hiskeligt dyrt som giffarnas brudkampanj (1195 kr) så undrar jag om detta är något som gnaget kör ofta?
Nej, har aldrig hänt tidigare. Är nog bara löst folk som nappar på det där.
Citera
2018-05-19, 17:53
Medlem
Bondbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Inget som händer speciellt ofta, med undantag för företagsjippon. Gissar på att några gubbgäng hoppar på detta event.
Citera
2018-05-20, 08:06
Medlem
simonvps avatar
Något som är trist med arenaflytten är att rivaliteten med aik nästintill dött helt. Så uppenbart i Bajenland att nya huvudantagonisten är dif. Verkar knappt vara något hets eller några pikar mellan bajare och gnagare trots att det är fucking seriefinal liksom....

Kan ju iofs också bero på att gnagarna (hör och häpna) lagt på sig lite ödmjukhet inför matchen i och med tabelläget. DET oroar mig något oerhört, helt ärligt...
Citera
2018-05-20, 08:09
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Något som är trist med arenaflytten är att rivaliteten med aik nästintill dött helt. Så uppenbart i Bajenland att nya huvudantagonisten är dif. Verkar knappt vara något hets eller några pikar mellan bajare och gnagare trots att det är fucking seriefinal liksom....

Kan ju iofs också bero på att gnagarna (hör och häpna) lagt på sig lite ödmjukhet inför matchen i och med tabelläget. DET oroar mig något oerhört, helt ärligt...
Nej. aik är fortfarande den stora fienden. Ondska personifierad i klubb-form. Lokes undersåtar.

dif må vara äckliga, men de är knappast på samma nivå som sin tvilling. Å andra sidan faller inte äpplet långt från trädet...
Citera
2018-05-20, 13:17
Avstängd
ytmamzs avatar
undrar hur många leksingar som vågar ta sig till tele2 idag för att stötta sitt syskonlag
Citera
2018-05-20, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
undrar hur många leksingar som vågar ta sig till tele2 idag för att stötta sitt syskonlag
Jag och mitt sällskap anlände med tåget nyss. Men fler lär det bli!
Citera
2018-05-20, 13:32
Medlem
Härlig vinst i Sundsvall igår. 1200 bortasupportrar där, tog över staden under dagen och hjälpte till att sälja slut Idrottsparken. Härlig inramning med pyro under både marsch och match från båda lagen. Känns härligt att vi kan ha sådana här möten även här uppe.
Citera
2018-05-20, 13:53
Medlem
Bestialisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp

Rivaliteten AIK - Hammarby har väl egentligen aldrig varit glödhet känns det som. När någon presenterat sig som Bajare har man väl som AIK:are mest skrockat lite och bjudit på en bärs av medlidande. Nu i och med att Bajen faktiskt presterar sportsligt har dock känslorna blivit lite hetare. Dock finns inte det genuina hatet där riktigt ännu. Om Hammarby fortsätter att faktiskt utgöra ett hot i den svenska fotbollen misstänker jag att hatet kommer att bli mer påtagligt.
Citera
2018-05-20, 14:39
Medlem
Patronerna har väckts från de döda!

Det tog ett bra tag (hur många år?) men nu är man alive and kicking i Sundsvall igen vad det verkar.

Såg att de först hade blå rök vid avspark, och sedan poppade vanliga bengaler för att fira målet i andra halvlek. Hoppas det hela har fastnat på bild för dokumentation.

Minns ju glansdagarna med väldigt kreativa OH:s och halvstora bränningar där uppe. Verkade vara ett skönt gäng på den tiden.
Citera
2018-05-20, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gravallvarlig
Härlig vinst i Sundsvall igår. 1200 bortasupportrar där, tog över staden under dagen och hjälpte till att sälja slut Idrottsparken. Härlig inramning med pyro under både marsch och match från båda lagen. Känns härligt att vi kan ha sådana här möten även här uppe.
Nej, ni har inte "sådana möten".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in