2017-12-08, 11:16
Medlem
Två män attackerades på torsdagskvällen på Ålidhem i Umeå av flera gärningsmän. Polisen rubricerar händelsen som försök till mord.

https://www.vk.se/2162717/misstankt-mordforsok-i-umea

Vad handlar detta om?
Citera
2017-12-08, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HildningVilding
Två män attackerades på torsdagskvällen på Ålidhem i Umeå av flera gärningsmän. Polisen rubricerar händelsen som försök till mord.

https://www.vk.se/2162717/misstankt-mordforsok-i-umea

Vad handlar detta om?
Från vad jag har hört handlar detta om ett somaliskt gäng som kallar sig själva för "huggormarna" (märkligt namn, jag vet. möjligen försökte de översätta "vipers"?)

De är alla i 16-20 års ålder och försöker använda sitt våldskapital till att ta över haschmarknaden i stan.
Tydligen har dessa 35åringar styrt det mesta på Ålidhem.
Citera
2017-12-08, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorskApa
Från vad jag har hört handlar detta om ett somaliskt gäng som kallar sig själva för "huggormarna" (märkligt namn, jag vet. möjligen försökte de översätta "vipers"?)

De är alla i 16-20 års ålder och försöker använda sitt våldskapital till att ta över haschmarknaden i stan.

"huggormarna" Häftigt namn. Ingen som vet vem dessa herrar i 35-års åldern är?
Citera
2017-12-08, 14:46
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorskApa

Det kan säkert stämma, står ju att dom kände varandra sen tidigare och att dom inte bara hoppat på dom slumpmässigt.
Citera
2017-12-08, 22:10
Medlem
Någon som sitter på mer information om dessa så kallade "Huggormarna" Och de två brottsoffrerna?

Etnicitet på 35åringarna eventuellt?.
Citera
2017-12-08, 23:12
Medlem
Intressant!! återkom gärna med info
Citera
2017-12-09, 00:17
Medlem
Var en skjutning på Ålidhem förra året som var gängrelaterad. Någon blev skjuten i magen och klarade sig. Sen har det varit ytterligare en ouppklarad historia där en man attackerades på Språkgränd. Kan ju vara samma gäng som ligger bakom alla mordförsök. Icke-svenska brottsoffer i samtliga fall därför låg uppmärksamhetsfaktor.
Citera
2017-12-09, 00:19
Medlem
Vad fan Ålidhem? Där har ju jag släktingar som bor. Det är ju ett så fint och lugnt område har jag alltid fått känslan av. Vad händer egentligen?
Citera
2017-12-09, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vad fan Ålidhem? Där har ju jag släktingar som bor. Det är ju ett så fint och lugnt område har jag alltid fått känslan av. Vad händer egentligen?

Fint var väl att ta i? Massor med slitna hyreskomplex, men visst är det lugnt där dagtid, dock så pågår det nog ett och annat inne i de lägenheter som bebos av arbetslösa, ofta invandrade individer.
Citera
2017-12-09, 11:19
Medlem
Citat:
Vilken sten har du levt under? pågår öppen droghandel på ålidhem centrum
Citera
2017-12-09, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luddesmurf
Vilken sten har du levt under? pågår öppen droghandel på ålidhem centrum
Måste ha kommit till på senare tid i så fall. Jag har då inte märkt av det dom gånger jag varit där.
Citera
2017-12-09, 13:28
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Måste ha kommit till på senare tid i så fall. Jag har då inte märkt av det dom gånger jag varit där.
Ålidhem är inte känt som ett lugnt område, ska man flytta till Umeå så är det väl inget område man helst kollar lägenheter på.

Tycker nästan någon borde veta lite mer om händelsen eller vilka som kan vara inblandade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in