• 2
  • 3
2022-10-26, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markusahlqvist
Nintendo Switch är en enorm succe, men av vad jag sett från recensioner på Bayonetta 3,så är det ett spel som förtjänar, och hade mått bäst med ett Nintendo Switch Pro. Fasen vad de känns motiverat.. Men men, får se. Jag avvaktar köp iaf.

Det lär snarare komma en next-gen maskin nästa år från Nintendo, förmodligen samtidigt som Zelda släpps. Switch har redan börjat droppa i försäljning och Nintendo vill inte göra samma misstag som övergången från Wii till Wii U, så jag förväntar mig ny hårdvara nästa år som förmodligen kommer att vara bakåtkompatibel med dagens Switch.

Vad gäller Bayonetta 3, så kommer jag personligen inte att plocka upp det, inte nu iaf. Jag har varken spelat ettan eller tvåan och för mig finns det en rad andra titlar som intresserar mig betydligt mer. Men måste erkänna att trean ser intressant ut, och Bayonetta-fans lär bli nöjda.
Citera
2022-11-05, 20:48
Medlem
Har äntligen införskaffat och börjat spela. Är redan mer än nöjd. Tidernas bögigaste spelserie och jag är here for it.
Citera
2022-11-06, 14:37
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weepad
Har äntligen införskaffat och börjat spela. Är redan mer än nöjd. Tidernas bögigaste spelserie och jag är here for it.
En serie där Bayonetta halvt tar av sig kläderna, rör sig förförsikt och flörtar med typ allt och alla är bögigt? Är ju rätt anime av sig, men bögigt...?

Men jo, kör igenom det också nu. Älskar det.
Citera
2022-11-06, 23:55
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Om någonting är väl spelet lesbiskt. Med tanke på Bayonettas dragning mot det kvinnliga könet. Eller iallafall bisexuellt.
Citera
2023-01-19, 21:58
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Någon som spelat del 3 än?

Dragit igenom både tvåan och trean. Ettan spelade jag på Xbox 360 och drog igenom det en andra gång på PS4 med Vanquish utgåvan för inte så länge sedan så den download koden får skräpa. Kort angående tvåan märktes det att det är ett gammalt Wii U spel. Överlag börjar det bli svårare och svårare att gå tillbaka till Switchen från kvaliten, men framförallt bekvämligheten med PS5.

Med trots detta var det en bra spelupplevelse och väl värt som aptitretare innan main coursen.

Bayonetta 3 startade urstarkt. Prologen var maffig och fullpackad med action från start. Därefter skiftar det mellan fantastiskt till frustrerande och ” är detta verkligen Bayonetta?”.

Ska man börja med det positiva är gameplay med Bayonetta fortfarande ett av de bästa actionspelen som finns. Älskar striderna. Vapen. Variationen i detsamma och combona. Nya demon slave systemet är riktigt maffigt. Musiken är grym. Egentligen är allt detta lätt en 9/10. Men så kommer kritiken. Plattformandet och pussel/sidoaktiviteterna är frustrerande på grund av kontroll och kamera.

Storyn känns all over the place. Känns inte alls som ett Bayonetta spel.
Men största boven är nya karaktären Viola. Som känns helt felplacerad. Agerar som en comedy relief karaktär som hör hemma i någon fånig Disney film. Hennes inklusion förstör storyn och det är frustrerande att hon får gameplay delar framför den briljanta Jeanne som reduceras till något tråkigt 2d sidescroller minigame. Hennes gameplay är dessutom inte alls lika kul som att spela som Bayonetta. Långsammare. Bara ett vapen/demon. Ingen witch time. Slutade med att jag bara rushade genom hennes banor och sket i sido aktiviteter jag leta efter i Bayonettas gameplay.

Hennes involvering i storyn är dessutom så jävla uppenbar från start att det inte ens är intressant när det avslöjas. Gissade det vid första mötet med

Så sammanfattningsvis ett spel som når upp, och tom överträffar de två första spelen när det är som bäst. Tyvärr drar Viola, storyn och de trista sido aktiviteterna ned betyget något. Ändå gillar man Bayonetta ska man såklart köpa del 3 också.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in