Citat:
Ursprungligen postat av
Nulb
Suck. Vill du förneka den inverkan kampanjen haft på samhällsklimatet får du väl göra det.
Står dock fast vid att det, mig veterligen, inte finns någon person/kampanj som haft sånt inflytande, påverkan och mediauppmärksamhet som #metoo. Varför jag måste nämna 100 saker förstår jag inte alls och har inget som helst intresse av att göra det.
Det betyder inte att det enbart är positiv påverkan.
Från normala männens perspektiv:
- Det har ökat polariseringen mellan könen
- Normala och sjyssta män går omkring på äggskal runt kvinnor för att inte råka göra fel
- Normala och sjyssta män vill ha mindre med kvinnor att göra
- Normala och sjyssta män kommer oroa sig mer för falska anklagelser, regret rape, osv.
- Det är fritt fram att utpeka vem som helst som gärningsman utan vare sig bevis eller grund.
Som man finns det inget du kan göra för att skydda dig mot psychon.
Från riktiga sexbrottslingarnas perspektiv:
- Idioterna skiter fullständigt i #metoo, och de överfallsvåldtäkterna/gruppvåldtäkter kommer inte att minska ett piss. De som står för dessa läser nog inte ens tidningarna.
Påverkan i arbetslivet:
- Kommer bli mer som i USA där man får kvotera in kvinnor ffa på mindre företag som inte vågar ta risken att anställa kvinnor för de riskerar framtida konflikter
- Spänningen mellan män och kvinnor ökar och man vet inte längre vad man får säga i fikarummet.
- Kvinnor kommer inte befodras utan starka legitima skäl då det finns risk att det kommer något skit ut från detta i efterhand.
- Kvinnor som tidigare har anspelat på sin sexualitet för att få fördelar kommer inte att kunna göra det längre.
Vad ni definitivt har förlorat:
- De som ev. döms eller de kvinnor som påstår att de har blivit trakasserade kommer att bli ifrågasatta. Det automatiska svaret "usch, för jävligt" kommer snarare att bli "vad hände?".
- Begreppet sexuella trakasserier har blivit utvattnat och kan betyda allt från en välmenad komplimang till något direkt brottsligt. Risken finns att brottsoffer inte blir tagna på allvar.
Vad ni vunnit:
- Män i maktpositioner kommer inte att utnyttja denna.
Är det verkligen ett bra facit?