• 1
  • 2
2017-12-06, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Du kan knappast säga att denna kampanj inte påverkat samhället.

Jag vill ju veta hur det har påverkat samhället, med tanke på din tvärsäkra ton. Förutom det mest uppenbara att folk hängs ut till höger och vänster av diverse mobbar. Ni tror bara, men låtsas sitta på nått sorts facit.
Citera
2017-12-06, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Jag vill ju veta hur det har påverkat samhället, med tanke på din tvärsäkra ton. Förutom det mest uppenbara att folk hängs ut till höger och vänster av diverse mobbar. Ni tror bara, men låtsas sitta på nått sorts facit.

Som jag skrev i min tidigare kommentar, den var trotts allt riktad till dig så tänker mig att du borde läsa den, har flertalet företagsledare m.fl nu erkänt sina övergrepp och tagit konsekvenser för dessa. Likväl är sexuellt ofredande en solklar punkt på dagordningen. Överallt talas det om det, uppmärksammas i praktiskt taget varje medium. Kvinnor världen över vågar berätta sina historier.

I Sverige ser vi politiker som argumenterar för lagändringar (även om jag anser att de bara flyter på vågen och lagändringarna vart planerade sedan länge), i USA ser vi hur röster höjs mot företagsledare att öka skyddet för kvinnor på arbetsplatser osv.

Kan väl knappast undgått någon att denna kampanj påverkar samhället. Vi sitter ju för guds skull här och diskuterar kampanjen utan att ens nämna vad det handlar om. En ökad förståelse av situationen och konsekvenser därefter helt enkelt.
Citera
2017-12-06, 18:38
Medlem
Citat:
Kan väl knappast undgått någon att denna kampanj påverkar samhället. Vi sitter ju för guds skull här och diskuterar kampanjen utan att ens nämna vad det handlar om. En ökad förståelse av situationen och konsekvenser därefter helt enkelt.

Jo, men du borde ju kunna komma med något konkret och inte bara koka ner det till att "individer har erkänt och stått för konsekvenserna" men inget om hur det påverkar samhället i stort, som du först skrev.

Citat:
Kan inte tänka på något annat som påverkat samhället så mycket som denna rörelse under det gångna året.

Nå? Du måste ju kunna radda upp 100 olika saker. Frågan är om dom är positiva? Eller varför dröjer listan? Och hur kan jag som, enskild individ, märka av "samhällsförändringen" inom så kort tid?

Som sagt, ni tror en bara en massa saker och uttalar er som att ni satt på något sorts facit.
Citera
2017-12-06, 18:40
Medlem
Citat:
Jo, men du borde ju kunna komma med något konkret och inte bara koka ner det till att "individer har erkänt och stått för konsekvenserna" men inget om hur det påverkar samhället i stort, som du först skrev.

Nå? Du måste ju kunna radda upp 100 olika saker. Frågan är om dom är positiva? Eller varför dröjer listan?

Suck. Vill du förneka den inverkan kampanjen haft på samhällsklimatet får du väl göra det.
Står dock fast vid att det, mig veterligen, inte finns någon person/kampanj som haft sånt inflytande, påverkan och mediauppmärksamhet som #metoo. Varför jag måste nämna 100 saker förstår jag inte alls och har inget som helst intresse av att göra det.
Citera
2017-12-06, 19:07
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Borde du inte kontakta Time Magazine och fråga hur deras motivering löd och kommunicera med dem varför du isf anser den felaktig? Det är väl knappast något du kan hålla skribenter här ansvariga för?

Time har genom åren inte varit buskablyga med sina utnämningar och de har sällan gjort särskilt mycket skillnad mellan om det är goda eller onda som får utmärkelsen; man kan utöva påverkan från båda ändar av spektrumet.
Citera
2017-12-06, 19:09
Medlem
Citat:
Suck. Vill du förneka den inverkan kampanjen haft på samhällsklimatet får du väl göra det.
Står dock fast vid att det, mig veterligen, inte finns någon person/kampanj som haft sånt inflytande, påverkan och mediauppmärksamhet som #metoo. Varför jag måste nämna 100 saker förstår jag inte alls och har inget som helst intresse av att göra det.

Det betyder inte att det enbart är positiv påverkan.

Från normala männens perspektiv:
- Det har ökat polariseringen mellan könen
- Normala och sjyssta män går omkring på äggskal runt kvinnor för att inte råka göra fel
- Normala och sjyssta män vill ha mindre med kvinnor att göra
- Normala och sjyssta män kommer oroa sig mer för falska anklagelser, regret rape, osv.
- Det är fritt fram att utpeka vem som helst som gärningsman utan vare sig bevis eller grund.
Som man finns det inget du kan göra för att skydda dig mot psychon.

Från riktiga sexbrottslingarnas perspektiv:
- Idioterna skiter fullständigt i #metoo, och de överfallsvåldtäkterna/gruppvåldtäkter kommer inte att minska ett piss. De som står för dessa läser nog inte ens tidningarna.

Påverkan i arbetslivet:
- Kommer bli mer som i USA där man får kvotera in kvinnor ffa på mindre företag som inte vågar ta risken att anställa kvinnor för de riskerar framtida konflikter
- Spänningen mellan män och kvinnor ökar och man vet inte längre vad man får säga i fikarummet.
- Kvinnor kommer inte befodras utan starka legitima skäl då det finns risk att det kommer något skit ut från detta i efterhand.
- Kvinnor som tidigare har anspelat på sin sexualitet för att få fördelar kommer inte att kunna göra det längre.

Vad ni definitivt har förlorat:
- De som ev. döms eller de kvinnor som påstår att de har blivit trakasserade kommer att bli ifrågasatta. Det automatiska svaret "usch, för jävligt" kommer snarare att bli "vad hände?".
- Begreppet sexuella trakasserier har blivit utvattnat och kan betyda allt från en välmenad komplimang till något direkt brottsligt. Risken finns att brottsoffer inte blir tagna på allvar.

Vad ni vunnit:
- Män i maktpositioner kommer inte att utnyttja denna.

Är det verkligen ett bra facit?
Senast redigerad av mitt-namn 2017-12-06 kl. 19:12.
Citera
2017-12-06, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Borde du inte kontakta Time Magazine och fråga hur deras motivering löd och kommunicera med dem varför du isf anser den felaktig?

Nej, varför då? Jag frågade ju bara om användaren kunde konkretisera lite mer pga väldigt hög svansföring:

Citat:
Kan inte tänka på något annat som påverkat samhället så mycket som denna rörelse under det gångna året.

Citat:

Men jag förnekar tydligen kampanjens inverkan, av någon outgrundlig anledning.
Senast redigerad av hicku 2017-12-06 kl. 19:45.
Citera
2017-12-06, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitt-namn
Det betyder inte att det enbart är positiv påverkan.

Från normala männens perspektiv:
- Det har ökat polariseringen mellan könen
- Normala och sjyssta män går omkring på äggskal runt kvinnor för att inte råka göra fel
- Normala och sjyssta män vill ha mindre med kvinnor att göra
- Normala och sjyssta män kommer oroa sig mer för falska anklagelser, regret rape, osv.
- Det är fritt fram att utpeka vem som helst som gärningsman utan vare sig bevis eller grund.
Som man finns det inget du kan göra för att skydda dig mot psychon.

Från riktiga sexbrottslingarnas perspektiv:
- Idioterna skiter fullständigt i #metoo, och de överfallsvåldtäkterna/gruppvåldtäkter kommer inte att minska ett piss. De som står för dessa läser nog inte ens tidningarna.

Påverkan i arbetslivet:
- Kommer bli mer som i USA där man får kvotera in kvinnor ffa på mindre företag som inte vågar ta risken att anställa kvinnor för de riskerar framtida konflikter
- Spänningen mellan män och kvinnor ökar och man vet inte längre vad man får säga i fikarummet.
- Kvinnor kommer inte befodras utan starka legitima skäl då det finns risk att det kommer något skit ut från detta i efterhand.
- Kvinnor som tidigare har anspelat på sin sexualitet för att få fördelar kommer inte att kunna göra det längre.

Vad ni vunnit:
- Män i maktpositioner kommer inte att utnyttja denna.

Är det verkligen ett bra facit?

Läsförståelsen i den här tråden...

Jag har inte påstått att det endast är påverkan i positiv riktning.
Citera
2017-12-06, 19:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Läsförståelsen i den här tråden...

Jag har inte påstått att det endast är påverkan i positiv riktning.
Nej det har du inte. Inte Time Magazine heller
Men det är svårt att förneka, oavsett vad man tycker om det, att metoo har haft stor påverkan på oss de senaste månaderna.
Citera
2017-12-06, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nej det har du inte. Inte Time Magazine heller
Men det är svårt att förneka, oavsett vad man tycker om det, att metoo har haft stor påverkan på oss de senaste månaderna.

Exakt.
Citera
2017-12-06, 19:45
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
MeToo är väl ingen person, det är väl ett mediadrev ?
De brukar välja antingen en enskild person eller en grupp av personer. I detta fall valdes den grupp av personer som talat ut om sexuella trakasserier. De kallar gruppen för "The Silence Breakers". Omslaget ser ut så här: https://timedotcom.files.wordpress.c...000&quality=95
Citera
2017-12-06, 20:14
TS var ju själv "person of the year" 2006.

Som nämnts, de kör med grupper lite då och då, som "American women" eller "the American soldier". Möjligt att frekvensen för detta ökat lite på senare år, med "The Protester" 2011 och "Ebola fighters" 2014. Man kan tycka att detta "vattnar ur" utmärkelsen något. Weinstein hade varit kaxigare. Eller Bannon.

Men annars är det inte mycket att säga om, och nog rätt väntat. Skulle tippa på att bettingfirmor hade detta som en lågoddsare.

Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
De brukar välja antingen en enskild person eller en grupp av personer. I detta fall valdes den grupp av personer som talat ut om sexuella trakasserier. De kallar gruppen för "The Silence Breakers". Omslaget ser ut så här: https://timedotcom.files.wordpress.c...000&quality=95

Haha, Ashley Judd och fucking Taylor Swift! Well, well. Judd har väl lite mentala problem har jag för mig, och den där Taylor Swift-grejen vete fan vad man ska tro om. Vore väl mer logiskt att ha Alyssa Milano på omslaget. Hon är visst med i själva blaskan, dock, tillsammans även med Megyn Kelly.

PS: från 2002-2006 hade man en period där 4 av 5 utnämnda var grupper eller abstrakta entiteter. Enda undantaget var George W. Bush.
Senast redigerad av fryskyl 2017-12-06 kl. 20:18.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in