2017-12-29, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Så du menar att eftersom man oftast hade pojkar till att passa getterna på 1800-talet så ska kvinnor utan tillräcklig kompetens kvoteras in till toppjobb år 2017 ?

Spot on.

Är det inte märkligt att vissa inte förstår sådana här enkla självklara saker?

Visst måste det vara känslor och hat som förblindar?
Citera
2017-12-29, 17:51
Medlem
Naknekejsarens avatar
När kvinnor i stora massor börjar revoltera emot dem, då de ser den verkliga anledningen till att Sverige förlorat sin kvinnofrid, och deras döttrar löper enormt större risk än de själva gjorde som unga att bli brutalt våldtagna eller sexuellt trakasserade i festivaler. När alla dessa normala kvinnor vaknar upp och skäller ut radikalfeministerna, bara då kan vi börja prata om att genusvetarna riskerar att förlora sin makt.

Vi män står faktiskt ganska maktlösa i att åstadkomma förändring, vi har fastnat i deras labyrint, där de förklarar all kritik från manlig håll med att "de försöker skydda sina privilegier".
Citera
2017-12-29, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
När kvinnor i stora massor börjar revoltera emot dem, då de ser den verkliga anledningen till att Sverige förlorat sin kvinnofrid, och deras döttrar löper enormt större risk än de själva gjorde som unga att bli brutalt våldtagna eller sexuellt trakasserade i festivaler. När alla dessa normala kvinnor vaknar upp och skäller ut radikalfeministerna, bara då kan vi börja prata om att genusvetarna riskerar att förlora sin makt.

Vi män står faktiskt ganska maktlösa i att åstadkomma förändring, vi har fastnat i deras labyrint, där de förklarar all kritik från manlig håll med att "de försöker skydda sina privilegier".
Ja vi män har sagt som det är i flera år och nu är det ta mig fan dags för kvinnorna att stå upp, inte bara för dwras egen skull utan för Sveriges skull!
Citera
2017-12-29, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren

Vi män står absolut inte maktlösa, det är bara det att vi är fina och låter hispiga fruntimmer hållas. Det är ju synd om dem.

Nu har ju fruntimmer visat hur odugliga dem när det kommer till att se till de eget bästa. Precis som barn som gärna äter godis istället för riktig mat.

Och nu kommer män att agera, och för det redan bakom kulisserna. Jag ska själv ha ett möte med min chef nästa vecka, där vi är massor av män som undrar över några kvinnors bristande kompetens med ändå likvärdig lön.

Detta är på en av Sveriges största arbetsplatser inom IT och det tas på högsta allvar. Även VDar och styrelsemedlemmar ser nu tydlig statistik på hur dålig investering de har gjort i fruntimmerna. Vår verklighet är att minst en man måste hålla koll på en kvinna för att hon ska göra det som krävs, samtidigt som mannen tar ansvar och fullföljer sina egna arbetsuppgifter.

Det tragiska för kvinnorna är ju att männen lyckas med detta, att göra 1.5 personers jobb, när en kvinna inte ens klarar 1 persons jobb.

Detta är alltså ingen åsikt, detta är fakta och högst verkligt.

Inom 1 år så är de kvinnorna borta och inga nya kommer att kvoteras in.

Finns enormt många fler exempel men tar det som ligger mig närmst.
Citera
2017-12-29, 19:59
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jepp! jag anser att misogyna, sexistiska och/ eller rasistiska åsikter 2017 i vår del av världen med min. 9 års skolgång och ett samhällsklimat där vetenskap står i fokus, är absolut bevis på att man fan är riktigt dum i huvudet, finns ingen ursäkt faktiskt.
Okej, men nu råkar det vara så att många av de åsikter du kritiserar inte alls är misogyna, sexistiska eller rasistiska. Faktum är att det ofta är dom som skriker sexism/rasism allra högst som är de största sexisterna/rasisterna, utan att dom ens är medvetna om det själva. Rasismen mot vita t.ex är i allra högsta grad påtaglig och får gå oemotsagd i media och i universitetsvärlden. Professorer spyr ur sig ren rasism och uppmaningar till folkmord på vita via sociala medier utan att få sparken. Men sådant verkar fröken Merapi inte bry sig om?

Att anse att kvinnor och män är olika är inte sexism, och att anse att stor invandring från tredje världen är destruktiv för västvärlden är inte rasism. Du har inte vetenskapen i ryggen så mycket som du skulle vilja.
Citera
2017-12-29, 20:14
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Jepp! jag anser att misogyna, sexistiska och/ eller rasistiska åsikter 2017 i vår del av världen med min. 9 års skolgång och ett samhällsklimat där vetenskap står i fokus, är absolut bevis på att man fan är riktigt dum i huvudet, finns ingen ursäkt faktiskt.

Att inneha en åsikt som går emot uppfostran som man fått i skolgång visar bara prov på kritisk tänkande.

Du behöver bara flytta dig bort i tiden lite, så ser du nog själv att du kan anse att någon som inte tror på vad hen lärde sig i skolan i 1950-talet eller 1800-talet skulle vara någon du skulle anse vara rebellisk lagt.

Åsikter går in och ut i mode och har lite med objektiv sanningar att göra. Det där med sexism och rasism, är liksom som kättare eller oren kvinna i 1600-talet och gränserna för vad som gör någon till kättare eller oren kvinna flytter ju omkring lite efter prästerkapets subjektiva dömande.

I Sverige är nya prästerskapet neomarxister av olika slag, och marxism med dess absurda ovetenskapliga åsikter om historiens deterministiska utveckling framåt, filosofisk materialism (där ens ideologiska ställning enbart kan vara kopplad till ens materiella behov) och planekomomi (denna har desserterats av dagens neomarxister); det är ju den som är i fokus i vår moraliska uppläxning i skolan.

Det finns knappast några objektiva sanningar när vi sitter och talar om moral och ideal, det enda som finns är subjektiva sanningar och att kritisk granska dem från elevens synvinkel är prov på att eleven besitter ett fritt tänkande huvud, och är allt annat än dum i huvudet.
Citera
2017-12-30, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Okej, men nu råkar det vara så att många av de åsikter du kritiserar inte alls är misogyna, sexistiska eller rasistiska. Faktum är att det ofta är dom som skriker sexism/rasism allra högst som är de största sexisterna/rasisterna, utan att dom ens är medvetna om det själva. Rasismen mot vita t.ex är i allra högsta grad påtaglig och får gå oemotsagd i media och i universitetsvärlden. Professorer spyr ur sig ren rasism och uppmaningar till folkmord på vita via sociala medier utan att få sparken. Men sådant verkar fröken Merapi inte bry sig om?

Att anse att kvinnor och män är olika är inte sexism, och att anse att stor invandring från tredje världen är destruktiv för västvärlden är inte rasism. Du har inte vetenskapen i ryggen så mycket som du skulle vilja.

Det får ju vara upp till mig, vad jag anser vara misogynt, sexistiskt eller rasistiskt eller hur?

Vidare få det ju vara upp till mig värdera ditt trams ( min värdering) kring : "uppmaningar till folkmord på vita" ..

tycker inte ens det är värt kommentera om jag ska vara ärlig.

Att anse att kvinnor och män är så olika så de ska hindras till olika saker (beroende på kön)
eller "förtjäna" vissa saker etc.
är själva definitionen av sexism.
Citera
2017-12-30, 16:12
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Det får ju vara upp till mig, vad jag anser vara misogynt, sexistiskt eller rasistiskt eller hur?
Givetvis , men det står också oss andra fritt att reagera när dina tolkningar svävar iväg alltför långt ifrån verkligheten för att få stå oemotsagda .....

Citat:
Vidare få det ju vara upp till mig värdera ditt trams ( min värdering) kring : "uppmaningar till folkmord på vita" ..
Ja , men fakta är fortfarande fakta oavsett hur kränkt du blir av dem .

Citat:

Att anse att kvinnor och män är så olika så de ska hindras till olika saker (beroende på kön)
eller "förtjäna" vissa saker etc. är själva definitionen av sexism.

Exakt , så varför framhärdar ni feminister i att kräva att olika regler ska gälla för män och kvinnor ??
Låt den lämpligaste kandidaten få ett utannonserat arbete , inte den med "rätt" kön !!!
Citera
2017-12-30, 23:13
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:

eller "förtjäna" vissa saker etc.
är själva definitionen av sexism.
Absolut, då får leva i din vanföreställning hur mycket du vill. Men förvänta dig inte att folk ska anpassa sig efter dina definitioner.

Du kallar det trams, då vet jag att du inte alls har hängt med. Det är ett faktum att professorer på universitet, främst i USA, har twittrat och skrivit saker på facebook som är direkta uppmaningar till folkmord och utrotande av vita, FACT! Så även kända personer. När det har uppdagats så har dom blivit porträtterade som offer i massmedia bara för att dom har fått negativa reaktioner. Dom har ej fått sparken. Det är inte trams, och ren rasism mot vita lärs ut i detta nu på högre lärosäten i västvärlden. Jag förstår att du inte tycker det är värt att kommentera, för du bryr dig inte om äkta rasism som faktiskt förekommer på hög nivå för mottagaren är fel målgrupp enligt din ideologi, för vita kan ju inte utsättas för rasism, eller hur? Det enda du har att komma med är att några på flashback sitter och skriver neger. Jättehemskt

Det är skillnad att acceptera generella skillnader och att aktivt motarbeta ett kön bara för att. Som sagt, om du vill hitta sexism så leta bland muslimerna. Men det vill du väl inte för det går återigen emot ditt narrativ. Du är en fjant som inte har verkligheten på din sida. Du kan lika gärna lägga ner på en gång, ingen köper ditt skitsnack, och färre och färre lyssnar på feminister i allmänhet för dom har helt enkelt fel på punkt efter punkt.
Citera
2017-12-31, 01:58
Medlem
Citat:
Absolut, då får leva i din vanföreställning hur mycket du vill. Men förvänta dig inte att folk ska anpassa sig efter dina definitioner.

Du kallar det trams, då vet jag att du inte alls har hängt med. Det är ett faktum att professorer på universitet, främst i USA, har twittrat och skrivit saker på facebook som är direkta uppmaningar till folkmord och utrotande av vita, FACT! Så även kända personer. När det har uppdagats så har dom blivit porträtterade som offer i massmedia bara för att dom har fått negativa reaktioner. Dom har ej fått sparken. Det är inte trams, och ren rasism mot vita lärs ut i detta nu på högre lärosäten i västvärlden. Jag förstår att du inte tycker det är värt att kommentera, för du bryr dig inte om äkta rasism som faktiskt förekommer på hög nivå för mottagaren är fel målgrupp enligt din ideologi, för vita kan ju inte utsättas för rasism, eller hur? Det enda du har att komma med är att några på flashback sitter och skriver neger. Jättehemskt

Det är skillnad att acceptera generella skillnader och att aktivt motarbeta ett kön bara för att. Som sagt, om du vill hitta sexism så leta bland muslimerna. Men det vill du väl inte för det går återigen emot ditt narrativ. Du är en fjant som inte har verkligheten på din sida. Du kan lika gärna lägga ner på en gång, ingen köper ditt skitsnack, och färre och färre lyssnar på feminister i allmänhet för dom har helt enkelt fel på punkt efter punkt.

Verkligen...vänligen ta då ta och presentera mig för den faktan tack.

och vidare att vi har galningar som sitter nuförtiden och twittrar rent skit är vi väl alla alltför välbekanta med, eller hur? jag menar...USAs president någon?
Så? vad tycker du det är värt som bevis för vad en hel ideologi, folk, grupp, eller kön what ever
tycker i något hit eller dit...?

lakristomten?
Citera
2017-12-31, 21:55
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Verkligen...vänligen ta då ta och presentera mig för den faktan tack.

och vidare att vi har galningar som sitter nuförtiden och twittrar rent skit är vi väl alla alltför välbekanta med, eller hur? jag menar...USAs president någon?
Så? vad tycker du det är värt som bevis för vad en hel ideologi, folk, grupp, eller kön what ever
tycker i något hit eller dit...?

lakristomten?

https://www.washingtontimes.com/news/2017/jun/21/johnny-eric-williams-trinity-college-professor-cal/

https://www.facebook.com/cnn/videos/10157721833076509/?hc_ref=ARR2DwBa9vejMWs02uRQeh2EVkcZA8NKMTSEgekZpR JPoz_yH-kXsC5a0DdrX5bB5rE

http://www.thecollegefix.com/post/31322/v

https://nypost.com/2017/05/31/college-melts-down-over-plan-for-white-people-free-day-on-campus/

Det finns hur mycket som helst. Studenter blir radikaliserade av professorer, rasism mot vita löper amok på många universitet i USA. Kan du tänka dig samma saker riktas mot svarta? I dont think so. Men tydligen är hat, rasism och direkta våldsuppmaningar mot vita helt okej eftersom vita ju är "förtryckare" och har allt makt. Det har gått för långt, men du vill inte fatta.

Gott nytt jävla år
Citera
2018-01-01, 13:47
Medlem
Citat:
https://www.washingtontimes.com/news/2017/jun/21/johnny-eric-williams-trinity-college-professor-cal/

https://www.facebook.com/cnn/videos/10157721833076509/?hc_ref=ARR2DwBa9vejMWs02uRQeh2EVkcZA8NKMTSEgekZpR JPoz_yH-kXsC5a0DdrX5bB5rE

http://www.thecollegefix.com/post/31322/v

https://nypost.com/2017/05/31/college-melts-down-over-plan-for-white-people-free-day-on-campus/

Det finns hur mycket som helst. Studenter blir radikaliserade av professorer, rasism mot vita löper amok på många universitet i USA. Kan du tänka dig samma saker riktas mot svarta? I dont think so. Men tydligen är hat, rasism och direkta våldsuppmaningar mot vita helt okej eftersom vita ju är "förtryckare" och har allt makt. Det har gått för långt, men du vill inte fatta.

Gott nytt jävla år

För att något verkligen förtjänar kallas för rasism bör där hända saker lite mer på djupet, dvs in på människors livsvillkor. Du har möjligen idag platser på detta klot, där vita får fly fältet, bli stigmatiserade, rasistiskt behandlade pga sin hudfärg etc etc...men de lär vara få, jämfört med vad andra etniska grupper har fått, och fortsatt idag får genomlida.
Stolliga tweets eller inlägg på div. sociala medier är inte värt besväret om de inte har ett helt samhälles normsystem bakom sig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in