Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
När kvinnor i stora massor börjar revoltera emot dem, då de ser den verkliga anledningen till att Sverige förlorat sin kvinnofrid, och deras döttrar löper enormt större risk än de själva gjorde som unga att bli brutalt våldtagna eller sexuellt trakasserade i festivaler. När alla dessa normala kvinnor vaknar upp och skäller ut radikalfeministerna, bara då kan vi börja prata om att genusvetarna riskerar att förlora sin makt.
Vi män står faktiskt ganska maktlösa i att åstadkomma förändring, vi har fastnat i deras labyrint, där de förklarar all kritik från manlig håll med att "de försöker skydda sina privilegier".
Vi män står absolut inte maktlösa, det är bara det att vi är fina och låter hispiga fruntimmer hållas. Det är ju synd om dem.
Nu har ju fruntimmer visat hur odugliga dem när det kommer till att se till de eget bästa. Precis som barn som gärna äter godis istället för riktig mat.
Och nu kommer män att agera, och för det redan bakom kulisserna. Jag ska själv ha ett möte med min chef nästa vecka, där vi är massor av män som undrar över några kvinnors bristande kompetens med ändå likvärdig lön.
Detta är på en av Sveriges största arbetsplatser inom IT och det tas på högsta allvar. Även VDar och styrelsemedlemmar ser nu tydlig statistik på hur dålig investering de har gjort i fruntimmerna. Vår verklighet är att minst en man måste hålla koll på en kvinna för att hon ska göra det som krävs, samtidigt som mannen tar ansvar och fullföljer sina egna arbetsuppgifter.
Det tragiska för kvinnorna är ju att männen lyckas med detta, att göra 1.5 personers jobb, när en kvinna inte ens klarar 1 persons jobb.
Detta är alltså ingen åsikt, detta är fakta och högst verkligt.
Inom 1 år så är de kvinnorna borta och inga nya kommer att kvoteras in.
Finns enormt många fler exempel men tar det som ligger mig närmst.