2006-01-17, 19:57
Medlem
Är det någon som minns vad den första säsongen handlade om? Jag har Toffelhjältarna Går Igen från 1986 själv men kommer inte ihåg alls vad första hade för "plot".
Citera
2006-01-17, 20:18
Medlem
johnjohns avatar
Det finns en senare version som heter Desperate Housewifes
Citera
2006-01-18, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tolvis_
Är det någon som minns vad den första säsongen handlade om? Jag har Toffelhjältarna Går Igen från 1986 själv men kommer inte ihåg alls vad första hade för "plot".

Usch det kommer inte jag heller ihåg men mest undrar jag hur du fått tag på den senare serien? Är det den då de är på ett slott eller kommer jag ihåg helt fel?
Citera
2006-01-18, 01:26
Medlem
Cineastens avatar
Bägge säsongerna utspelar sig på ett slott.
Citera
2006-01-18, 17:30
Medlem
Citat:

Toffelhjältarna handlade väl om att de var på ett slott, där det fanns en greve, tjänstefolk samt ett gäng spöken. Minns att det var med en sjungande tjej i 20-25-årsåldern som hette Carina (Carlsson?) samt en yngre tjej som såg ut som Ronja Rövardotter.

Minns Solstollarna bättre: handlade om att herrarna Ström & Dunsö hade ett strandcafé i Malmö, dit olika sjungande bimbos från denna tid (Samantha Fox, Lili & Sussie, Britt Dahlén, Mandy Smith) kom för att uppträda. Innan gigen passade de ofta på att sola och bada lite, vilket gav dem tillfälle att visa upp sig i baddräkt. Någon plot i egentlig mening fanns väl aldrig.
Citera
2006-01-18, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Minns Solstollarna bättre: handlade om att herrarna Ström & Dunsö hade ett strandcafé i Malmö, dit olika sjungande bimbos från denna tid (Samantha Fox, Lili & Sussie, Britt Dahlén, Mandy Smith) kom för att uppträda. Innan gigen passade de ofta på att sola och bada lite, vilket gav dem tillfälle att visa upp sig i baddräkt. Någon plot i egentlig mening fanns väl aldrig.

Jo då, den ständiga jakten på danska wienerbröd med chooookooooooooolade!!!
Citera
2006-01-18, 18:52
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Toffelhjältarna handlade väl om att de var på ett slott, där det fanns en greve, tjänstefolk samt ett gäng spöken. Minns att det var med en sjungande tjej i 20-25-årsåldern som hette Carina (Carlsson?) samt en yngre tjej som såg ut som Ronja Rövardotter.

Correction... Britt Dahlén hade en stående roll i serien. Vilket man var tacksam för...
Citera
2006-01-19, 09:54
Medlem
Airbuzzs avatar
Varför släpps inte Toffelhjältarna och Solstollarna på DVD? Måste ju komma så småningom. Båda programmen är så intimt förknippade med barndomen... Jag köpte en Solstollarna VHS för många år sedan och fick en sån nostalgikick att jag var tvungen att sätta mej ner! 80-talet i all sin prakt!

Kommer ihåg att det bodde ett gäng spöken på vinden i Toffelhjältarna, med ett förvirrat spöke (Ola Ström) som hette Fjodor och sprang runt och jagade inbillade fjärilar... Ganska surrealistiskt så här i efterhand.

Och Britt Dahlén... Vad hände med henne? Herregud vad vacker hon var!
Citera
2006-01-19, 10:04
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airbuzz

Och Britt Dahlén... Vad hände med henne? Herregud vad vacker hon var!

Sedan hon vann Baltic Song Contest 1988 så försvann hon. Var hon är idag verkar ingen veta heller.
Citera
2006-01-19, 11:11
Medlem
Airbuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Sedan hon vann Baltic Song Contest 1988 så försvann hon. Var hon är idag verkar ingen veta heller.

Baltic Song Contest? Haha! Wow... Skulle vara kul att se hur hon ser ut idag. Hon kan ju inte vara så lastgammal, hon var ju skitung(e) när hon var med i Solstollarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in