Citat:
Ursprungligen postat av
Addhoc
Men det kan ju vara vilken jäkla ort som helst i Östergötland! Bara för att någons granne i Norrköping hörde någon som skrek och sedan såg poliser, gör inte att just denna trådens brott begicks där.
Herregud, det är väl inte endast ETT brott i hela Östergötland som begås en lördagsnatt?
Tycker nog att du/vi ska avvakta med att konstatera var brottet begicks innan du/vi anklagar polis för att mörka "Norrköping"

Om du läser mitt inlägg ang. "centralort" (
länk), så ser du, att - om man kan förlita på medias formuleringar - så finns det 13 centralorter att välja mellan, där Norrköping är en möjlighet.
-----
Jag brukar inte läsa polisens händelserapporter. Hade förväntat mig, att det skulle stå ngt kort i stil med: Polisen skickade en patrull till en misstänkt grov våldtäkt. Men det finns inte en rad om händelsen.
Är det idag kutym, att om media skriver "polisen är mycket förtegen", så omfattar denna förtegenhet inte enbart, att polisen inte vill lämna ngr uppgifter till media.
Är det vanligt att polisen också numera helt mörkar att något alls har inträffat?
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen
2017-12-03 05:04, Sammanfattning natt, Östergötland
Sammanfattning lördag natt.
Lördagsnatten har inneburit ganska mycket arbete i city / krogmiljö för Polisen i Linköping och Norrköping. Det har varit mycket fylla och störande av allmän ordning i främsta hand som patruller har fått jobba emot.
https://polisen.se/Ostergotland/Aktu...-Ostergotland/
Vad säger Flash-backdetektiverna?
Ska vidare formuleringen, att patruller (i Linköping och Norrköping) "i främsta hand" har fått "[jobba emot] störande av allmän ordning", tolkas som att den misstänkta grova våldtäkten troligen har inträffat antingen i Linköping eller i Norrköping?
Formuleringen "i främsta hand" skulle ju kunna ge utrymme för att polisen är
economical with the truth betr. sina insatser i Linköping och Norrköping.