2017-12-03, 01:07
Medlem
Är rätt så ny på kryptovalutor och har följt i tre månader. Följer ett antal kryptovalutor. Tänker att jag lägger lite småpengar här och där. Läste att Stellar Lumens eller XML har fått IBM som partner. De ska visst vara med och utvecklar valutan.

Är det något att satsa på?
Citera
2017-12-07, 07:24
Medlem
Hoppas du gjorde det, varit bra uppgång senaste dagarna!
Citera
2017-12-07, 09:03
Medlem
Yes..Jag gjorde det.
Det är ingen slump att de går upp.
Citera
2021-02-17, 17:00
Medlem
YksiKaxis avatar
Tror inget, men detta är intressant...

länk
Citera
2021-02-17, 17:22
Avslutad
Säger så mycket om crypto sfären att det spekuleras i coins, inte för att dom har ett bra fundamentalt värde, utan för att dom kanske pumpas av Reddit grupper...

Om 15 år kommer man garva åt hur det gick till 2021.
Citera
2021-02-17, 23:03
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glassis
Är rätt så ny på kryptovalutor och har följt i tre månader. Följer ett antal kryptovalutor. Tänker att jag lägger lite småpengar här och där. Läste att Stellar Lumens eller XML har fått IBM som partner. De ska visst vara med och utvecklar valutan.

Är det något att satsa på?

Jag bryr mig inte om priset, men jag bryr mig om tekniken.

Mitt första råd skulle vara att hålla mig långt borta från allt IBM. De är ett företag på väg ut och kämpar med sina sista andetag.

Låt oss prata om själva tekniken. Stellar "pre-mined", vilket betyder att mynten som passeras runt, alla mineats innan nätverket lanserades. Det finns ingen PoW eller PoS som i andra blockkedjor som Bitcoin eller Algorand. För närvarande är mindre än 50% av mynten i omlopp, vilket innebär att det är några som sitter på större delen av valutan i nätverket. Om du är en hardcore decentralist, så är det här inte särskilt bra för nätverket.

Annars är nätverket enkelt att ansluta till din egen node för att delta i konsensusen, även om de har sitt eget konsensusprotokoll.

Sammantaget inte en puritansk utopi som Bitcoin, men inte heller en helt retarderad idé att använda för snabba transaktioner.
Citera
2021-04-06, 11:31
Avslutad
Kan vem som helst lägga in sökresultat på den här sidan, oavsett sanningshalt? https://www.gematrix.org/

https://twitter.com/elonmusk/status/1379018148570091522

Citat:
godzilla 611 516 86 3505
xrp go go go 611 744 124 3032
stellar lumen 611 912 152 2611
Citera
2021-04-30, 21:13
Medlem
Nenetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigGaN
Jag bryr mig inte om priset, men jag bryr mig om tekniken.

Mitt första råd skulle vara att hålla mig långt borta från allt IBM. De är ett företag på väg ut och kämpar med sina sista andetag.

Låt oss prata om själva tekniken. Stellar "pre-mined", vilket betyder att mynten som passeras runt, alla mineats innan nätverket lanserades. Det finns ingen PoW eller PoS som i andra blockkedjor som Bitcoin eller Algorand. För närvarande är mindre än 50% av mynten i omlopp, vilket innebär att det är några som sitter på större delen av valutan i nätverket. Om du är en hardcore decentralist, så är det här inte särskilt bra för nätverket.

Annars är nätverket enkelt att ansluta till din egen node för att delta i konsensusen, även om de har sitt eget konsensusprotokoll.

Sammantaget inte en puritansk utopi som Bitcoin, men inte heller en helt retarderad idé att använda för snabba transaktioner.

Du verkar påläst, vilka altcoins rekommenderar du?
XRP?
ADA?
Citera
2021-05-03, 14:21
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nenets
Du verkar påläst, vilka altcoins rekommenderar du?
XRP?
ADA?

Hur långt är ett snöre?

Beror helt på vad du vill göra. Vill du bygga applikationer? Ethereum helt klart. Snabba och billiga överföringar? Algorand. Vill du kunna göra överföringar utan att någon vet om det? zCash. Vill du lagra filer i ett distribuerat nätverk? Filecoin. Vill du spela ett spel som fungerar över ett nätverk och har äganderätt över mark i spelet? Decentraland. Vill du bygga en organisation som fungerar bara genom blockkedjor? Polkadot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in