2026-02-03, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Jo. Detta var 2023.

https://apnews.com/article/minnesota-drivers-licenses-immigration-05e5720d4d94114f3d4ad8ba65d3626b

https://totalnews.com/election-official-verifies-that-tim-walzs-drivers-license-law-permits-unauthorized-immigrants-to-vot e/
Nej, som sagt kan man inte rösta bara för att man har ett amerikanskt körkort.

"there’s a worry that this creates a pathway for fraud without effective monitoring."

Betyder såklart ingenting.

Citat:
När var det? 80-talet?

I vissa stater är valsäkerheten extremt låg. Jag förstår varför ni muppar inte vill ha säkrare val.

90-talet.

Jag har inte sagt något om jag vill ha säkrare val. Jag bemöter dina felaktigheter, som är 100% fake news.
Citera
2026-02-03, 22:56
Medlem
Citat:
Japp, Trump höll på att åka i fängelse för han ifrågasätta valresultatet. Han representerar folk och inte som de installerade politikerna som representerar träsket.

Nope på bägge påståendena. Trump representerar white trash.
Citera
2026-02-03, 22:59
Medlem
Citat:
Fulton county blev raidade av FBI och de har erkänt att de brutit med reglerna gällande signering av ballot-kvitton. Så det är högst aktuellt.

Jaså minsann. Har du en seriös källa till ditt patetiska påstående?
Citera
2026-02-03, 23:46
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Japp, Trump höll på att åka i fängelse för han ifrågasätta valresultatet. Han representerar folk och inte som de installerade politikerna som representerar träsket.
Med all rätta.
Han kan ifrågasätta. Han kan stämma hela vägen till HD.
Men: när han förlorat 59/60 mål i domstol. Och HD ville inte ens titta på hans mål därför att bevis saknades.

När han bekostat och förlorat en cyber ninja audit i Arizona(fler röster till biden upptäcktes i Trumps egna audit)

När han medgivit för Georgia's secretary of state att de ska "find med 10000 votes"trots att de inte hittat ogiltiga röster.

När han finansierat fake elector slates och skickat dessa till Washington.

När han finansierat bussar med MAGA sekterister som ska upp till Washington DC den 6e Jan för att kaosa i kapitoleum medan han i telefon pressar senatorer till att pausa rösträkningen och istället få Mike pence att välja Trumps elektorer.

Då är det inte längre demokrati Trump vill ha.
Det är en fascistisk autokrati.
Och den som trots allt detta ändå tycker att Trump är ett bättre val för demokratin, anser jag vara förlorade till en sekt.
Citera
2026-02-04, 00:00
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ja kolla en två sidor bak
Citera
2026-02-04, 00:03
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Med all rätta.
Han kan ifrågasätta. Han kan stämma hela vägen till HD.
Men: när han förlorat 59/60 mål i domstol. Och HD ville inte ens titta på hans mål därför att bevis saknades.

När han bekostat och förlorat en cyber ninja audit i Arizona(fler röster till biden upptäcktes i Trumps egna audit)

När han medgivit för Georgia's secretary of state att de ska "find med 10000 votes"trots att de inte hittat ogiltiga röster.

När han finansierat fake elector slates och skickat dessa till Washington.

När han finansierat bussar med MAGA sekterister som ska upp till Washington DC den 6e Jan för att kaosa i kapitoleum medan han i telefon pressar senatorer till att pausa rösträkningen och istället få Mike pence att välja Trumps elektorer.

Då är det inte längre demokrati Trump vill ha.
Det är en fascistisk autokrati.
Och den som trots allt detta ändå tycker att Trump är ett bättre val för demokratin, anser jag vara förlorade till en sekt.
De 59 målen prövades inte på merits. Kolla denna från Judicial watch varför (fjärde gången jag länkar den idag, hoppas åtminstone du kollar)

https://www.youtube.com/watch?v=N1aHmv3KGeU&t=292s
Citera
2026-02-04, 00:17
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
De 59 målen prövades inte på merits. Kolla denna från Judicial watch varför (fjärde gången jag länkar den idag, hoppas åtminstone du kollar)

https://www.youtube.com/watch?v=N1aHmv3KGeU&t=292s
Tom fitton var rådgivare för Trumps valkampanj. Jag kan lika gärna till Hillary Clinton som trovärdig källa för varför Trump inte är lämplig som president.

Hört talas om trovärdiga källor?
Gärna i dokumentformat för jag tänker inte genomlida ett maga klipp på min fritid.

(med trovärdig menar jag, saklig, neutral, och åberopar källhänvisning)
Citera
2026-02-04, 00:18
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag tror att du behöver förklara vad seriös källa innebär.
Annars postar han arga inlägg från x eller ai slop från youtube.
Citera
2026-02-04, 00:49
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Tom fitton var rådgivare för Trumps valkampanj. Jag kan lika gärna till Hillary Clinton som trovärdig källa för varför Trump inte är lämplig som president.

Hört talas om trovärdiga källor?
Gärna i dokumentformat för jag tänker inte genomlida ett maga klipp på min fritid.

(med trovärdig menar jag, saklig, neutral, och åberopar källhänvisning)
Aha gå på karaktären istället för budskapet.
Gå in på deras hemsida så ser du. Judicial watch har varit drivande i det här i sex år och vet exakt vilka knep de korrupta domstolarna tar till för att skydda demokraternas fusksystem.
Alla som ifrågasätter valresultatet blir ju en magasektmedlem enligt dig så du hur kan jag hitta en neutral källa...

Hursomhelst, så har FBI gjort en räd efter bevisens granskats. Så vi får vänta på vad de har kommit fram till-
Citera
2026-02-04, 01:02
Medlem
mearshimers avatar
Citat:

Hursomhelst, så har FBI gjort en räd efter bevisens granskats. Så vi får vänta på vad de har kommit fram till-
Nej.
Kom med en neutral källa (inte ett youtube klipp av någon som fått lön av Donald Trump för att tycka på ett visst sätt) med källhänvisning så att jag får läsa på och bli övertygad om att joe biden stal valet från Trump i 2020.

En trovärdig källa är sådan som pekar på :var, när, hur, varför.

Visa att du är vuxen

Edit : det citat som bäst summerat 2020 valet är när Trump kampanjens främsta advokat pläderat följande i domstol

Sidney Powell Claims No Reasonable Person Would Conclude That [Her] Statements Were Truly Statements of Fact
Senast redigerad av mearshimer 2026-02-04 kl. 01:04.
Citera
2026-02-04, 01:04
Medlem
Agda-Marias avatar
Vi har kommit till en punkt där jag delade en skämtbild om Donald Trump och hans mamma - och jag blev avstängd från Facebook.

Är det den yttrandefrihet vi vill ha?
Citera
2026-02-04, 01:50
Medlem
Citat:
Jo. Detta var 2023.

https://apnews.com/article/minnesota-drivers-licenses-immigration-05e5720d4d94114f3d4ad8ba65d3626b

https://totalnews.com/election-official-verifies-that-tim-walzs-drivers-license-law-permits-unauthorized-immigrants-to-vot e/
Enbart att man som "papperslös" eller non-US citizen har ett körkort innebär inte att man sedan snabbt kan skaffa sig möljlighet att rösta, utom möjligen i dina fantasier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in