2026-01-08, 16:40
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Amerikanska drömmen är viktigare och han har redan finansiering för balsalen. Blackrock kommer få kasta pengar på demokraterna om de vill stoppa förslaget.
Bingo!

Först föreslår han att bannlysa något. En vecka senare kommer lobbyisterna och erbjuder pengar.

Och sen sker en TACO
Citera
2026-01-08, 18:45
Medlem
Mullrets avatar
Bakslag igen.

Citat DI.

" Senaten röstade på torsdagen med siffrorna 52–47 för att stoppa USA:S president Donald Trump från ytterligare militära åtgärder i Venezuela. Beslutet innebär ett tydligt ställningstagande mot fortsatt användning av USA:s militär i landet utan kongressens godkännande."
Citera
2026-01-08, 19:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Bakslag igen.

Citat DI.

" Senaten röstade på torsdagen med siffrorna 52–47 för att stoppa USA:S president Donald Trump från ytterligare militära åtgärder i Venezuela. Beslutet innebär ett tydligt ställningstagande mot fortsatt användning av USA:s militär i landet utan kongressens godkännande."
Jösses, det såg jag inte komma.
Rep.rösterna har varit ngt luddiga om just Venezuela.
Trump är väl ursinnig antar jag.
Citera
2026-01-08, 20:22
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Jag förutspår att Trump kommer att fortsätta namnge platser eller byggnader efter den person som han beundrar mest.

Vad sägs om Trump Washington D.C?
Eller Trump House aka White House.

Blir utmärkt med Trump Island.

Fängelser som Riker's Island nämns ofta för sina våldsamma förhållanden.

De har säkert oranga matchande dräkter.
Citera
2026-01-08, 20:40
Medlem
Ördögs avatar
Han tycker norrmännen är jättedumma som inte ger honom Noble Peace Prize, som han föredrar att skriva det. Mer i denna tråd.
Citera
2026-01-08, 21:08
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det tror inte jag.
Han har redan visat att han inte bryr sig om sk. lagar, regler, avtal, överenskommelser eller liknande.
Citera
2026-01-08, 21:08
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kommer ICE:s dödskjutning av kvinnan i Minnealpolis samt Trumpregimens hantering av den (fullt stöd till ICE) öka folktrycket mot Trump? Kommer några av Trumps väljare förra valet byta sida pga detta?
Citera
2026-01-08, 21:19
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Kommer ICE:s dödskjutning av kvinnan i Minnealpolis samt Trumpregimens hantering av den (fullt stöd till ICE) öka folktrycket mot Trump? Kommer några av Trumps väljare förra valet byta sida pga detta?
Det vore felaktigt antagande från din sida.
Stödet till Trump kommer mestadels från evangeliska kristna maga sekten. De har ingen annan sida att byta till. Kanske en Tucker carlson figur som står än mer till höger från Trump.
Men...
Definitivt inte en maga rörelse grundad av en kvinna. De har visat att de inte stödjer kvinnor i 2 presidentval.
Citera
2026-01-08, 21:20
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Det vore felaktigt antagande från din sida.
Stödet till Trump kommer mestadels från evangeliska kristna maga sekten. De har ingen annan sida att byta till. Kanske en Tucker carlson figur som står än mer till höger från Trump.
Men...
Definitivt inte en maga rörelse grundad av en kvinna. De har visat att de inte stödjer kvinnor i 2 presidentval.
Sant. Kommer några av Trumps väljare stanna hemma nästa val (Midterms) pga av detta?
Senast redigerad av Madagascar 2026-01-08 kl. 21:25.
Citera
2026-01-08, 21:21
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Bakslag igen.

Citat DI.

Det innebär att minst 2 republikaner röstade ihop med demokraterna.
Jag ser fram emot 50 truth social inlägg där Donald kallar dem för Liberal commies
Citera
2026-01-08, 21:24
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Sant. Kommer några av Trumps väljare stanna hemma nästa val (Midterms)?
Sett till trenden, ja?
Vid varje val behöver Donald ha ett gäng att skylla saker på( ms13, tren de aragua, Somali terrorists led by tim walz)

Midterms 2018 gick gop till val med budskapet : migrant caravans + MS13 kommer för att våldta era fruar = de förlorade representanthuset

Midterms 2026 går gop till val med Tren de Aragua kommer för att våldta era fruar.

Så resultatet lär bli att demokraterna tar house of representatives
Citera
2026-01-08, 21:26
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Sett till trenden, ja?
Vid varje val behöver Donald ha ett gäng att skylla saker på( ms13, tren de aragua, Somali terrorists led by tim walz)

Midterms 2018 gick gop till val med budskapet : migrant caravans + MS13 kommer för att våldta era fruar = de förlorade representanthuset

Midterms 2026 går gop till val med Tren de Aragua kommer för att våldta era fruar.

Så resultatet lär bli att demokraterna tar house of representatives
Du tror inte Minneapolis i sig har någon påverkan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in