2025-11-11, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Precis. När två mätningar visar helt uppåt väggarna olika resultat som inte är i närheten av varandra så vet man att man har att göra med total inkompetens. Antingen var förra hopställningen jättefel, eller också den nyare, eller mest troligt båda två.

En jävla lekstuga helt enkelt. Klart att något måste göras åt saken. Det hade inte bara Trump gjort. Varende ansvarsfull chef skulle ha gjort något, men det är klart att MSM-propagandan fick fårskallarna som aldrig kollar upp fakta att tro att det hade något att göra med vad Trump ville se.
(Trump ville för övrigt att FED skulle sänka räntan vilket den nya mätning gav ökad stöd för, men inget som störde jubelidioternas logik)

En indikator för att sänka räntan är om det inte skapas tillräckligt med nya jobb, samtidigt som inflationen är hyggligt oförändrad kring acceptabla 3%.

Känns scenariot bekant?
(Den uteblivna jobb ökningen spelade Trump i händerna.)

FED betraktar dock andra faktor och gör en helhetsbild av situationen, där tex tullarna ingår. FED-chefen beskrev det hela som ett äventyr i okända vatten och lämnade räntan oförändrad (vid det aktuella tillfället.)
Citera
2025-11-12, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Inget vet vad en magnet är, enligt Trump.

https://www.thelondoneconomic.com/politics/donald-trump-thinks-nobody-knows-what-magnets-are-400163/

Hans hjärna måste ha blandat ihop magnet med mineral eller nåt annat..
Citera
2025-11-13, 00:00
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Hans hjärna måste ha blandat ihop magnet med mineral eller nåt annat..

Även en retarderad vet vad en magnet är. Taco Boy ligger nog lågt på iq skalan.
Citera
2025-11-13, 01:38
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Han börjar bli dement, det är ju uppenbart.

Kanske han kan anföra det som försvar när sanningen om Epstein hinner ifatt honom.

https://omni.se/epstein-till-kreml-ni-kan-prata-om-trump-med-mig/a/bm92lA

-------------------Om ni vill förstå Donald Trump, prata med mig. Det var budskapet Jeffrey Epstein ville framföra till Kreml inför Trumps och Putins möte i Helsingfors 2018, skriver Politico.
”Jag tror du kan föreslå för Putin att (utrikesminister) Lavrov kan få insikter genom att prata med mig”, skrev han i ett av de mejl som offentliggjordes av Demokraterna i kongressen på onsdagen.
Citera
2025-11-13, 08:51
Medlem
Citat:

Han var väl ingen stjärna i skolan?

Hans gymnasiebetyg gömdes väl snabbt undan av hans hantlangare efter att han råkat ifrågasätta Obamas skolbetyg och intelligens?

Sen går det ju inte att lyssna på honom när han pratar! Det går bara inte.

Det är sånt osammanhängande svammel. Han hoppar mellan samtalsämnen, och svamlar om allt möjligt. Faktafel ska vi inte prata om.. Det är på ett mellanstadiebarns nivå, om ens det.

Totalt obegripligt att han har så stor följarskara.
Senast redigerad av Macke85 2025-11-13 kl. 08:56.
Citera
2025-11-13, 09:10
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Han var väl ingen stjärna i skolan?

Hans gymnasiebetyg gömdes väl snabbt undan av hans hantlangare efter att han råkat ifrågasätta Obamas skolbetyg och intelligens?

Sen går det ju inte att lyssna på honom när han pratar! Det går bara inte.

Det är sånt osammanhängande svammel. Han hoppar mellan samtalsämnen, och svamlar om allt möjligt. Faktafel ska vi inte prata om.. Det är på ett mellanstadiebarns nivå, om ens det.

Totalt obegripligt att han har så stor följarskara.

Säger en del om folks bildning i usa. Kina har fattat vad utbildning betyder Taco Boy vill gärna dra ner på kunskap. Enklare styra fånar än utbildade personer.
Citera
2025-11-13, 09:14
Medlem
klybans avatar
Citat:
[/b]

Säger en del om folks bildning i usa. Kina har fattat vad utbildning betyder Taco Boy vill gärna dra ner på kunskap. Enklare styra fånar än utbildade personer.
En av denna högerns fiende är att folk utbildar sig och lär sig hur man ifrågasätter och värdet av saklighet och fakta.
Det är därför vi sett dessa attacker mot diverse ställen med utbildning.
Dock är det helt fel ställe och ge sig på utbildningen och dessa fina universitet, för det ger ingen effekt de önskar.
Däremot om de ger sig på den lägre utbildningen, och vet inte hur väl donalds lyckats där.
Citera
2025-11-13, 11:09
Medlem
Ska bli intressant om trump visste om och skyddade pedofilen. Inte för att jag kanske tror chanserna är goda. Trump brukar ju slå till mot rättvisan innan han kan bli fälld. Sen är jag även skeptisk till om det går att bevisa något.
Citera
2025-11-13, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
En av denna högerns fiende är att folk utbildar sig och lär sig hur man ifrågasätter och värdet av saklighet och fakta.
Det är därför vi sett dessa attacker mot diverse ställen med utbildning.
Dock är det helt fel ställe och ge sig på utbildningen och dessa fina universitet, för det ger ingen effekt de önskar.
Däremot om de ger sig på den lägre utbildningen, och vet inte hur väl donalds lyckats där.

I boken 1984 (klassiker) så sprider staten "OKUNNIGHET ÄR STYRKA". Nu förstår jag vad som menas. =)
Citera
2025-11-13, 12:06
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Ska bli intressant om trump visste om och skyddade pedofilen. Inte för att jag kanske tror chanserna är goda. Trump brukar ju slå till mot rättvisan innan han kan bli fälld. Sen är jag även skeptisk till om det går att bevisa något.

Klart han vet och har alltid vetat. Det är för många pusselbitar och röda trådar som passar ihop.
Citera
2025-11-13, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Klart han vet och har alltid vetat. Det är för många pusselbitar och röda trådar som passar ihop.

Mm kanske det. Men så allvarliga anklagelser så måste nog fram bevis. Oavsett så är det ju inte säkert sanningen kommer fram i dokumenten.
Citera
2025-11-13, 12:59
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Mm kanske det. Men så allvarliga anklagelser så måste nog fram bevis. Oavsett så är det ju inte säkert sanningen kommer fram i dokumenten.

Ja såklart måste ju konkreta bevis fram men en sak är säker. Det måste vara kompretterande uppgifter i de där dokumenten. Antingen för Trump själv eller de han har hållhake på annars skulle de vara släppta för länge sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in