2024-01-12, 10:27
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Murati
Okej.

(FB) SD-stil, finns den?

Och du tror det där var seriöst skrivet? Bonnläpp..
Citera
2024-01-12, 10:39
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jaja, KLyban. Jag tror även du förstår det orimliga i att åtala en President, som ju de facto direkt kan benåda sig själv, för ett brott innan den blivit avsatt.
Men självklart kan inte en sittande president börja döda politiska opponenter hej vilt. Troligtvis skulle den bli satt under militär övervakning under en mycket hastigt genomförd riksrätt, för att därefter ställas inför en, antingen civil men troligtvis militär rättegång då presidenten är commander in chief och det vore att betrakta som landsförräderi att en president dödar sina politiska motståndare. Demokrati är ju en fundamental del av USAs själ. Troligt straff vore döden.

Jag vet inte om du klarar av att ta till dig av ovanstående, men hoppas på det bästa så du slipper leva I villfarelse.
Ingen som vet om benåda sig själv ens funkar, men en del tror andra inte.

Ingen aning varför du skriver massa nonsens, men åtala här är uppenbart något som går och bevisligen också.
Så varför skriver du skräp för?
Citat:
Ja, Trump kommer såklart börja avrätta sina politiska motståndare så fort han blir president. Det var därför som de elaka kolonisatörerna skrev konstitutionen som de gjorde. Var rädd. Var mycket rädd.

Alla som inte håller med är sektmedlemmar.
Om Roger Stone pratar om avrätta politiska motståndare, så kan jag garantera att donalds inte är långt borta där.
Och speciellt om det handlar om att få eller behålla makt.
Citera
2024-01-12, 12:34
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Om sittande president så skulle göra, krävs det såklart att hand först döms i en impeachment och avsätts. Därefter kommer åtalet. Troligtvis skulle presidenten befinna sig i någon form av husarrest och övervakad av militären under tiden. Så nog skulle det bli konsekvenser alltid.

Det är inte Trump som.skrivit konstitutionen.

Om han beordrar massa mord fem minuter innan han avgår då, menar du att han inte kan dömas över huvud taget i det fallet? Riksrätt hinner inte genomföras innan han lämnar ämbetet.
Citera
2024-01-12, 12:42
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Om han beordrar massa mord fem minuter innan han avgår då, menar du att han inte kan dömas över huvud taget i det fallet? Riksrätt hinner inte genomföras innan han lämnar ämbetet.
Det är klart han skulle åtalas. Han är ju då inte sittande president. Troligtvis skulle han ställas inför en militär domstol och avrättas. Riksrättsförfarandet skulle ju bara fylla funktionen att avsätta innan åtal.

Jag tycker det är gulligt med dina fantasier om att Trump planerar att döda meningsmotståndare. Hur rädd känner du dig? Tänker du ofta på den na stora risk och hur hanterar du denna ångest i din vardag?
Citera
2024-01-12, 12:48
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det är klart han skulle åtalas. Han är ju då inte sittande president. Troligtvis skulle han ställas inför en militär domstol och avrättas. Riksrättsförfarandet skulle ju bara fylla funktionen att avsätta innan åtal.

Jag tycker det är gulligt med dina fantasier om att Trump planerar att döda meningsmotståndare. Hur rädd känner du dig? Tänker du ofta på den na stora risk och hur hanterar du denna ångest i din vardag?
donalds är ingen sittande president vid dessa åtal
Och var av ett av brotten skett efteråt avskedandet av folket.
Citera
2024-01-12, 13:07
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
donalds är ingen sittande president vid dessa åtal
Och var av ett av brotten skett efteråt avskedandet av folket.
Vad i hela fridens namn svamlar du om? Bernard och jag diskuterar en hypotetisk situation där sittande president ska ha skickatseal team 6 på sina politiska motståndare.

Du förstår att detta inte har hänt, va?
Senast redigerad av Japhy 2024-01-12 kl. 13:13.
Citera
2024-01-12, 13:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vad i hela fridens namn svamlar du om? Bernard och jag diskuterar en hypotetisk situation där sittande president ska ha skickatseal team 6 på sina politiska motståndare.

Du förstår att detta inta har hänt, va?
Åtalen är dock ingen hypotetiskt, utan fakta.
Och faktan är att man kan åtala en ex president, hur kan du missat det?
Citera
2024-01-12, 13:13
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Åtalen är dock ingen hypotetiskt, utan fakta.
Och faktan är att man kan åtala en ex president, hur kan du missat det?
Ja, Trump är ju åtalad. Det tror jag ingen har missat.
Citera
2024-01-12, 13:14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ja, Trump är ju åtalad. Det tror jag ingen har missat.
SÅ bra, då vet vi svaret att det är helt okey att åtala ex presidenter.
Citera
2024-01-12, 13:18
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Citat:
SÅ bra, då vet vi svaret att det är helt okey att åtala ex presidenter.
Om du skulle bemöda dig om att faktiskt läsa inläggen du besvarar, skulle du spara mycket tid, KLyban.
Citera
2024-01-12, 14:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Om du skulle bemöda dig om att faktiskt läsa inläggen du besvarar, skulle du spara mycket tid, KLyban.
Och så har vi åtalen som är före donalds tid var över, så där har du svar på den frågan
Citera
2024-01-12, 14:25
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Ja men det är ju det som Trumps ståndpunkt, att en president inte kan åtalas om han inte först har dömts i riksrätten?

Citat:

Va? Pratar du ens med rätt person nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in