Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Jaja, KLyban. Jag tror även du förstår det orimliga i att åtala en President, som ju de facto direkt kan benåda sig själv, för ett brott innan den blivit avsatt.
Men självklart kan inte en sittande president börja döda politiska opponenter hej vilt. Troligtvis skulle den bli satt under militär övervakning under en mycket hastigt genomförd riksrätt, för att därefter ställas inför en, antingen civil men troligtvis militär rättegång då presidenten är commander in chief och det vore att betrakta som landsförräderi att en president dödar sina politiska motståndare. Demokrati är ju en fundamental del av USAs själ. Troligt straff vore döden.
Jag vet inte om du klarar av att ta till dig av ovanstående, men hoppas på det bästa så du slipper leva I villfarelse.
Ingen som vet om benåda sig själv ens funkar, men en del tror andra inte.
Ingen aning varför du skriver massa nonsens, men åtala här är uppenbart något som går och bevisligen också.
Så varför skriver du skräp för?
Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Ja, Trump kommer såklart börja avrätta sina politiska motståndare så fort han blir president. Det var därför som de elaka kolonisatörerna skrev konstitutionen som de gjorde. Var rädd. Var mycket rädd.
Alla som inte håller med är sektmedlemmar.
Om Roger Stone pratar om avrätta politiska motståndare, så kan jag garantera att donalds inte är långt borta där.
Och speciellt om det handlar om att få eller behålla makt.