2024-10-17, 13:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Det är du som inte fattar. Lyssna på vad karl säger istället. Han är pro-family oavsett vad dina serietidningar säger.
Sorry - de vet att de inte vinner mark vs Harris i bland annat abortfrågan.
Citera
2024-10-17, 13:40
Medlem
Overminds avatar
Kan rekommendera dokumentären som är alldeles ny inför Presidentvalet, den heter Vägen till Vita Huset och handlar om kandidaterna Trump och Kamala. Finns på Dokument Utifrån på SVT.

Har snart sett klart båda avsnitten (1tim långa ungefär) och Kamala utmålas som hjälten, hon kämpar för människorna och kvinnorna och de svarta. Hon kämpar i uppförsbacke och gör bäst ifrån sig under stress och press. Bara massa positiva saker om henne, det enda hittills är att hon låg runt med en 30 år äldre gubbe för att få bli åklagare.

Om Trump så utmålas han som ondskan själv. Trump är Sauron och Kamala är Gandalf. Ingenting positivt sägs om Trump.

Antar denna går i USA också och målet är att man skall få fler Kamala väljare.
Citera
2024-10-17, 13:52
Medlem
Dave Bautista om tuffa hårdingen Trump:
https://youtu.be/rn-Dw2JUVmo?t=15m22s
Citera
2024-10-17, 14:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Oberoende av om man gillar eller hatar honom, så kan ingen förneka att snubben är underhållande: https://www.youtube.com/watch?v=kfl13QyQZKc&t=49s&ab_channel=CNN

"Mini Mike"
Citera
2024-10-17, 14:29
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Trump dyker upp hos Patrik Bet-David (PBDPodcast) idag, spelades in igår:

https://x.com/PBDsPodcast/status/1846675827943264760

About damn time! Och Assyria represent! Eller som Trump säger, "Azur-Asians"

Fan vad bra det här kommer bli. När Trump ställde upp i presidentvalet 2016 så kände jag för första gången i mitt liv att jag äntligen har fått representation, från en politiker. Nu är ju Trump inte en vanlig politiker (han är inte politiker överhuvudtaget!), men trots att jag inte är amerikan eller ens europé, så kände jag då, att Trump representerar mig. Och nu är hans advokat, Alina Habba, assyrier (trots att hon är helt pinsamt efterbliven och tror att hon är "kristen arab", till och med Saddam som hjärntvättade kaldeiska katoliker med arabnationalistisk bullshit, sa att vi härstammar från assyrierna), så det känns bra att så många assyrier (inte bara jag!) är pro-Trump. Assyrier är visserligen en jävligt efterbliven folkgrupp, men åtminstone förstår vi självklarheter som att vara pro-Trump, och både PBD och Vincent Oshana är vänner av ordning och pro-Trump också, precis som man ska vara om man inte är helt sjuk i huvudet. PBD dök ju upp hos Bill Maher och de diskuterade Trump, och Maher fick TDS-nervsammanbrott som vanligt, standard judeliberal liksom lol.

I alla fall, det är viktigare än någonsin att Trump vinner det här valet. 2016-valet var otroligt viktig för Trump att vinna, med tanke på Obama's ISIS-debacle osv, men knappt 4 år av Trump frånvaro, och nu är vi där igen: Ryssland invaderar Ukraina, Israel folkmördar Gaza och har börjat bomba Libanon, och Azerbajdzjan folkmördar armenier. Världen brinner utan Trump i vita huset, precis som världen brann under Obama, så folkhjälten Trump tillsammans med Tulsi Gabbard, RFK Jr., Vivek Ramaswamy och sist men inte minst, Elon the Great(!), bara absolut måste tillbaka till vita huset om vi ska lyckas undvika kärnvapenkrig.

Trump 2024! Make America Great Again! Make Assyria Great Again! MAGA POWAH!
Kul att se den podden, han är alltid rakt på sak.

Alina Habba är grym, hon stod dock inför en omöjlig uppgift när hon försvarade Trump i de korrupta rättsprocesserna. Men nu när det casen är i appellant court och domarna ställer följdfrågor så fallerar åklagarens experimentella juridik.
Enligt wiki är hon arab katolik och hennes familj emigrerade från Irak för att hennes farsa behövde fly förföljelse.¨'
Ja när Trump vinner så är det slut på globalisternas krigsmaskineri.
Citera
2024-10-17, 14:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Oberoende av om man gillar eller hatar honom, så kan ingen förneka att snubben är underhållande: https://www.youtube.com/watch?v=kfl13QyQZKc&t=49s&ab_channel=CNN

"Mini Mike"
Absolut. Han är mycket underhållande när han pratar som han har förstånd till och som grav narcissist.
Skulle göra sig ypperligt som stand up komiker till skillnad från president.
Citera
2024-10-17, 14:40
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Kan rekommendera dokumentären som är alldeles ny inför Presidentvalet, den heter Vägen till Vita Huset och handlar om kandidaterna Trump och Kamala. Finns på Dokument Utifrån på SVT.

Har snart sett klart båda avsnitten (1tim långa ungefär) och Kamala utmålas som hjälten, hon kämpar för människorna och kvinnorna och de svarta. Hon kämpar i uppförsbacke och gör bäst ifrån sig under stress och press. Bara massa positiva saker om henne, det enda hittills är att hon låg runt med en 30 år äldre gubbe för att få bli åklagare.

Om Trump så utmålas han som ondskan själv. Trump är Sauron och Kamala är Gandalf. Ingenting positivt sägs om Trump.

Antar denna går i USA också och målet är att man skall få fler Kamala väljare.
Jag vet exakt hur det kommer se ut. Dramatisk musik spelas när de rabblar upp allt "brottslingen" har åtalats för tillsammans en bild på Trump med en slug min. En djup mansröst som säger-"Hur kommer han hantera en förlust" och sen klipper de in bilder från j6. -: Vad kommer hända denna gången?
Och givetvis så kommer Putin dras in.

Sen klipper de över till en leendes Kamala till positiv musik och tjutandes supportrar! Hopp finns och glädje woho! Zoomar in på hennes slogan: We are not going back!

Ofta så brukar BBC stå för produktionen av sån politisk content och de är nästan ännu mer woke än Svt.
Citera
2024-10-17, 15:22
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Trump dyker upp hos Patrik Bet-David (PBDPodcast) idag, spelades in igår:

https://x.com/PBDsPodcast/status/1846675827943264760

About damn time! Och Assyria represent! Eller som Trump säger, "Azur-Asians"

Fan vad bra det här kommer bli. När Trump ställde upp i presidentvalet 2016 så kände jag för första gången i mitt liv att jag äntligen har fått representation, från en politiker. Nu är ju Trump inte en vanlig politiker (han är inte politiker överhuvudtaget!), men trots att jag inte är amerikan eller ens europé, så kände jag då, att Trump representerar mig. Och nu är hans advokat, Alina Habba, assyrier (trots att hon är helt pinsamt efterbliven och tror att hon är "kristen arab", till och med Saddam som hjärntvättade kaldeiska katoliker med arabnationalistisk bullshit, sa att vi härstammar från assyrierna), så det känns bra att så många assyrier (inte bara jag!) är pro-Trump. Assyrier är visserligen en jävligt efterbliven folkgrupp, men åtminstone förstår vi självklarheter som att vara pro-Trump, och både PBD och Vincent Oshana är vänner av ordning och pro-Trump också, precis som man ska vara om man inte är helt sjuk i huvudet. PBD dök ju upp hos Bill Maher och de diskuterade Trump, och Maher fick TDS-nervsammanbrott som vanligt, standard judeliberal liksom lol.

I alla fall, det är viktigare än någonsin att Trump vinner det här valet. 2016-valet var otroligt viktig för Trump att vinna, med tanke på Obama's ISIS-debacle osv, men knappt 4 år av Trump frånvaro, och nu är vi där igen: Ryssland invaderar Ukraina, Israel folkmördar Gaza och har börjat bomba Libanon, och Azerbajdzjan folkmördar armenier. Världen brinner utan Trump i vita huset, precis som världen brann under Obama, så folkhjälten Trump tillsammans med Tulsi Gabbard, RFK Jr., Vivek Ramaswamy och sist men inte minst, Elon the Great(!), bara absolut måste tillbaka till vita huset om vi ska lyckas undvika kärnvapenkrig.

Trump 2024! Make America Great Again! Make Assyria Great Again! MAGA POWAH!
Sexuella övergrepp, patologisk, våldtäkt, valfusk försök, statskuppsförsök, bedrägerier, skattefusk osv...osv...
Och med det är du representerad säger du, intressant minst sagt.

donalds kunde ju inte stoppa putin att attackera Ukraina ens med 7 samtal till putin.
Och flytta ambassaden berättade vi skulle generera ett krig, och rätt fick vi alla som sade den.
Och komiskt nog så har ju donalds sagt "Varför använder vi inte kärnvapen" på detta.
Citera
2024-10-17, 15:52
Medlem
Ouelets avatar
Selfmade man.

Citat:
Första gången han misslyckades räddade hans pappa honom. Sedan räddade Deutsche Bank honom när han höll på att misslyckas igen. Därefter räddade NBC honom med The Apprentice. Han misslyckades som president, men Moscow Mitch räddade honom från riksrätt. Sedan räddade Supreme Court honom. Nu försöker MAGA-oligarken Musk rädda honom.
Citera
2024-10-17, 15:56
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Alina Habba är grym...
Sure thang knash, hon gjorde delstaten New York ett par miljarder rikare, det kommer du aldrig se mig protestera över i alla fall.
Citera
2024-10-17, 16:11
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Sure thang knash, hon gjorde delstaten New York ett par miljarder rikare, det kommer du aldrig se mig protestera över i alla fall.
Då har du inte hört hur tongångarna låter i appellant court. Åklagarna har svårt att svara på varför Trump blir åtalad för någon som alla fastighetsutvecklare gör dvs får en värdering av fastigheten från banken. Bankmännen sitter och säger att allt har gjorts by the book som de gjort de senaste 60 år typ.

Förstår att det är en ideologisk strid för dig så du bryr dig inte om att de bender på lagarna...
Citera
2024-10-17, 17:05
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Då har du inte hört hur tongångarna låter i appellant court. Åklagarna har svårt att svara på varför Trump blir åtalad för någon som alla fastighetsutvecklare gör dvs får en värdering av fastigheten från banken. Bankmännen sitter och säger att allt har gjorts by the book som de gjort de senaste 60 år typ.

Förstår att det är en ideologisk strid för dig så du bryr dig inte om att de bender på lagarna...
Du är förstås välkommen att berätta vad som sker efter att argumentationen är avslutad och skadeståndet ska betalas in.
Trump attorney Alina Habba compares her choice to work for Donald Trump to MLK Jr, Nelson Mandela, Rosa Parks, and Jesus.

https://x.com/highbrow_nobrow/status/1846597681168191775
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in