2024-08-18, 08:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cheeto-Jesus
Han är definitivt den mest underhållande kandidaten. När han håller sina 1timmes monologer så undrar jag oftast om han är helt nykter eller inte.

är han en bättre/sämre kandidat?
Då får man ta ställning till hans kampanjs lagstiftande förslag och skuggbudget. Inte mycket har levererats på den fronten-

Exempelvis kunde han inte svara på en reporters fråga om hur han tänker få ner kreditkortsskulder hos amerikanska hushåll. Ett enkelt svar såsom ökat ränteavdrag för skuldbetalningar hade räckt

För två veckor sen kom han på den briljanta idéen att skicka en "bitcoin-check"
osv

En kampanj fylld av slogans och som saknar substans kommer inte att tilltala välinformerade väljare. Får hoppas att han börjar pratapolitik snart och lägger av med skitsnacket som "kamala är inte svart." För den Donald Trump är bara .... " weird"
Hur är Kamala på att prata realpolitik?
Har hon några fördelar jämtemot Trump där?
Citera
2024-08-18, 08:52
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Donald Trump, lördagens valmöte Pennsylvania.

"Trump: Jag är snyggare än Harris"

"En annan punkt han fäste sig vid var att en krönikör på tidningen Wall Street Journal beskrivit Kamala Harris som vacker.

– Jag ser mycket bättre ut än vad hon gör, sade Trump."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1285899
Konstigt. Härom dagen sa ju Trump att Harris var en vacker kvinna. Trump har väldigt höga tankar om sig själv 🫣.

https://people.com/donald-trump-says-kamala-harris-time-cover-beautiful-like-melania-8694498
Citera
2024-08-18, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Konstigt. Härom dagen sa ju Trump att Harris var en vacker kvinna. Trump har väldigt höga tankar om sig själv 🫣.

https://people.com/donald-trump-says-kamala-harris-time-cover-beautiful-like-melania-8694498
Ärligt talat, är det inte intressantare att analysera Trumps och Kamalas politiska åsikter?

Vad vill Trump med sin politik?
Vad vill Kamala med sin?
Citera
2024-08-18, 09:11
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Ärligt talat, är det inte intressantare att analysera Trumps och Kamalas politiska åsikter?

Vad vill Kamala med sin?
Okej. Då kan du väl börja? För ärligt talat, dina inlägg i tråden har innehållit allt annat än den analys du efterfrågar. T ex:
Citat:
Varför har republikanerna så mycket bättre musik på sina rallyn än demokraterna har?

Vad vill Trump med sin politik, twolders?
Citera
2024-08-18, 09:22
Medlem
Citat:

Vad vill Kamala med sin?
Här är vad jag vet och tror.
Kamala Harris gick ut med en ekonomisk policy häromdagen. Och vill lagfästa Roe v Wade.

Trump vill troligtvis genomföra Project 2025. Och dra USA ut ur alla förpliktelser mot omvärlden.

Vad tänker du i frågan?
Citera
2024-08-18, 09:25
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
USA har många oljeplattformar i havet, både atlanten och stilla havet.
Det enda din text visar är att inga nya områden i Atlanten har tagits i bruk sedan tidigt 80-tal vilket är en helt annan sak.

Du kan väl inte ha missat katastrofen på oljeplattformen Deepwater Horizon 2010?
Precis. Inget "drill baby drill" i haven med andra ord. Det är färdigborrag för länge sen.

Är du fruktansvärt upprörd på Biden och DNC för att de inte stängt oljeplattformarna ute till havs?
Citera
2024-08-18, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Okej. Då kan du väl börja? För ärligt talat, dina inlägg i tråden har innehållit allt annat än den analys du efterfrågar. T ex:

Vad vill Trump med sin politik, twolders?
Jag vet inte.
Det är därför jag frågar.
Citera
2024-08-18, 09:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Här är vad jag vet och tror.
Kamala Harris gick ut med en ekonomisk policy häromdagen. Och vill lagfästa Roe v Wade.

Trump vill troligtvis genomföra Project 2025. Och dra USA ut ur alla förpliktelser mot omvärlden.

Vad tänker du i frågan?
Jag har faktiskt inte en aning.
Jag har alltid tyckt att Trump är underhållande, men jag har ingen aning om hur han tänker politiskt.
Citera
2024-08-18, 09:36
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Precis. Inget "drill baby drill" i haven med andra ord. Det är färdigborrag för länge sen.
I Atlanten ja,har du missat att USA har kuster vid både Stilla Havet och Mexikanska Golfen?
Citat:
Är du fruktansvärt upprörd på Biden och DNC för att de inte stängt oljeplattformarna ute till havs?
Nej, som svensk finner jag det otroligt att ett oljeutsläpp utanför USAs kust skulle spridar till svenskt vatten så mig bekymrar det inte.
Hellre oljeplattformar än oljeborrning på indianreservat eller på tvåmgsinlöst mark.
Citera
2024-08-18, 09:40
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
I Atlanten ja,har du missat att USA har kuster vid både Stilla Havet och Mexikanska Golfen?

Nej, som svensk finner jag det otroligt att ett oljeutsläpp utanför USAs kust skulle spridar till svenskt vatten så mig bekymrar det inte.
Hellre oljeplattformar än oljeborrning på indianreservat eller på tvåmgsinlöst mark.
Men ta ditt verklighetsförnekande och sök psykvård. Det förekommer ingen borrning till havs, eller på indianreservat om inte indianerna själva så vill.

Jag förstår att du inbillar dig att Trump kommer knycka indianernas land.

Jag lider med dig. Maken till psykfall hittas bara här.
Citera
2024-08-18, 09:42
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Hur är Kamala på att prata realpolitik?
Har hon några fördelar jämtemot Trump där?
Kamala har aldrig under hela sin karriär pratat realpolitik. Hon är förbjuden att ge intervjuer och kommer troligtvis ställa in den planerade debatten mot Trump.
Citera
2024-08-18, 09:50
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Men ta ditt verklighetsförnekande och sök psykvård. Det förekommer ingen borrning till havs, eller på indianreservat om inte indianerna själva så vill.
Det finns stora mängder oljeplattformar utanför USA och i dom stora sjöarna, Googla gosse och du ska finna.

Citat:
Jag förstår att du inbillar dig att Trump kommer knycka indianernas land.

Jag lider med dig. Maken till psykfall hittas bara här.
Du har inte hört talas om Keystone Pipeline som orsakade oljespill i vattentäckter som utnyttjas av indianreservat m.m.
Den stoppades 2021 dvs av Biden, Trump skiter som vanligt i om andra drabbas negativt så länge hans rika vänner tjänar pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in