2024-05-31, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Är det bara jag som tror att dom försöker få Trump i fängelse bara för att han inte ska kunna bli president?

Det är inte realistiskt att han blir dömd till fängelse. Men ingen står över lagen och även en (givetvis skyldig) tidigare president har rätt att kämpa för att visa sin oskuld.

Jag tycker att alla personer som anser att Trump är orättvist behandlad ställer sig frågan ”hade jag tyckt det var fel om Biden fick samma behandling” : svarar man nej på den så förstår man att man är färgad av känslor
Citera
2024-05-31, 08:07
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
Det är inte realistiskt att han blir dömd till fängelse. Men ingen står över lagen och även en (givetvis skyldig) tidigare president har rätt att kämpa för att visa sin oskuld.

Jag tycker att alla personer som anser att Trump är orättvist behandlad ställer sig frågan ”hade jag tyckt det var fel om Biden fick samma behandling” : svarar man nej på den så förstår man att man är färgad av känslor
Varken Don eller om tänker sig varit Joe som stått framför skranket bör dömas till gå i fängelse utan passera Gå för en förseelse som bockföringsbrott. En Stormy, i ett cola light-glas.

Enda rimliga rättsliga påföljden är illvillkorlig dom.

Se'n gäller det för Don att vara smart och inte alls nämna domen på sina rallies utan istället fokuserat sikta in sig på alla tillkortakommanden by Joe och framhålla sin egen kapacitet rädda Amerika. Då dansar inga halta förlorare.
Citera
2024-05-31, 08:35
Medlem
Trump har iaf sina pålitliga supportrar
https://x.com/ArtCandee/status/1796302808876015649

https://x.com/AJEnglish/status/1796423282801181079
Citera
2024-05-31, 11:02
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashleybiden
Du tänker att de är villiga att gå ännu längre? Döda Trump?
Rätt komiskt se detta projicerandet och sen inbillar sig det ska säga något om D.
Svaret är och kommer förbli, ingen i D vill döda donalds, men antar man måste skriva skräp när donalds egna dumhet och göra brott och få ta ansvar för detta.

Men kanske du försöker säga att donalds står över lagen?
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Trump har iaf sina pålitliga supportrar
https://x.com/ArtCandee/status/1796302808876015649

https://x.com/AJEnglish/status/1796423282801181079
Kan nog sätta en hel krona på att de har inte en susning på att detta är ett brott, och än mindre att det är nu bevisat bortom rimlig tvivel.

Rätt komiskt att se så få av donalds barn och nära var där, man kan nästan tro att de inte ens bryr sig.
Och sen skriver de typ ett instragram meddelande för säga oops, vi glömde bort dig
Citera
2024-05-31, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det sa dom om en fällande dom också. Hände diddly squat.

Vänta tills han förs till arresten iförd handbojor..
Citera
2024-05-31, 12:29
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338

Vad ska den falska trumpetens low life white trash anhängare göra då? Storma fängelset och ta selfies iförda djurhudar inne i cellerna?
Citera
2024-05-31, 14:25
Medlem
Viktor Orban: Jag har känt att president Donald Trump är en hedersman. Som president satte han alltid Amerika först, han gav respekt runt om i världen och använde denna respekt för att bygga fred. Låt folket göra sin dom i november! Fortsätt kämpa, herr president!
https://x.com/PM_ViktorOrban/status/1796426157761724526
Citera
2024-05-31, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Vad ska den falska trumpetens low life white trash anhängare göra då? Storma fängelset och ta selfies iförda djurhudar inne i cellerna?

Det är inte längesen inbördeskriget.
Citera
2024-05-31, 14:48
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Det är inte längesen inbördeskriget.

Jo, det är det. Det är långt mer än två världskrig sedan.

Men det är väl ungefär så det skulle se ut, några som ser ut som de kommer från 1800-talet som försöker frita den falska trumpeten, iförda diverse döda djur och med horn på huvudet
Citera
2024-05-31, 16:45
Medlem
flashmaners avatar
Citat:

Ja, jag ser fram emot när han förs till arresten i handbojor.

Och alla 1800-tals maskeradfanatiker med horn på huvudet som skall försöka frita honom kommer jag förmodligen att garva ihjäl mig åt
Citera
2024-05-31, 16:49
Medlem
Nu är det tidigt än, men opinionsmätningar i s.k. swing states ger Trump stöd, om än marginellt till hans fördel och jag tror inte att alla "åtal" räknas som meningsfulla då det är politiskt startade.

De juridiska attackerna mot Trump är precis som MSM:s attacker mot SD, kontraproduktiva, och kommer därför inte att generera något meningsfullt i opinion mot Trump. De som är cucks, bögar, feminister, invandrare och socialbidragssvarta i USA lär ju inte stödja Biden mer p.g.a. åtalen.

Det har ju t.o.m. blivit så att tidigare grupper som svarta och hispanics har börjat stödja Trump och demokraterna har börjat tappa där om än av olika skäl. Svarta är oroliga över att deras tidigare favoriserade ställning som hackkyckling nr 1 tar slut när alla invandrare äntrar landet och kräver samma stöd. Hispanics är äcklade av demokraternas stöd till homosexuella då hispanics är mer familjeorienterade.

Demokraterna är USA:s motsvarighet till S. En omöjlighet att hålla ihop alla grupper och risken är att det rämnar på valdagen.
Citera
2024-06-01, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Inte ens om han är i fängelse kan de förbjuda honom att vara president. Deras plan är snarare att döma Trump till fängelse så att folk skall bli avskräckta från att rösta på honom. Vidare handlar det om att ta ifrån Trump värdefull kampanjtid och de hoppas kunna brytas ta ner honom psykiskt och ekonomiskt också (men detta verkar inte funka). Om strategin kommer att lyckas återstår att se, men en sak är klar, de har på kort tid lyckats förvandla USA till en bananrepublik där regimen godtyckligt fängslar oppositionen.

Aah jag trodde han inte kunde bli president då därför dom är så angelägna för att få han i fängelse..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in