2026-09-22, 09:27
Medlem
Trump går mitt i ceremonin efter att ha känt sig respektlöst behandlad och hans medhjälpare skyndar ombord på Marine One efter honom.
https://x.com/MattWallace888/status/2102096401153003617

Han har blivit en gammal bitter man som har framtiden bakom sig
Citera
2026-09-22, 12:33
Avslutad
Efter Trumps beslut att porta flera medier från Vita huset bojkottade flera stora tv-bolag presspoolen.
https://www.expressen.se/tv/nyheter/varlden/kaoset-pa-trumps-tal-ingen-hor-vad-han-sager/

När Trump sedan höll tal vid invigningen av en ny helikopterplatta saknades
kameror och mikrofoner – och presidentens tal gick knappt att höra.

/ https://www.youtube.com/watch?v=3h92jjXBk2U
Citera
2026-09-22, 12:49
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faked
Efter Trumps beslut att porta flera medier från Vita huset bojkottade flera stora tv-bolag presspoolen.
https://www.expressen.se/tv/nyheter/varlden/kaoset-pa-trumps-tal-ingen-hor-vad-han-sager/

När Trump sedan höll tal vid invigningen av en ny helikopterplatta saknades
kameror och mikrofoner – och presidentens tal gick knappt att höra.

/ https://www.youtube.com/watch?v=3h92jjXBk2U

Kapa alla mediakanaler gör Trump till en lallande idiot. Inget av hans pladder och lögner når nu väljarna.
Citera
2026-09-22, 12:50
Medlem
X3treams avatar
Dieselpriset går upp varje dag Underbart att se hur geniet Trump misslyckas så extremt mycket. Tur man inte är medborgare i det där landet, men de kan ju säga att man är från Kanada om de reser ute i vida världen.
Citera
2026-09-22, 13:23
Medlem
wwrs avatar
Trump förefaller ju ha blivit helt galen. Jag skulle tro att det är som vanligt. Det är till stor del främst en bild som presenteras oss i utlandet via CNN och våra media för att skapa hat och misstro mot USA och även ett krampaktigt försök att hålla samman EU mot den otäcka omvärlden som USA och Ryssland.

Mindre länder som skall sunkas ned och tas över får bilda ett eget bottenlag. Kanada i EU 😂😂😂 Carney ser och talar som en EU ledare. Trudeaus arvtagare, stackars kanadensare. "Dishonest and weak" sade Trump om Trudeau.
Senast redigerad av wwr 2026-09-22 kl. 13:53.
Citera
2026-09-22, 16:36
Medlem
Juckot Trump har börjar sitt tal inför FN och som vanligt snackar han till 95% med sikte på sina väljare, inte till dem som faktiskt är på plats i salen eller till en internationell publik. Jag förmodar att många av diplomaterna , presidxenterna och ledarna i FN;s samlingssal redan sneglar på sina klockor eller mobiltelefoner och undrar "how long is the old man gonna keep on talking?"
Citera
2026-09-22, 17:16
Medlem
BombaySaphires avatar
Trump nyss i FN:

”Eller ska jag förinta den Islamiska Republiken och göra det snabbt?”

https://www.tv4.se/artikel/tt-260922-fntrump1-1830878c/trump-i-fn-ska-jag-forinta-iran
Citera
2026-09-22, 17:46
Medlem
Danieloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Trump nyss i FN:

https://www.tv4.se/artikel/tt-260922-fntrump1-1830878c/trump-i-fn-ska-jag-forinta-iran

Så sjukt att stå inför FN av alla ställen och vräka ur sig sådan smörja.
Citera
2026-09-22, 17:48
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Så sjukt att stå inför FN av alla ställen och vräka ur sig sådan smörja.

Ja verkligen.
Citera
2026-09-22, 17:50
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Trump nyss i FN:

Mer dårskap..

Di.

" Trump beskriver USA som bättre än någonsin, och räknade upp olika områden där han anser att landet gör bra ifrån sig.

”För tre år sedan var vårt land dött, och nu är vi det hetaste landet i hela världen”, sade Trump."

Man får hoppas att han sätts i elektriska stolen. Där är det hett. I övrigt är usa kallt.
Citera
2026-09-22, 19:39
Medlem
Graavargs avatar
Jag har olika mentala lådor för politiker och ledare. En av dem skulle kunna heta "förakt", där återfinns såna politiker som Putin och Netanyahu, som gör avskyvärda saker av ideologiska orsaker men som ända har en slags rationalitet i sina beslut. Hur utflippad den än är.

Sen finns det en låda man kunde kalla "bottenlöst förakt". Där återfinns meningslösa idioter utan ryggrad, innehåll, mening, rationalitet eller moral. Det är inte så väldigt många som brukar landa där, "the worst of the worst" på planeten brukar faktiskt stanna i "förakt"-lådan. Men där har Trump varit redan länge. En helt meningslös narcissistisk korkskalle, utan ryggrad, och utan tillstymmelse till moral. Eller rationellt tänkande. Hans lydiga analsugare Hegseth är också där, så idioten är inte ensam.

Det intressanta är att när de väl hamnat där så slutar jag bry, de har liksom passerat en gräns för att ens betyda nånting, det är bara avfall. Det kan ta litet tid innan nånting spolar ner dem i kloaken, men dit är de på väg. Jag kan irritera mig Putins fnattiga Stor-Ryssland, eller Netanyahus lika fnattiga Stor-Israel, eller på Iran som i ett anfall av religiöst-kommunistiskt vansinne skapat en tron för en teokratisk envåldshärskare ochn inte klarar av att göra sig av med idiotin. Det är ännu geopolitiska processer och händelser som betyder nånting, men Trump är helt enkelt meningslös. Inget att bry sig om.

Det gäller vad han än tar sig till eller säger. Handelskriget med Kanada är intressant, inte minst eftersom det fått Kanada att närma sig EU. Men Trumps andel i det och hans uttalanden är helt ointressanta. Deal om Grönland? Litet meh, men bra att Danmark och Grönland tvingat USA på knä. Trump är däremot helt meningslös i sammanhanget, han skulle lika bra kunna vara en utklippt pappfigur. Och idag har idioten stått och talat i FN men vem bryr sig, vad han än säger. Han är nolla, vilket förstås är att förolämpa den siffra som så länge gäckade forntidens matematiker.

Stirriga grisögon, guppymun, orange ansiktskräm, osammanhängande tankar och prat, det är bara ytan. Men när det gäller Trump så finns det ingenting mer, det enda som finns är den ytan. Och den är noll värd. Trump är så avpolleterad och insignifikant att jag emellanåt faktiskt blir överraskad av att komma att tänka på att han är USAs president. Jag förstår att han helt desperat försöker skapa nån slags legacy, för när han väl dör kommer ingen att bry sig. Det enda världen kommer att göra är att glömma bort honom.
Citera
2026-09-22, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Mer dårskap..

Di.

" Trump beskriver USA som bättre än någonsin, och räknade upp olika områden där han anser att landet gör bra ifrån sig.

”För tre år sedan var vårt land dött, och nu är vi det hetaste landet i hela världen”, sade Trump."

Man får hoppas att han sätts i elektriska stolen. Där är det hett. I övrigt är usa kallt.

Trump blir bara mer och mer lik en 80-årig Caligula för varje månad som går.

Okej, det är en sak att han föraktar transparens, dissar andras (inte minst medias) rätt att ha en egen "second opinion" om det han gör eller säger, och att han aldrig har gillat multilaterala uppgörelser där USA är en av flera deltagare, lyder under samma villkor som alla andra och inte på egen hand kan skriva om reglerna. Trump tänker fortfarande som en gammal halvsjaskig affärsman och finansiär och han föredrar att agera som J.R. Ewing ungefär. Allt detta gör att t ex FN inte alls är hans "hemmaplan" på det sätt som det har varit för flera andra presidenter, särskilt demokrater som t ex Kennedy, Clinton och Obama.

Visst, så är det - men att han tror att dessa "fuck you"-uppvisningar gör honom och USA starkare och mer respekterade i världen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in