Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-01-24, 08:29
Medlem
BenLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Då är det ju värre om man inte får röka utomhus över huvud taget, som i Italien.

Låter lite väl hårt. Men det är inte sant, i Italien är krogarna/barerna tomma inomhus och alla står utanför och röker och dricker. Fast rökningen minskar där också.
Citera
2006-01-24, 08:39
Medlem
Carradines avatar
När jag var i Portugal 2004 så fick man fortfarande röka på pubar och krogar, restauranger var också OK om jag inte minns fel.
Citera
2006-01-24, 10:54
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsieur_Proust
Ja i Frankrike lär de ju inte förbjuda det i första taget, med tanke på hur mycket de röker där.

Inte ett riktigt hållbart argument, om man tänker på att Spanien har förbjudit rökning både här och där, samtidigt som de är de som röker mest i Europa.

Vill ni röka på krogen behöver ni bara ta er över pölen (dvs till Finland) ..
Citera
2006-02-04, 00:36
Medlem
TheFightingEggs avatar
Jag fattar inte att alla ska klaga? Det är ju bara skönare att stå ute och röka!?
Citera
2006-02-13, 15:54
Medlem
Stampss avatar
Viktigt!
Rökare som reser till skottland. Ta med er tillräckligt med ciggaretter så ni klarar er. Ciggaretterna kostar nämligen runt 5£ per paket
Citera
2006-02-13, 19:34
Medlem
Schweiz sägs vara det i land i Europa som är mest rökvänligt. Där ska begräsningarna för var man inte får röka vara närmast obefintliga.
Citera
2006-02-13, 19:47
Bannlyst
Citat:
Jag fattar inte att alla ska klaga? Det är ju bara skönare att stå ute och röka!?

Du är inte rökare va ??
Balkan halvön får man röka överallt , från sjukhusen till bordellerna.
Hur som helst jag tror han killen som skrev att spanskarna röker mest i Europa har fel.
Det kanske var så innan balkankriget men nu är fallet definitivt inte så.

Ps : Vilket land har högst pris på cigg ?
Citera
2006-02-13, 20:21
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHF_Miran
Hur som helst jag tror han killen som skrev att spanskarna röker mest i Europa har fel.
Det kanske var så innan balkankriget men nu är fallet definitivt inte så.

Nu har jag inte någon källa att hänvisa till, men när de pratades på nyheterna om rökförbuden som nyligen införts i Spanien sades det att spanjorerna röker mest i Europa.

Men hittar någon en länk med statistik skulle det givetvis vara roligt att se..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in