Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-30, 20:13
  #1
Medlem
Jag är nyfiken på vad folk har för anledningar att välja den socialdemokratiska regeringen framför någon annan regering. Vad är det för frågor som du tycker att de driver bäst, och på vilket sätt driver de dessa frågor bättre än andra partier?

Själv fattar jag inte hur någon med integritet kan rösta rött i dagens Sverige.
Citera
2017-11-30, 20:37
  #2
Medlem
- Dom lyckades hota o lura Alliansen in i December-överenskommelsen.
- Stefan Löfvén visade på tydlighet och ledarskap när han deklarerade i TV att den som fått avslag skall åka hem.
- Förtroendet man visat Ardelan Schakarabi, trots att han ljög om sitt ursprung när han sökte asyl, trots att han höll sig undan rättvisan i fyra år efter avslaget, trots att han som SSU-ordförande sysslade med bidrags-fusk. Det visar att det aldrig är för sent att skaffa sig de rätta värderingarna och rätta kontakterna. "Malus Bonus!" som (mp) skulle sagt.
- Feministisk snöröjning. Finurligt!

Ja, det finns så många bra anledningar! Negativ ränta och byggsubventioner mitt under brinnande högkonjunktur. Roger Mogert. Mona Sahlin. Pension vid 69. De bra argumenten tycks aldrig ta slut!
Citera
2017-11-30, 23:19
  #3
Medlem
Mackan52s avatar
Varför inte? Rösta på dårarna så att landet förfaller i total anarki, det är först då folket får mandat att resa sig, rensa ut alla onödiga element och inför jublande skaror släpa makthavarna i nackskinnet till snarorna som hängts upp i lyktstolparna utanför Rosenbad.

Det är bara genom laglöshet och förfall en ny era och en ny stat kan resa sig.
Citera
2017-12-01, 00:54
  #4
Medlem
Provocative2.0s avatar
Största anledningen till att jag kommer sluta rösta på SD o återgå till S är att FB-användaren 8711 har fått mig att inse hur småaktiga o värdelösa SD egentligen är.
Jag är intresserad av att ha ett land som funkar medan 8711 har fått mig att inse att SDs stora intresse är att slåss i krogköer, kläcka idiotiska saker på deras landsdagar, gråta för att hembygdsgården i Säffle inte vill hyra ut till dem samt alla andra skitsaker som 8711 måste göra en tråd om där han ständigt belyser tre frågor.
Med andra ord är jag tvärtrött av att läsa SDs skitpropaganda de sprider på nätet.
Citera
2017-12-01, 01:01
  #5
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Största anledningen till att jag kommer sluta rösta på SD o återgå till S är att FB-användaren 8711 har fått mig att inse hur småaktiga o värdelösa SD egentligen är.
Jag är intresserad av att ha ett land som funkar medan 8711 har fått mig att inse att SDs stora intresse är att slåss i krogköer, kläcka idiotiska saker på deras landsdagar, gråta för att hembygdsgården i Säffle inte vill hyra ut till dem samt alla andra skitsaker som 8711 måste göra en tråd om där han ständigt belyser tre frågor.
Med andra ord är jag tvärtrött av att läsa SDs skitpropaganda de sprider på nätet.

Hmmmm, har du prövat den fruktansvärt fula förmågan i dagens Sverige att tänka själv?

Kollar du bara Insta och Fejjan för att veta hur du skall rösta?

Kanske dags för dig att tänka själv?
Svårt som fan för vissa men hejdlöst befriande när man lärt sig detta.

Gör om och gör rätt!

Arma, ARMA djävla Sverige!
Citera
2017-12-01, 01:06
  #6
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Hmmmm, har du prövat den fruktansvärt fula förmågan i dagens Sverige att tänka själv?

Kollar du bara Insta och Fejjan för att veta hur du skall rösta?

Kanske dags för dig att tänka själv?
Svårt som fan för vissa men hejdlöst befriande när man lärt sig detta.

Gör om och gör rätt!

Arma, ARMA djävla Sverige!
Kanske är så att 8711 har fått mig att granska SD? Den tanken slog dig inte?
Citera
2017-12-01, 01:13
  #7
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Kanske är så att 8711 har fått mig att granska SD? Den tanken slog dig inte?
Och efter att en av 1,2 miljoner medlemmar på Flashback postat några posts om SD och nu ha läst om SD i Aftonbladet och lyssnat på SR P1 så har du kommit fram till att S är bättre, ja rent av värd din röst. Ja, provokativ är du allt.
Du har aldrig röstat SD. Troll.
Citera
2017-12-01, 01:21
  #8
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Och efter att en av 1,2 miljoner medlemmar på Flashback postat några posts om SD och nu ha läst om SD i Aftonbladet och lyssnat på SR P1 så har du kommit fram till att S är bättre, ja rent av värd din röst. Ja, provokativ är du allt.
Du har aldrig röstat SD. Troll.
Jag skulle kunna skriva vissa saker om 8711 som skulle få dig att förstå vad troll o även betalda SD-troll är o gör.
Men detta får jag inte utan att bli avstängd ännu en gång.
Men du kanske har missat att SD har anställda personer som sitter på internet för att skapa opinion? Jag har inte det o jag väljer att lyssna på dessa o utifrån det så har jag dragit mina egna slutsatser.
Att den andra anledningen till att jag slutar rösta på dem är att de närmar sig borgarna för mkt bryr jag mig inte om i denna tråd.
Jag har bara insett att SDs helhetspolitik inte passar mig då JAG lär få ett helvete i ett borgerligt land.
Citera
2017-12-01, 01:26
  #9
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Kanske är så att 8711 har fått mig att granska SD? Den tanken slog dig inte?

Granska på och hittar du något som ens i helvete nära kan presentera en lösning så vänligen hör av dig.
FI?
Kanske inte, jag har ingen djävla aning om hur satans PK-tvättad/ PK-korrigerad du är.

Lycka till med ditt värv!

Svaga människor kollar Insta innan de vet vilken korv de skall köpa inför sin middag.

Arma, ARMA djävla Sverige!
Citera
2017-12-01, 01:29
  #10
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Granska på och hittar du något som ens i helvete nära kan presentera en lösning så vänligen hör av dig.
FI?
Kanske inte, jag har ingen djävla aning om hur satans PK-tvättad/ PK-korrigerad du är.

Lycka till med ditt värv!

Arma, ARMA djävla Sverige!
Exakt. O det är när man ser hur SDs valmanskår debatterar som man förstår varför SDs valmanskår inte behöver betala studieskulder. Ännu en anledning att fly partiet som drar till sig lågintelligenta personer.
Citera
2017-12-01, 08:34
  #11
Medlem
Svar på första frågan som tråden handlar om: har ännu inte bestämt mig MEN ..

1. Jag står för humanism och allas lika värde ... 2. Att de svaga ska skyddas av de rika och starka .. (skatt)
3. Att alla skall ha rätt till sjukvård... att vi ger bort miljarder till aktieägare i vården hatar jag.
4. Är totalt mot "enkla jobb" ...
5. Kvinnor själva skall få välja om de vill göra abort...
6. Mot att vi privatiserar allt ex apoteket vilket leder till att de också tjänar pengar på skattebetalare.
7. För gratis medicin till barn under 20.
8. För att pensionärer skall få drägliga liv ( och kom inte och säg att andra partier säger att de vill detta, så kolla först HUR de röstade när förslaget kom nyligen)
9. Alla skolor skall vara statliga .. alltså samma där ingen vinst satsa på verktyg för att få bättre skola istället.
10. Att handikappade skall få den hjälp de behöver. Att det ska mer pengar dit för att ta bort fuskare men att de som verkligen behöver det får det.

Detta är några punkter som gör att jag är röd... finns en del som jag inte håller med om men så är det alltid... skulle någon starta SL (socialdemokratiska liberaler) skulle jag rösta på dem...så som centerpartiet en gång var före Maud och galningen nu som drog in centern till att bli mer blå än de blåa.
Citera
2017-12-01, 10:15
  #12
Moderator
Tinuviels avatar
TS vill diskutera anledningar till att lägga sin röst på socialdemokratin och den politik de för - låt fokus ligga där.

// mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback