Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-30, 13:25
  #1
Medlem
Cubalibre77s avatar
Jag vill ha extra stora ikoner i min spelkatalog, men det är bara vissa som blir stora. Först trodde jag att det var lågupplösta bilder....så jag testade att ladda ner nya och konverterade dom till .ICO och bytte ut dom.....men dom är fortfarande små.

Hur gör jag för att dom skall stretcha ut sig så som dom andra?

/N

Exempel;

http://forumbilder.se/GA7TL/ska-rmklipp
Citera
2017-11-30, 14:21
  #2
Medlem
Vad har du för storlek på ikonerna som blir små resp. som blir stora? är det någon skillnad där?
Har du testat spara ikonerna som GIF filer? andra typer?
Provat skapa helt nya testikoner och se om det blir samma?
Citera
2017-11-30, 14:48
  #3
Medlem
Cubalibre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wr4p
Vad har du för storlek på ikonerna som blir små resp. som blir stora? är det någon skillnad där?
Har du testat spara ikonerna som GIF filer? andra typer?
Provat skapa helt nya testikoner och se om det blir samma?

Jag har ingen aning om vad det är för storlek på dom som visas korrekt.....dom är ju inbäddade i exe-filen. Men jag har testat med olika upplösningar och det blir ingen skillnad. Har testat olika filformat också....men det är bara BMP som fungerar att använda till ikoner.
Citera
2017-11-30, 15:52
  #4
Medlem
Googlar man lite så hittar man standard storlekar lätt, testa med 256x256 pixlar.
Om man går på olika höjd och bredd kan det hända att de inte vill visas korrekt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback