Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-30, 09:00
  #1
Medlem
Universells avatar
https://polisen.se/Aktuellt/Handelse...p-Vastmanland/

Citat:
En man har anträffats död i sin lägenhet i Hallstahammar på kvällen den 29 november.
Omständigheter i ärendet

Mannen är i 30-årsåldern och han anträffades av en bekant runt klockan 20:00 på kvällen onsdagen den 29 november i Hallstahammar.

Vid anträffandet fanns det omständigheter som gör att polisen inte kan utesluta brott och har därför inlett en förundersökning gällande mord alt dråp.

Polisen måste alltid gå varsamt fram vid dödsfall, så man inte gör några förhastade åtgärder utan att man har kontrollerat upp alla omständigheter.


När får vi reda på nåt mer om det här?
__________________
Senast redigerad av Universell 2017-11-30 kl. 09:03.
Citera
2017-11-30, 09:37
  #2
Medlem
Alpha00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
https://polisen.se/Aktuellt/Handelse...p-Vastmanland/



När får vi reda på nåt mer om det här?

Från Aftonbladet:
Enligt uppgifter till Aftonbladet ska mannen haft skador på kroppen.

– Det är inget jag kan kommentera i nuläget, säger Mikael Hedström, presstalesperson i region Mitt.

En förundersökning gällande mord alternativt dråp har inletts.

Lägenheten är i nuläget avspärrad och bevakad tills dess att polisens tekniker har gjort en brottsplatsundersökning.

– De har mer erfarenhet än en polispatrull och utifrån deras bedömning kommer vi att fatta beslut om hur vi ska jobba vidare.

Polisen genomför även dörrknackning i området samt inväntar även besked från rättsläkaren.

Anhöriga till den döde mannen är underrättade.
Citera
2017-11-30, 09:48
  #3
Medlem
Behöver inte vara mord egentligen. Brukar inte polisen misstänka brott så fort något är oklart, så att de ska kunna utreda?! Kan ju vara överdos eller vadsomhelst.
Citera
2017-11-30, 09:52
  #4
Medlem
Vet att det har flyttat in Zigenare i den trappen....
Citera
2017-11-30, 10:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Vet att det har flyttat in Zigenare i den trappen....
Vilken adress handlar det om?
Citera
2017-11-30, 10:11
  #6
Medlem
Alpha00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Monroe
Vilken adress handlar det om?

Trädgårdsgatan 8?
Citera
2017-11-30, 10:16
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha00
Trädgårdsgatan 8?
Det är iaf utanför 8an som polisbilarna står på bilden.
Citera
2017-11-30, 13:59
  #8
Medlem
Varje gång man har läser om ett brott i Hallstahammar så har det skett på Trädgårdsgatan.
Finns det bara en gata i Hallstahammar?
Citera
2017-11-30, 14:03
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blacksvart
Varje gång man har läser om ett brott i Hallstahammar så har det skett på Trädgårdsgatan.
Finns det bara en gata i Hallstahammar?
Nu vet inte jag mycket om den hålan har bara åkt förbi där ett antal gånger när jag skulle hälsa på farmor som bor i närheten. Tror knappast det finns bara en gata i Hallstahammar men det är fan inte stort. Rondeller överallt och tar bara knappt 5 minuter att åka förbi där. Finns nog mycket skumt folk där med tanke på att knappt något händer där.
Citera
2017-11-30, 15:50
  #10
Medlem
Mulla Krekars avatar
Tycker jag läser ofta om grova brott i Hallstahammar på senare tiden... Min farfar o farmor bodde där sen de kom till Sverige 1945 tills de dog, förra decenniet. Har alltid tyckt det varit en lugn håla, o hade tanken på att ta över deras hus ett tag.

Men det verkade vara ett klokt beslut att jag inte gjorde. Vad är det som ökat samtidigt med de grova brotten där? Det är väl inte så socioekonomiska skillnader i Hallstahammar?
Citera
2017-11-30, 15:54
  #11
Avstängd
Just området runt Trädgårdsgatan är oroligt, vi hade våran son på ett privat dagis där. Dörren dit var alltid låst pga det bodde mycket missbrukare där, som annars kom in. Det var dessutom väldigt mycket slöjbärare och det var saker borta för våran grabb var och varannan dag under den månaden han gick på det dagiset. Hela området känns olustigt att vara i. Hallstahammar i övrigt är inte värre än någon annan mindre ort.
Citera
2017-11-30, 18:28
  #12
Medlem
Alpha00s avatar
Enligt plusartikel i VLT verkar en jämnårig vara anhållen, nån som vet mer?

Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback